Jordan kritizuje modernú Formulu 1. Cnie sa mu za hlukom, ktorý vystriedali “traktory” | Magazín F1 - F1online.sk

Svetový šampionát rely WRC v piatok oznámil zaujímavé novinky: Od roku 2025 celkom ruší hybridnú časť pohonných jednotiek a bude pokračovať čisto so spaľovacím motorom. Podobný krok by istotne s otvorenou náručou privítali aj mnohí fanúšikovia Formuly 1. Eddie Jordan sa tým rozhodne netají.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/179673/jordan-kritizuje-modernu-formulu-1-cnie-sa-mu-za-hlukom-ktory-vystriedali-traktory

neda sa nesuhlasit… ten zvuk chyba… snad pri dalsich zmenach motorovych pravidiel (niekedy 2030 ?) pojdu hybridne casti do zabudnutia…

2 Likes

Samozrejme obrovský súhlas s Jordanom. F1 nikdy nebola a nemala by byť o elektrine.

1 Like

Zvuk u F1 mi nehraje roli, pokud motor bude výkonnější a efektivnější.
S čím souhlasím je ta nesmyslná váha a to rozhodně není skrz hybridy, když se váha zvyšuje už 10 sezón po sobě

2 Likes

A bude hur. (: Sedmicka v longu s centralou misto motoru.

1 Like

Predsa F1 je šport, nerozumiem, prečo by tam mali byť všetky tie eko hlúposti, ktoré aj tak nemajú s eko nič spoločné…

Zajímalo by mě, kolik z toho množství lidí, kteří si v posledních letech našli cestu na závody, by přivítalo větší “kravál”. Oni si lidi od určitého věku taky stýskají po lecčems.

3 Likes

Nejspis tak 99,99%. Nejvetsi kraval formule dela, kdyz rekuperuje v outlapu. (: Naopak co bylo uz trosku na hrane, tak byl porsche cup. To v uzavreny tribune muze bolet do usi…

Tak to patřím do toho 0,01. Mně určitě nevadilo, že je při F1 aspoň trochu možné existovat bez sluchátek a bez ztráty sluchu :smile: , randálu je tam i tak dost. Ale beru, každý jsme jiný.

1 Like

Kam se hrabe Porsche na na vozy F1 bez ERS.
Sám nemám rád velký kravál, ale skutečnou sílu vozů F1 by měl poznat každý fanoušek alespoň jako vzpomínkovou ukázku.

1 Like

Suhlas!Pre mňa ako tradičného fanúšika,je súčasná F1 tragédia…F1 vždy bola o hluku a ľahkých monopostov.Tazke a menej hlučné vždy boli monoposty série Le Mans.Zrazu to niekomu preplo v hlavne a spravil z F1 hybridy,ktoré môžu pretekať 24 hodín v Le Mans.

1 Like

Otázka zní kolik % ze současných fans jsou tradiční?
20%?

6 Likes

Zvuk nesuvisi s hybridizaciou ale turbom, ta akurat pridava vahu. Ja som za V8 atmosfery s vrubkovanymi piestami a
elektrika max 25%c s prednymi el motormi v naboji. Efektivne, jednoduche a pevnym elektrolyrom aj lahke
@HellHogr nie len o hybridoch, ale ta baterka docela “zavazi”

Viac ako zvuk mi vadi hmotnost a velkost monopostov. To je spojene s tou nezmyselnou hybridnou pohonnou jednotkou. Je extremne velka, tazka, komplikovana a draha.

aj prevodovka robí svoje, teraz motory nevytáčaju na 20000 otáčok, kedže majú k dispozicií 8 stupňov

Jaaaaaa by som hned privital kraval zo zaciatku millenia. Orgazmus na pretekoch F1.:joy:
Start V10 alebo V8 bol presne taky, ako to popisoval Edko a lutujem tych, ktori to nikdy nezazili.

Začátek milenia je už skoro čtvrt století, to nejsou poslední roky. Právě u těch lidí, co to nikdy nezažili a objevili F1 už “tichou”, by mě zajímalo, jestli jim něco podobného chybí a byli by za návrat takové míry hluku rádi. Staromilci tohle právě těžko můžou posoudit.

Hoď trenýrky vedle koše na prádlo jestli chceš kravál. :stuck_out_tongue:

Mě by hlavně zajímalo kolik diskutérů jezdí po závodech, aby mohli zvuk současných vozů spravedlivě ohodnotit.
Přitom nemusí jezdit na F1, ale stačí i nějaké regionální závody třeba motorek.

1 Like

Pro mě byl začátek zážitku už slyšet při příchodu na okruh ten typický zvuk pneumatických pistolí (nebo jak se tomu správně říká) při zkouškách pitstopů. Člověk hned věděl, že se blíží na správné místo :smile: . Jestli auta dělají správný nebo nesprávný randál mi bylo nějak jedno, ale taky netvrdím, že jsem typický fanjšmekr.

1 Like