Jordan je presvedčený, že riaditeľstvo pretekov chcelo v Brazílii uškodiť Verstappenovi | Magazín F1 - F1online.sk

O emócie nebola počas víkendu v Brazílii núdza. Postarali sa o ne nielen výkony jazdcov na trati či nehody, ale aj rozhodovanie riaditeľstva pretekov, ktoré podľa bývalého šéfa rovnomenného tímu Eddieho Jordana nadržiava Landovi Norrisovi. Príkladom toho má byť načasovanie červenej vlajky v kvalifikácii.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/179559/jordan-je-presvedceny-ze-riaditelstvo-pretekov-chcelo-v-brazilii-uskodit-verstappenovi

To je ten kolobeh F1. Prvy titul Max dostal vdaka rozhodcom aby ukoncil dominanciu Hamika a teraz sa snazia aby niekto dalsi ukoncil dominanciu Maxa. Bohuzial riaditelstvo pretekov sa na F1 pozera viac ako na show ako na sport.

Sice to je hezké, ale nemá pravdu.

3 Likes

Ron měl asi kdysi pravdu když řekl že F1 potřebuje svého “vesnického idiota” a tím byl a vypadá to že i pořád je Jordan! Mě byl jeho tým sympatický, ale očividně chce být hlavně kontroverzní (podobně jako třeba Villeneuve nebo Eklák) a tím upoutávat pozornost!!! :yawning_face:
Trapné … a ještě to bude podporovat ty extrémní fanoušky Maxe kteří za vším vidí snahu uškodit jejich miláčkovi. :woozy_face:

4 Likes

Edie je obycajny trapny konspirator

1 Like

Jordan se ale plete, pravdu má místní šlechta co neustále tvrdí že FIA jde na ruku Maxovi, tedy člověku co je jejich největší kritik. To prostě nevymyslíš

3 Likes

Je prostě fakt, že v Brazílii těch chyb bylo více. Osobně se netajím názorem, že mi konspirací zavání spíš to VSC ve sprintu a pozdě byl i RF v hlavním závodě, naopak RF v Q2 byl spíš shoda okolností, ale zkrátka se to docela sešlo, tak se nedivme, že se někdo vyjádří ve stylu Jordana…

Jinak pokud bych někde mluvil veřejně o konspiraci já, tak by to byla spíš ta kauza flexibilních křídel McL. On se k tomu docela natvrdo vyjádřil i Fred Vaseur, že bral zákaz jako prakticky jistotu a ani se hned nepustili s Ferrari do tohoto směru vývoje a pak se nestačili divit, když to FIA odklepla.
No, podle zdejších diskutérů ale bude zřejmě za vesnického idiota i Fred :slight_smile:

3 Likes

Tá červená v Q2 nebola chyba, vyvesiť ju museli. A aj keby ju vyvesili okamžite (ako požadoval Max), tak chlapec aj tak skončí v Q2, akurát by bol na štarte o jednu priečku vyššie. Akurát by do Q3 miesto Lawsona (ktorý sa počas žltých zlepšil) postúpil Bottas.

Takže komu neskorá RF uškodila bol hlavne Bottas. :sunglasses:

V Brazílii to bol hlavne boj s počasím. Podľa mňa to zvládli dobre – nechali jazdcov pretekať a o to ide. Prezúvanie pod SC a VSC je možno problém, no najväčší jackpot sú voľné ruky počas RF. A k tomu sa Eddie nevyjadril – a tam sa Maxovi akákoľvek údajná smola (mohol v Q2 zajazdiť rýchle kolo skôr a postúpil by), ktorá ho postila cez víkend, viac než vrátila.

Akoze ja si osobne myslim, ze je mozne ze pri rozhodovani o SC, VSC, RF komisari maju v hlave, aj tieto okolnosti o ktorych hovori Jordan. Ale urcite nechceli poskodit Verstappena, tak aby vypadol uz v 2. casti kvalifikacie a aby ziskal Norris vyhody, ale skor to bude v dosledku toho, co je dnes trend - a to, len aby kazdy bol spokojny, takata korektnost. Napriklad v pripade RF v Q v Brazilii neobstoji argument, ze sa Stroll snazil dostat do boxov, pretoze bola rozflakana bariera, takze Q musela byt prerusena, vyzera to ze sa cakalo, kym dokoncia kolo jazdci ktory boli pred dokoncenim svojho kola. Stalo sa to napriklad v Miami, kedy Verstappen odtrhol tu tycku na zakrute, ktora sa potom valala po trati. Myslim ze 2 kola trvalo, kym aktivovali VSC, ale aktivovali, ho potom co Verstappen minul boxy. Nemyslim, ze cielom zvyhodnit niekoho oproti Verstappenovi, ale skor “nedarovat” Verstappenovi pit stop pocas VSC, ako lidrovi pretekov, co by prinieslo vlnu nevole . A to je podla mna ten problem. Ale je to moj subjektivny nazor, lebo zas nevidim do kuchyne. Stava sa to aj napriklad pri futbale, kde tiez ako keby nechceli niekedy nechceli rozhodcovia prilis zasiahanut do zapasu, co by by mohlo priniest vlnu nevole.

Já jsem vícekrát psal, že s RF v Q2 souhlasím - vyvěsit ji museli, vyvěsili ji nesporně pozdě, ale trochu za to mohl Stroll svými “manévry po havárii”, což je velká polehčující okolnost. Kdyby ji vyvěsili hned, tak by to Maxovi nepomohlo k postupu přímo, ale možná by stihl další outlap - bylo by to naprosto nadoraz a musel by hodně tlačit, ale popravdě zrovna na mokru to asi nebylo úplně nemožné, tam jsou nároky na nabíjení atd. menší. Ale tohle mi prostě tolik nevadí, vidím tam polehčující okolnosti pro komisaře viz výše.

Neberu pozdní VSC ve sprintu (to bylo ještě za sucha), to byla chyba jak kráva z hlediska bezpečnosti, tam i kdyby to bylo naprosto bez jakéhokoli skrytého úmyslu, tak je to neomluvitelné.

1 Like

To je pro mistni smetanku sok, ze si nekdo dovolil konspirovat jako oni, jen s jinym nazorem.

To miesto ale uz niekolko rokov obsadzuje Rosberg.

2 Likes

image

To je další alobalová čepice, kterou se tu ohání sekta Verstappenovců?

1 Like
  1. ak by riaditelstvo pretekov chcelo skutocne uskodit Verstappenovi, nevyvesili by RF pocas preteov. Videlo sme v Abu Dhabi 2021, ze odpratavenie auta sa da aj pocas SC, netreba hned prerusovat preteky.

  2. teoria o nemoznosti prebiehania pocas fazu VSC v sprinte je chybna. Timovi kolegovia sa totiz predbiehat pocas VSC mozu v pohode, staci aby veduci pretekar na moment vysiel mimo trate (videli sme to aj v minulosti), a je to uplne legalne. tvrdenie, ze sa z VSC cakalo kvoli tomu, aby sa mohli jazdci McLarenu vymenit je teda uplne chybna. Navyse VSC napokon pred koncom sprintu skoncilo a dojazdilo sa pod zelenou vlajkou, teda mohli sa vymenit aj potom. Verstappen by nebol tak blizko od Norrisa, kedze Piastri stratil cas prave vtedy, ked sa vymenil s Norrisom.

  3. cervena vlajka sa pocas kvalifikacie musela vyvesit, ale nevidim dovod preco by tak mali robit okamzite v situacii kedy nie je jasne, ci sa jazdec sam vrati na trat. Videli sme podobnu, uplne zbytocnu cervenu vlajku ked trat opustil myslim Sainz, ktory z barier vycuval a prisiel do garaze.

3 Likes

Vasseur podla mna v tom case nerozumel ako kridlo McLarenu funguje. Totiz problem bol v tom, ze na istom mieste bolo kridlo flexibilne rovnako, ako v pripade ostatnych aut. Ale na krajoch bolo praveze pevnejsie, takze ked sa zadna cast prehybala vplyvom aerodynamiky odzadu, zaroven sa okraje kridla vratane prednej casti prehybali spolu s nou teda dohora, cim vznikala ta skara. Keby to kridlo bolo aj na krajoch flexibilne tak, ako zvysok, skara by nevznikala. Prave preto bolo povodne rozhodnutie take, ze kridlo je legalne…

Max si FIA neplati, v tom mas doufam jasno.

Súhlas s Jordanom. A nie len v Brazílii.

Hlavný problem, že rozhodovanie je nekonzistentné raz plače jeden tábor raz druhý a situácie sa posudzujú rozdielne a po tom si to kompenzujú ako napr. Mexiko a 10s pre Maxa za Austin. Vedenie závodu sa nemôže snažiť niekomu zapáčit a nechať sa ovplyvňovať ale nechať jazdcov pretekať a netrestať každý tvrdý súboj.

1 Like

Cele je to fraska, za prve by se mela pravidla zrevidovat a co nejvice osekat tak, aby bylo vzdy jasne co se deje, druha vec je, ze nikdo pri sepisovani nepremysli nad tim, zda a jak se da pravidlo oyebat, to mi prijde az neuveritelne.