Jordan: Bearman v Džidde ukázal, že sa súčasné autá ovládajú až príliš ľahko | Magazín F1 - F1online.sk

Oliverovi Bearmanovi sa dostáva po tom, čo sa v Saudskej Arábii umiestnil vo svojich premiérových pretekoch v F1 na solídnom siedmom mieste, množstvo pochvaly. Osemnásťročného mladíka chváli aj Eddie Jordan, ktorý však dodáva, že Angličan tým, že do monopostu Ferrari naskočil v podstate bez akejkoľvek prípravy, ukázal, že monoposty Formuly 1 sa v súčasnosti ovládajú až priveľmi ľahko.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/146978/jordan-bearman-v-dzidde-ukazal-ze-sa-sucasne-auta-ovladaju-az-prilis-lahko
1 Like

Taky Schumacher alebo de Vries s Jordanom asi suhlasit nebudu. :smiley:

Nie je auto ako auto a ani v minulosti to tak nebolo. Aj vtedy sa druhe najlepsie auto ovladalo lahsie ako nejaky stred pola alebo uplny chvost.

3 Likes

Asi ani Hamilton s nim souhlasit nebude.

Az na to ze s tim Bearman minimalne dvakrat malem skoncil ve zdi a ze s druhym nej autem na rostu skoncil sedmy, cemuz asi i napomohla odlisna strategie Hamiltona a Norise.

Jo jo, je to uplne easy. A s hodnocenim bych jeste pockal. Tohle tu bylo predminuly rok. Jak rikal Wolf, pokud nekdo kdo ma volne misto neda sedacku de Vriesovi na rok 2023, tak bude za klauna. No vysledek zname. Takze jeste par zavodu a uvidi se.

3 Likes

Ukazal aj to, ze priprava v nizsich seriach je stale na vyssej urovni. Bearman mal uz aj nejake testy s autom F1 a makal aj na simulatore. Podla mna zajazdil to, co by mal kazdy nadejny novacik zajazdit. Nerozbil to a nezaostal velmi.
Ta strata co mal na Leclerca sa moze zdat mala, ale stiahnut ju vobec nie je lahka uloha.

1 Like

ak by tie auta boli tak narocne na zvladnutie ako v minulosti, nebol by schopny VC dokoncit konkurencieschopny

ako prepac, ale zhadzovat ho ze skoncil s 2. naj autom na 7. mieste ked nikto vpredu nevypadol a realne ten chalan prvy krat sedel v aute F1 (tych par testov je nieco ine) je stale naozaj skvely vysledok… ved on nic nevie o motorovych mapach a roznych inych systemoch v aute, nehovoriac o pneumatikach a podobne

TO sa postaralo o to, ze skoncil 7. a nie napr. 4. ako by asi papierovo (auto Ferrari) mal. Ale to su detaily, vsetci ostatni okolo neho v pretekoch su v tomto smere skuseni matadori. Ale fyzicky je to auto F1 proste jednoduche (v porovnani s rozdielom nizsich serii voci F1 z minulosti). Ale tiez to hovori aj tom, ze priprava tychto chalanov je coraz lepsie a lepsia a narozdiel od minulosti uz asi ani nie je na mieste pojem juniorska seria pre F2 kedze vacsina su fakt uz profici.

No neshazuju ho ja, ale ty.

Ja, a uz se tu tahle debata vedla, poukazuji na to, ze jeho vykon vyjimecny byl, ale jeste bych pockal. Protoze soucasna formule je tak komplexni a podminky tak promenlive ze je potreba vic takovych zavodu.

Muj nazor je ze soucasni jezdci by ty minule zaslapali do zeme. Nemel by sanci zadny. Spucasni piloti jsou mimo schopnosti bezneho cloveka. Jsou trenovani, specializovani. Uz kdyz se podivas na to jak vypadaji. Vsichni slachoviti, svalnati hubenouri. Podivej se na generaci Fangia a jeho vrstevniky. Bezne se tam vyskytovali chlapci s pupkem. Tatici. Dnes. Neexistuje.

Fyzicky je auto jednoduche. Tak urcite. Berete jen fyzickou silu. Ta byla asi nejnarocnejsi v 50 letech, jenze. Tehdejsi auta by do cile dovezl bezny ridic, pomaleji, ale dovezl. Se soucasnou formuli 1 bys nevyjel z boxu. A pokud bys ten potencial auta zacal vyuzivat, za chvili bys skoncil. To pretizeni bys nevydrzel.

Je to stejne jako v letectvi. Stihaci prvni svetove valky se nadreli, ale litali po nekolika dnech. Dnesni stihaci?

Soucasny motorsport je uplne jinde nez tehdejsi.

1 Like

Že se lehce ovládají ukazuje Max, do 2020 furt crashoval, občas to přidal i 2021 a pak už nic. Bůh ví, jak by na tom byl bez těch změn pravidel

Medvěděv zveřejnil mírový plán pro Ukrajinu. A je to síla

Táto otázka má oveľa zložitejšiu odpoveď ako by sa mohlo zdať…

FAKT 1 - dnešná jazdecká konkurencia je oveľa silnejšia ako pred 10, 20 rokmi, a niekde úplne inde ako bola pred 40 a viac rokmi…
- už len to, že jazdci majú k dispozícii simulátor a najazdia tisícky kilometrov, kým sadnú do ozajstného auta zaručuje, že správanie auta poznajú a vedia čo čakať, a tak aj menej talentovaný jazdec môže dnes jazdiť rýchlejšie ako oveľa talentovanejší v minulosti.
- jazdci majú k dispozícii celý rad dát, na základe ktorých môžu svoju jazdu prispôsobovať a nemusia ísť za hranice rozumného rizika, aby našli limity auta.
- navyše si myslím, že dnešná životná úroveň ľudí vo vyspelom svete, umožňuje oveľa širšej skupine mladíkov a dokonca aj dievčat, venovať sa motoršportu, takže sa do športu dostáva aj viac talentovaných nádejí, takže tí menej talentovaní rýchlo odpadnú, keď sa nedokážu presadiť ani v F4.

Výsledkom je, že početnosť jazdeckých chýb, je oveľa nižšia ako v minulosti, a vôbec to nemusí súvisieť s tým, že sa autá ľahšie ovládajú.

FAKT 2 - technológie brutálne napredujú a hoci ich využívanie sa snažia obmedzovať kvôli bezpečnosti len do určitej miery, takže ten vplyv tam stále je.
- v minulosti sme napríklad videli trakčnú kontrolu, ktorá šport úplne zabila, a bola rýchlo znova zakázaná.

FAKT 3 - početnosť chýb u pretekárov, ktorých považujeme za š■■■■■ v obore, tiež klesla. Či už Senna, Prost, Hill, Villeneuve alebo Schumacher, sem tam nejakú chybu urobili. Dnes sa zdá, že pretekári na čele robia chýb len minimum.

Ak by sme predpokladali, že šp1čkoví pretekári sú približne rovnako dobrí, ako boli aj v minulosti, početnosť chýb v kontexte s lepšími technológiami naznačuje, že autá sa skutočne ľahšie ovládajú.

No a pravda bude samozrejme niekde medzi tým.

1 Like

Suhlas. Aj pri de Vriesovi to bol jeden skvely pretek za Williams a potom bieda. Tak isto aj Schumacher vedel mat svetle momenty, ale celkovo to bol podpriemer. :slight_smile:

Tu si vsak dovolim nie uplne suhlasit. Skratka jazdci sa prisposobili dobe. Ano, piloti 30-40 rokov dozadu boli ovela menej fyzicky pripraveni, ale tie auta to ani nevyzadovali. Tak isto mozeme povedat, ze sucasni piloti by mali mozno problem s radenim, ktore tu bolo X desatroci dozadu.

A toto vieme uplatnit na vacsinu sprotov, kedze kedysi bol sport o vasni a talente, no dnes je to perfekcionizme a profesionalite. Staci si zobrat sucasnych hokejistov alebo futbalistov. Kedysi mohli chlastat kolko len chceli, najma ti hviezdny, a aj tak na travniku/lade vynikali. Dnes keby McDavid (pripadne Haaland alebo hocikto iny) dva-tri tyzdne chlasta a polavi v treningu, tak sa to okamzite podpise na jeho vykone.


Mimochodom Honzikove provokacie si nevsimaj, snazi sa vyvolat konflikt, lebo na neho nikto nereaguje a nema si s kym pisat, kedze jeho kamosi este neprisli domov z osmicky alebo maju v piatok iny program ako sediet na internete a pisat si so svojimi virtualnymi wannabe kamaratmi.

On len chce silno hejtovat Maxa, ktory uz davno prekonal Alonsa, no nejde mu to. Max naposledy sposobil koliziu, kvoli ktorej vypadol, v Monze 2021. Predtym az v Spa 2019 a predtym tusim slavna nehoda Maxa s Ricciardom Azerbajdzan 2018, kde ho Max na rovinke zablokoval. Ano, 2018 jazdil este velmi agresivne a obcas hodil nejaku nezmyselnu divebomb, ale od 2019 je sice tvrdy, ale perfektny a ma snad menej kolizii ako Hamilton.

3 Likes

Takže takhle popisuješ svojí aktivitu tady? Zajímavý, stačí napsat, že nemáš reálný život a jsi závislý na tomto fóru. Mimochodem tonje provokace? Však Max měl neustale nehody a mirnilo se to až okolo 2020, i když 2021 měl znovu problémy viz Monza nebo vyvážení do Venezuely :slightly_smiling_face:

1 Like

Podla seba sudim teba. Moja aktivita tu zavisi od toho ci je race weekend alebo nie. Za posledny tyzden som tu dokopy stravil 1-2 hodiny (denne par minut precitam vybrane clanky a preletim diskusie co ma zaujimaju), kedze je vonku konecne pekne, takmer kazdy den beham 5-10km, okrem toho cvicim, chodim s kamaratmi na pivo/jedlo, travim cas s priatelkou, atd. Takze ak ti chybam, budes si musiet zvyknut alebo skusit napisat pokrytcovi @Hedgehogovi preco uz s tebou nie je kamarat (bol vobec niekedy alebo to bola len pretvarka?).

Svojich par minut som si dnes minul a idem si zabehat. Pekny zvysok dna.

PS: Mal by si to tiez skusit, vyvetras si hlavu, spravis nieco pre svoje zdravie a zaroven by si tu bol menej a tym padom za mensieho hlupaka. :slight_smile:

Ku zvysku tvojho komentara nema zymsel sa vyjadrovat, kedze ziadne fakty, len tvoj veeelmi obmedzeny subjektivny nazor.

@airobot gombik stale funguje. :sweat_smile:

2 Likes

Presne toto som si vravel ale reagovať som odmietol :joy::joy: stačí ze on vidí tvoje komenty skrz to ze ta ma bloknuteho :face_with_hand_over_mouth::joy:

2 Likes

Si první kdo to napsal, chtělo by ti zapnout i to málo, co máš v hlavě, jinak jsou to samé srač-ky :slight_smile:

Samozrejme vnimam jiny nazor.

To co tu pises je presne ono. Ja netvrdim, ze by se nebyli schopni prizpusobit dobe, tehdejsi zavodnici. Je rikam ze poslat soucasne zavodniky, do tehdejsi doby, by melo za nasledek, ze tehdejsi piloti by se ocitli proti extremni konkurenci, kterou jejich svet zkratka neznal a pravdepodobne by ji nechapal. Soucasnici, by se museli adaptovat na vyssi fyzickou namahu, ve smyslu tezsiho rizeni, razeni a brzdeni. Jenze to neni pro lidske telo vyzva. Fyzicka kondice mladych lidi roste extremne rychle, pokud znaji spravny proces. A to dnesni piloti zvladaji dokonale. Viz Tsunoda, kterej musel zacit cvicit.

Jenze oni by tomuhle nerozumneli. Ty, pokud te poslu do minulosti, kde zmeny prichazeli pomalu, se naucis tehdejsi dovednosti rychle a navyseni tve fyzicky bude relativne kratke. Je pravdepodobne, ze clovek z minulosti tento svet nepochopi do konce sveho zivota.

Na tehdejsich vozech neni moc co chapat. Je to o citu pro rychlost ( to maji), presnosti ( to maji) urcite odvaze ( tu maji, ale nekteri by mozna s timto meli problem, ze za chybu se plati smrti) a fyzicce ( tu podle me maji a co jim chybi snadno dozenou).

Soucasna formule? Tu by Fangio prvni den proste vubec nerozjel (pokud by se do ni teda vesel). Buhvi jak dlouho by mu trvalo pochopit simulator, jak by se vyrovnal s tim, ze sice muze chybovat, ale taky to nemuze pokazdy rozmlatit.

Tehdejsi doba byla teprve zacatkem zmeny civilizace. Vem si ze jeste pred sto lety, byl nejbeznejsi dobravni prostredek kun, konsky, nebo volsky povoz. Jeste v letech 1939 - 1945 ta super mechanizovana nemecka armada pouzivala pro prepravu vetsiny pechoty a trenu konske povozy. Ale to uz jsem daleko. :smile:

Ale jasne, kazdej na to mame nejakej nazor. A uznavam ze tvuj a @Dominios muzete mit klidne pravdu. Ja souhlasim s @MaxVerstappenIsTheKing .

1 Like

Mám rád sportovce, zařazuji si tě do skupiny lidí, jejichž příspěvky čtu :+1:.

2 Likes
1 Like

Musím to nějak třídit, nemůžu číst všechno.
Život je krátký a je třeba toho stihnout ještě hodně.

1 Like

Ako je tu veľa ret@rdov ale HellHogr neviem či je iba troll alebo ich kráľ.

1 Like

Tohle je poslední zachycený pokus Tripera o vaření :grin:

2 Likes