Johansson dúfa, že sa z Formuly 1 nestane wrestling na štyroch kolesách | Magazín F1 - F1online.sk

Od poslednej veľkej ceny nám už uplynul takmer celý mesiac, emócie vychladli. Teraz nastal čas sa naozaj triezvo pozrieť na to, kam sa vlastne uberá Formula 1. Bývalý pretekár F1 Stefan Johansson má obavy, či si kráľovná motoršportu nezvolila cestu wrestlingu a či postupom času nezačne viac a viac vyzdvihovať zábavnú stránku aj za cenu potlačenia tej športovej.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/53464/johansson-dufa-ze-sa-z-formuly-1-nestane-wrestling-na-styroch-kolesach

Lepšie sa to ani napísať nedalo. Ja plne súhlasím s p. Johanssonom.

Není co dodat, napsal to úplně přesně.

:+1: :clap: :+1:

Ještě k článku (a určitě ne naposled :-)) - nevím, jestli to dosud není první aspoň trochu viditelný člověk, který veřejně vyjádřil pochybnosti nad kompetentností Masiho tu práci vůbec vykonávat. Zatím to byly jenom alibistické řeči, jak to má těžké atp., maximálně někdo zahudral na konkrétní rozhodnutí, které poškodilo jeho tým. Přitom to, co letos předvádí, by vydalo na samostatné pojednání snad po každém závodě!

7 let to bylo poklidné protože to dal MB s prstem v nose. A když létal karbón tak to bylo mezi Rosbergem a Hamiltonem a to ať si vyříkají doma. Všechno si 8 let režíroval Mercedes a teď najednou jim to nedopadlo i když se jelo podle jejich not. No jo prostě smůla náhoda. Za 8 let jednou a pořád to nemůžou zkousnout.

Nenapisal nic zle… 80 perceent rozhodnuti bolo pre mercedes… v ttych 80 percentach ratam aj prizmurenych oci ked nereagovala fia. Inac sa rozhodovalo v subojich a pritom boli to tie iste situacie. Neber posledny zavod ale kolko krat sa tesil mercedes z rozhodnuti fia pre nich? A teraz sa mercedesaci hnevaju kvoli poslednemu zavodu. Takze bolo to zle rozhodnutie vo forme KARMA

Ja s nim suhlasim, ale ked sa povie A treba povedat aj B a to je ze F1 je absolutne neferova sutaz. je uplna hanba ked nechaju sutazit proti sebe odberatelov a dodavatelov. Z toho dodavatel je ten bohaty, ktory si komponenty vyvija na svoj prospech a odberatel je ten “chudobny”, ktory za to plati aby vobec nieco postavil na start.
Pohar jazdcov je vlastne pohar konstrukterov, pretoze pilot ma len minimum sanci nieco vyrazne ovplyvnit. Napr tak, ze nieco pokazi. To je podla mna na zabavu malo.
Taketo je pozadie problemu a potom na zaklade toho je tendencia z toho robit “wrestling”.
Nech spravia technicke pravidla take, ze aj Williams, alebo AT ma sancu prist s dobrym napadom a zamiesat poradim a hned to bude o niecom inom.

To B je ale trochu jiný problém. Jednak F1 byla taková do značné míry vždycky, jednak toto se snaží řešit různá zmrazení vývoje, výdajové stropy a tak. Nakolik úspěšně nechávám stranou, ale jsou to transparentní pravidla známá a diskutovaná dlouho dopředu. Rozhodně není přijatelné kompenzovat nerovnost v F1 rozhodováním ředitele závodů ad hoc přizpůsobením pravidel podle toho, co mu zrovna připadá divácky zajímavější (nebo proč vlastně).

iste, ale F1 je coraz globalnejsia. tocia sa tam vacsie peniaze ako pred 30 rokmi, vyvoj stoji daleko viac a je omnoho komplikovanejsi. sucasne PU znasobili problem, ktory F1 trapi uz dekady. Treba si uvedomit, ze co by bolo keby sme tu nemali malinovkarov. Ak sa ma zachovat realna technologica sutaz tak sa musi obmedzit na oblasti, v ktorych sa to da udrzat a to je predovsetkym aerodynamika.
Aero ma jednu vyhodu - da sa realtivne lahko skopirovat a je relativne pochopitelna pre divaka. To co sa deje pod kapotou je jednoducho cierna skrinka.

To je ale opravdu trochu jiná debata. Zatím nám dluží FIA vysvětlení posledního kola z Abú Dhabí :-).

tam nie je co vysvetlovat, ale do buducnosti je podla mna potrebne identifikovat suvislosti.
Masi svoje rozhodnutie vysvetlil a nemyslim, ze sa dockame nejakych dodatocnych informacii. Skor pride ku upresneniu pravomoci a k nejakym navrhom ako podobne scenare riesit do buducna.

Vysvětlil předsezónní dohodou týmů, že závody “pokud možno” nebudou končit za SC? Pokud tohle má být to vysvětlení, tak to jenom dokazuje jeho absolutní nekompetentnost a měl by vyletět už jen za to, že tohle vůbec myslí vážně. Žádná taková údajná dohoda nesmí ovlivňovat aplikaci pravidel, neřkuli pravidla, týkajícího se primárně bezpečnosti. Ale to bychom jenom opakovali druhý odstavec článku, tam je to úplně přesně.

Masi akorát perfektně vysvětlil už předloni že tuto proceduru pod SC vyžadovanou pravidly nejde uspíšit :sweat_smile:

To je jako kdyby ve finále MS ve fotbale při poslední akci najednou rozhodčí nezapískal jasný ofsajd a vysvětlil, že se na tom týmy před začátkem MS dohodly, aby byla nějaká psina :-).

A samozrejme aj z prvého kola keď po skrátení zákruty si pán rytier mohol ponechať 1. miesto a ešte aj náskok mu narástol. Pamätám sa ako Seb takto prišiel o víťazstvo tuším v Kanade.

Pro mě za mě klidně, ať se FIA vůbec podívá na rozhodování za celý rok. Mně bylo opravdu jedno, jestli vyhraje Max nebo Lewis. Ale pokud by to chtěli udělat pořádně, budou si na ty šanony muset koupit novou almaru :-).

Tak nějak to bylo :pensive:

Sebastiana v Kanadě ale nikdo nevytlačil z té trati, že ne. Tam si za to mohl sám a to je ten problém.

nekomentujem jeho vysvetlenie, len hovorim, ze nejakeho doplnkoveho sa uz asi nedockas, nanajvys zopakuje co uz povedal…