Jazdecké štandardy? Verstappen by ich hodil do skartovača | Magazín F1 - F1online.sk

Medzinárodná automobilová federácia naďalej odmieta zavedenie stáleho a profesionálneho zboru komisárov, ktorý by nielen rozhodoval na každých pretekoch, ale zároveň transparentne vysvetľoval svoje odôvodnenia, napríklad aj prostredníctvom rozhovorov s médiami. Odpoveďou na nespokojnosť a nekonzistentnosť pri rozhodovaní mali byť jazdecké štandardy, ale nejeden má pocit, že situáciu ešte zhoršili.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/221029/jazdecke-standardy-verstappen-by-ich-hodil-do-skartovaca

Ne Maxo.
Do skartovaca treba dat vybehove zony.
Za bielou ciarou nasypat štrk.
Hned by si si rozmyslel mexicky výlet.

1 Like

Bylo by možná dobré počítat s tím, že úplně se kontroverzím v rozhodování vyhnout nedá a asi to platí i v jiných sportech. Jak už jsme tady psali, ať je nadřízený orgán, který to rozebere, vyhodnotí, uzavře debatu. A klidně ať jenom předá médiím stanovisko, vůbec není potřeba nějaké další rozsáhlejší zdůvodňování. Komisaři by měli mít zodpovědnost jako v jiných sportech, na druhou stranu není možné, aby si z nich každý dělal kopací míč. Stanovení jezdeckých standardů je dobrá věc a jezdci sami po nich volali. Je určitě možné je vyhodnotit a pozměnit nebo upřesnit, ale rozhodovat bez nich “podle citu” by bylo jenom horší a zase by se hraniční rozhodnutí pořád řešila. Jenom by komisaři nemohli opřít svoje rozhodnutí o psané pravidlo, ale jenom o svůj cit, což by rozhodně nebylo lepší.

1 Like

Máš samozřejmě pravdu, ale zase na druhou stranu, ten trest pro Maxe za slovnik byl k něčemu dobrej. :smiley:

Čím sa teda budete riadiť? Komisári sú v ťažkej pozícii. Zažil som si to sám počas môjho skvelého dňa v Marrákeši,“

1 Like

najviac problemov vznika pri vytlacani z trate. pasy strku a striktne penalty za nenechanie miesta by to vyriesili behom pol sezony.

dalsi problem je, ze ked niekto zavre druhemu dvere, ako teraz antoneli, tak sa umiestnenie toho druheho posudzuje v jednom konkretnom bode, co je hlupost.

malo by sa to posudzovat v jeho najlepsom umiestneni, ake pocas toho suboja mal.

je rozdiel, ked ta niekto zavre preto, ze mu tam znenazdajky hodis cumak - ako napr perez v monaku, kde z toho bola havaria ako prasa, a rozdiel, ked celu rovinku idete kolo na kolo, ale tesne pred apexom sa dostanes na uroven jeho zadneho kola, vtedy o tebe predny jazdec stopro vie a mal by nechat priestor.

popripade je v situacii uplne ocividne, ze utociaci jazdec smeruje do pozicie, kde budu na jednej urovni, ako v brazilii a tym padom su vo ferovom suboji, kde musis nechat priestor.

youll thank me later.

1 Like

Jenže mnohdy mají jezdci pravdu a dokonce i když šlo jezdcům o život kvůli pochybení FIA, tak byli ze strany FIA za své názory perzekuování.
Jako příklad připomenu Gaslyho v Japonsku když komisaři přehlédli, že vyjíždí z boxů a na trati se pohyboval traktor.

Tak tresty za slovník nechávám v tuhle chvíli mimo, to je na jinou debatu :smile: .

Ano, jezdci samozřejmě mají někdy pravdu. Taky mají svoji organizaci, která se za ně má v takovém případě účinně postavit, pokud se to tak v případě Gaslyho nestalo, je to (jejich) chyba. Ale to je jiný případ, než volat po standardech a po jejich zavedení plakat, že takhle to nemysleli. Jistě, dodatečné vysvětlení, upřesnění atp. by mělo být možné.

A příště budou další debaty, jestli už bylo jasné, že by se tam ten vzadu vešel, ale těsně před apexem se dostal k zadnímu kolu… Sorry, ale tohle není žádné řešení. To se jenom ta pomyslná čára udělá někde jinde, protože se to teď hodí, ale problém tím nezmizí.

1 Like

Jezdci svou organizaci GPDA sice mají, ale že by měla nějaký význam při spravedlivém boji proti FIA si nemyslím.
Ani za Senny proti Balestremu neměli žádné slovo a i bepečnostní návrhy jezdců se na truc nedělaly hned, ale až další rok kdy se Balestre chlubil cizím peřím se sebechválou, že se jedná o jeho dílo.

No jo, no… ale to už si musejí vybojovat sami. Nebo to nejde, ale pak jim není pomoci a je třeba to tak brát :woman_shrugging:.

Znáš základní pravidlo FIA?
Když s FIA vyvoláš soudní spor, tak jsi automaticky vyřazená ze seriálu FIA a do rozhodnutí soudu nemáš ani přístup na okruhy.
Proto se FIA nepostavila ani tak silná automobilka jakou je Mercedes v roce 2021.
Jak jinak může proti FIA bojovat GPDA, než si hrát na Rychlé Šípy.

image

1 Like