Jazdecké štandardy? Verstappen by ich hodil do skartovača | Magazín F1 - F1online.sk

Medzinárodná automobilová federácia naďalej odmieta zavedenie stáleho a profesionálneho zboru komisárov, ktorý by nielen rozhodoval na každých pretekoch, ale zároveň transparentne vysvetľoval svoje odôvodnenia, napríklad aj prostredníctvom rozhovorov s médiami. Odpoveďou na nespokojnosť a nekonzistentnosť pri rozhodovaní mali byť jazdecké štandardy, ale nejeden má pocit, že situáciu ešte zhoršili.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/221029/jazdecke-standardy-verstappen-by-ich-hodil-do-skartovaca

Ne Maxo.
Do skartovaca treba dat vybehove zony.
Za bielou ciarou nasypat štrk.
Hned by si si rozmyslel mexicky výlet.

2 Likes

Bylo by možná dobré počítat s tím, že úplně se kontroverzím v rozhodování vyhnout nedá a asi to platí i v jiných sportech. Jak už jsme tady psali, ať je nadřízený orgán, který to rozebere, vyhodnotí, uzavře debatu. A klidně ať jenom předá médiím stanovisko, vůbec není potřeba nějaké další rozsáhlejší zdůvodňování. Komisaři by měli mít zodpovědnost jako v jiných sportech, na druhou stranu není možné, aby si z nich každý dělal kopací míč. Stanovení jezdeckých standardů je dobrá věc a jezdci sami po nich volali. Je určitě možné je vyhodnotit a pozměnit nebo upřesnit, ale rozhodovat bez nich “podle citu” by bylo jenom horší a zase by se hraniční rozhodnutí pořád řešila. Jenom by komisaři nemohli opřít svoje rozhodnutí o psané pravidlo, ale jenom o svůj cit, což by rozhodně nebylo lepší.

1 Like

Máš samozřejmě pravdu, ale zase na druhou stranu, ten trest pro Maxe za slovnik byl k něčemu dobrej. :smiley:

Čím sa teda budete riadiť? Komisári sú v ťažkej pozícii. Zažil som si to sám počas môjho skvelého dňa v Marrákeši,“

1 Like

najviac problemov vznika pri vytlacani z trate. pasy strku a striktne penalty za nenechanie miesta by to vyriesili behom pol sezony.

dalsi problem je, ze ked niekto zavre druhemu dvere, ako teraz antoneli, tak sa umiestnenie toho druheho posudzuje v jednom konkretnom bode, co je hlupost.

malo by sa to posudzovat v jeho najlepsom umiestneni, ake pocas toho suboja mal.

je rozdiel, ked ta niekto zavre preto, ze mu tam znenazdajky hodis cumak - ako napr perez v monaku, kde z toho bola havaria ako prasa, a rozdiel, ked celu rovinku idete kolo na kolo, ale tesne pred apexom sa dostanes na uroven jeho zadneho kola, vtedy o tebe predny jazdec stopro vie a mal by nechat priestor.

popripade je v situacii uplne ocividne, ze utociaci jazdec smeruje do pozicie, kde budu na jednej urovni, ako v brazilii a tym padom su vo ferovom suboji, kde musis nechat priestor.

youll thank me later.

2 Likes

Jenže mnohdy mají jezdci pravdu a dokonce i když šlo jezdcům o život kvůli pochybení FIA, tak byli ze strany FIA za své názory perzekuování.
Jako příklad připomenu Gaslyho v Japonsku když komisaři přehlédli, že vyjíždí z boxů a na trati se pohyboval traktor.

1 Like

Tak tresty za slovník nechávám v tuhle chvíli mimo, to je na jinou debatu :smile: .

Ano, jezdci samozřejmě mají někdy pravdu. Taky mají svoji organizaci, která se za ně má v takovém případě účinně postavit, pokud se to tak v případě Gaslyho nestalo, je to (jejich) chyba. Ale to je jiný případ, než volat po standardech a po jejich zavedení plakat, že takhle to nemysleli. Jistě, dodatečné vysvětlení, upřesnění atp. by mělo být možné.

A příště budou další debaty, jestli už bylo jasné, že by se tam ten vzadu vešel, ale těsně před apexem se dostal k zadnímu kolu… Sorry, ale tohle není žádné řešení. To se jenom ta pomyslná čára udělá někde jinde, protože se to teď hodí, ale problém tím nezmizí.

1 Like

Jezdci svou organizaci GPDA sice mají, ale že by měla nějaký význam při spravedlivém boji proti FIA si nemyslím.
Ani za Senny proti Balestremu neměli žádné slovo a i bepečnostní návrhy jezdců se na truc nedělaly hned, ale až další rok kdy se Balestre chlubil cizím peřím se sebechválou, že se jedná o jeho dílo.

1 Like

No jo, no… ale to už si musejí vybojovat sami. Nebo to nejde, ale pak jim není pomoci a je třeba to tak brát :woman_shrugging:.

Znáš základní pravidlo FIA?
Když s FIA vyvoláš soudní spor, tak jsi automaticky vyřazená ze seriálu FIA a do rozhodnutí soudu nemáš ani přístup na okruhy.
Proto se FIA nepostavila ani tak silná automobilka jakou je Mercedes v roce 2021.
Jak jinak může proti FIA bojovat GPDA, než si hrát na Rychlé Šípy.

image

1 Like

Tak, Verstappen by mal pamatat na to, ze kopa z tych jazdeckych standardov vznikla prave kvoli nemu :rofl:

1 Like

Plus cekej nejaky nesmyslne vysoky trest behem nasledujicich GPs hned jak k tomu je jen trochu moznost si vymyslet nejakou hovadinu :face_with_hand_over_mouth:

Když se FIA bude chtít mstít, tak si důvod vždycky najde. Jednou to může být jízda hodně blízko za SC a příště naopak moc daleko za SC přesně tak jak se to stalo Gaslymu.

Nebo ta trapna korekce trestu s Kimim, kdyz mel dostat trest za omezeni Piastriho a vyrazeni Leclerca, tak mu daji v dalsi GP 5s za mikro popojeti na startu, jsem si jisty ze to spolu souvisi atd. Proste si delaji pres hloupa pravidla s vysledky co chteji a kontroluji cely sampionat.

Ani nevim jestli Lawson dostal trest za to ze polibil po startu svete div se komu jinemu nez Piastrimu predni kolo, cekam ze dostane nejaky trest v pristi GP :smirk:

2 Likes

Může být. Nebylo by to poprvé, kdy FIA použila doplňujících trestů jen kvůli svému vlastnímu egu a nejspíše i kvůli úplatkům.

1 Like

Ano, je to do oci bijici, tech nesmyslnych trestu a hlavne v rozhodujicich momentech sampionatu je tolik, uz se dokonce vyrazuje i cely tym ze zavodu atd.

Zajímavé je, že koncem roku se bizardní tresty od FIA většinou stupňují.
Jako příklad uvedu, že poslední trest, který vybodoval Magnussena byl taky hodně přitažený za vlasy.

1 Like

Jn, o tohle nemam zajem.

1 Like