Horner odmieta správy o prestupe do Ferrari: Moja taliančina je horšia než Flaviova angličtina | Magazín F1 - F1online.sk

Christian Horner je opäť spájaný s prestupom do Ferrari. Naposledy sa o ňom ako o kandidátovi hovorilo v decembri 2022, keď tím hľadal náhradu za Mattiu Binotta. V tej dobe sa vraj John Elkann pokúšal zlanáriť Christiana Hornera. Možno aj z tohto dôvodu sa skloňuje opäť.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/202281/horner-odmieta-spravy-o-prestupe-do-ferrari-moja-taliancina-je-horsia-nez-flaviova-anglictina

Niečo podobné sme počúvali aj od Hamiltona…
Ale v tomto prípade by som bol za prestup Hornera rád…

Ferrari bude tragické do té doby, dokud se nezmění vedení nebo do doby, dokud nepřivede lidi právě jako Horner.

Mizérie bude pokračovat minimálně i v roce 2026, když to auto vyvíjí současná garda.

Po sezónách 2013 - 2017 bych nikdy neřekl, že McLaren získá titul dřív, než Ferrari. A ono se to stalo. Z toho jsem samozřejmě nadšený, jen ať McLaren dál v tomto pokračuje a dohání Ferrari v počtu titulů.

Horner by bol hlupak, keby isiel do Ferrari. Dobre vie, ze sam tam nic neurobi, musel by tam dotiahnut cely ansabel, dostat plnu moc nad chodom stajne a to Taliani nikdy nedovolia.

Darmo by tam Horner isiel a zacal to riadit tak, aby sa posunuli dopredu, par talianov pod nim si povie, ze oni to vedia lepsie, co moze Horner vediet o Ferrari a budu si aj tak robit podla seba.

Ozdravit Ferrari je dlhodoby proces, do ktoreho sa nikomu nechce, navyse aj vedenie automobilky urcite ocakava vysledky hned.

6 Likes

Tak Hornerovi je i jasné, že po 3 sezónách by mohl být právě díky Ferrari nadobro mimo F1.

Paradoxně ve Ferrari potřebují více angličtinu než italštinu.
Vasseur neumí, závodní inženýři neumí a bůh ví, kdo ještě.

Tak uz len toho Antonelliho…

V polovici 2022 bolo Ferrari plne v hre a vsetky top stajne vratane Redbullu a Mercedesu identifikovali odlahcovanie ako klucovu oblast vyvoja. Rovnako to identifikoval aj Binotto, ale zatial co Redbull aj Mercedes investovali do spoluprace s jachtarskymi klubmi a superlahke materialy v priebehu 2022 vyvijali, vo Ferrari bola horuca tema vymena pozicii a politika.
Vigna Binottovi investicie do jachtarstva stopol. Podotykam, ze toto sa dialo mimo rozpoctoveho stropu. Binotto niekolkokrat pred novinarmi opakoval, ze v priebehu 2022 narazili na rozpoctovy strop co vnimam ako otvorenu kritiku Vignovho rozhodnutia. Do konca sezony bol oznameny Binottov odchod a vo Ferrari tym v podstate odpalkovali cely cyklus pravidiel.
Niekedy v priebehu 2023 Marko v jednom rozhovore oznacil odhlahcovanie za klucovy faktor za silnym zaverom 2022 a silnou seznono 2023.
Takze keby teraz vymenili Freda tak by boli prvom rade hlupaci vo Ferrari. Tam treba zacat vazne rozhovory s tym, ze ked bude Ferrari o rok tam kde je teraz tak pride nejaka seriozne lukrativna ponuka.

5 Likes

OKa, ale Mercedesu to zjevně nepomohlo a McLaren to nabral kde, když o jejich nějaké spolupráci s jachtařskými kluby si nejsem vědom?

Jestli se to náhodou zbytečně nezveličuje?

Len komentujem, co si pamatam, ze sa spomenulo vtedy. Spolupraca s jachtarmi bola vtedy tema. Mozno to uz FIA odvtedy upresnila, alebo sa vyvoj posunul tak, ze lahke materialy uz maju vsetci a dalsi vyvoj v tejto oblasti sa vzhladom na vyseke naklady a nizke zisky uz velmi neoplati.

A prave o tom hovorim. Ked si najmem sefa, tak mu mam verit a podporovat ho v jeho rozhodnutiach, aby sa dosiahli uspechy. A obehnem celu fabriku a poviem vsetkym, ze maju robit to co on povedal. Lenze tam si idu svoje. Povedal to Vettel, Alonso, myslim ze aj Raikkonen s tym mal problemy a urcite aj vela tovarenskych ludi co tam prisli. Takto sa potom nepohnes.

A ked je z toho take male verejne tajomstvo ako sa tam robi, tazko naberies ludi, zvlast ked pre nich je uz prvou prekazkou ist do Talianska. Chod tam ked sa suska, ze ta tam aj tak nebudu pocuvat.

Preto hovorim, ze dostat Ferrari na vrchol je extremne tazke a aktualne sa na to nikto moc podujat nechce. Nemyslim si, ze Vasseur bol prvotna volba, skor zobrali toho, co bol volny a bol ochotny to ist robit. Kym tam bude hrat hlavnu ulohu politika, boj o pozicie a patriotizmus, mozu sa akurat tak tesit na par vitaztiev

3 Likes

Kruta pravda, s ktorou do bodky suhlasim … ked som aj tuto sezonu pisal o moznej vymene vasseura za sefa wec, tak je to presne kvoli tomu co pises ty - slaba podpora, skor je tam ten team principall len jak fackovaci panak pre styk s verejnostou

Zlaty Arriva

Je to skoda, lebo ten potencial tam jednoznacne je. Nemotaju sa v hlbke pola, ale proste na sp1cku takymto stylom nedosiahnu, lebo je to tesne a treba vsetko perfektne poskladat. Staci jeden chybajuci kusok skladacky a si mimo hru.

Jeden by sa vsak opytal, ci vo Ferrari ako takom niekto naozaj chce zmenu a velmi tuzi po vitaztvach. Taliani maju svoje miestecka, auta sa predavaju, meno Ferrari stale nieco znamena, maju Hamiltona ktory tiez podla vsetkeho zvysil imidz znacky… Predtym nemali problem ziskat Vettela, Alonsa… Mozno im to takto aj vyhovuje, Vigna je mozno presvedceny, ze vyvijat nejake nadmerne usilie ci nebodaj investovat prostriedky aby Ferrari dostali v F1 na vrchol sa im nikdy nevrati.

Viem ze Arrivabene mal nejake potahovacky, ale ako sefa Ferrari som ho mal rad.

1 Like

@Triper to tu uz viackrat popisoval aj s @Nordotor, to je asi ta dolezita otazka no - ci naozaj maju stajnu ako kravu na prachy pre automobilku, ale potom sa o vela veciach ani nemusime bavit, kedze to je vedlajsia vec pri generovani zisku skrze sponzorov atd

1 Like

Len je mi to luto kvoli ich fanusikom. Vy co fandite Ferrari mate asi niekde u zadnice, kolko Ferrari predalo aut. Ja im nijak zvlast nefandim, za Schumachera som Ferrari vobec nemal rad, musel som zacat ked tam jazdil Raikkonen (:laughing:), ale drzal som prsty aj Vettelovi. Ale bolo by fajn za mna, keby sa vedia pravidelne zapajat do boja o vitaztva. Keby McLaren a RBR nemusia vacsinu casu pozerat len na seba, ale mali by aj dalsieho supera, ktoreho musia pravidelne pokryvat, dockali by sme sa zaujimavejsich pretekov