Horner o motoroch Red Bullu: Veľa ľudí si myslí, že padneme na hubu | Magazín F1 - F1online.sk

„Malinovkári“ stavajú vlastné motory? Niektorí z vás možno sledujú Formulu 1 dosť dlho, aby si pamätali, koľkému posmechu čelil Red Bull, keď sa rozhodol postaviť monopost F1. Teraz zašiel výrobca energetických nápojov ešte ďalej a vyvíja vlastný motor. Jeho šéf Christian Horner očakáva opakovanie rovnakého scenára ako v roku 2005, keď sa na štart postavil prvý monopost Red Bull RB1.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/100754/horner-o-motoroch-red-bullu-vela-ludi-si-mysli-ze-padneme-na-hubu

Nič proti. Ale dúfam že na tú hubu padnú. Za tie ich silácke reči a aroganciu k súperom si to zaslúžia.

Ked malinovkari postavili rychle auto viac krat tak motor snad nebude problem.

Držím palce. :slightly_smiling_face: Alespoň to rozhýbe hladinku.

Ak posuvaju vsetky dolezite data svojmu buducemu dodavatelovi a ten ma cas to analizovat a vylepsovat… nevidim problem v tom byt na spici aj s dalsim dodavatelom, hlavne ak sa o aero postara zase Newey.

Ak to nebude kópia od Hondy tak si to ani neviem predstaviť. Honda čo je automobilka do toho musela naliať stovky miliónov a trvalo to roky aby boli konkurencie schopný.

ak od Hondy v r. 2026 odídu,tak si nemyslím,že by im dali do vena všetky nové technológie,len tak…Honda bude mať niekoho iného a pre neho si bude,tie technológie schovávať…takže sa s tým bude musieť RB popasovať spolu s Fordom…

Vy podnete na hubu keď odíde Newey. Motor nebude problém vyvinúť, nič take prevratné sa nechystá a rozdiely medzi výrobcami sú minimálne už.

RB prohlaseni neprebije ani dvacet Hamiltonu, jen tak dal hezky se to cte na wc.

takej Honde to ale trvalo dost dlho kym sa dostali do toho “uz” a to zacali tak zle ze GP2 engine :slight_smile:

Podla mna je chyba sa na to pozerat cez optiku automobilky. V podstate je uplne jedno ako velka je Honda ako automobilka. Ked uz sme pri tom tak Ford je porovnatelny. Ani Merdedes nevyvija motory F1 v nemecku, ale maju na to specialnu vyvojovu firmu. Rovnako Honda a rovnako teraz Redbull. Ci je za projektom automobilka, alebo nie hra rolu iba v objeme investicii. Ked ale Redbull toto dokaze zabezpecit tak ako dovod na neuspech to neobstoji.

Ak Redbull so svojim motorom uspesny nebude tak to budeme moct pripisat skor nespravnym rozhodnutiam pri dizajne ako nedostatkku skusenosti. Tych nespravnych rozhodnuti v 2013 bolo pozehnane a vsetky motory boli v rezii skusenych vyvojarov zastresenych pod automobilkou.

Ked porovnam Hondu v 2015 a Redbull v 2026 tak vidim zasadne rozdiely. Rozhodnutie Hondy vyvijat hybrid V6 prislo velmi neskoro, niekedy v priebehu 2013 a zaciatok 2014 uz nemalli sancu stihnut a v podstate sa da povedat, ze nestihli ani 2015. Redbull uz rok buduje a vyvija a to ma este dva a pol roka cas. Renault v 2013 nevyclenil dostatok investicii a Taliani sa nepripravili dobre. Redbull powertrain dnes skor pripomina Mercedes v 2013. Mercedes tiez zacal s vyvojom hybridu extremne skoro.

2 Likes

najvacsi rozdiel oproti tomu ako vstupili do f1 je, ze s motormi zacinaju na zelenej luke
oni nevstupili predsa do f1 ako uplne novy tim a nebudovali vsetko od nuly, ale kupili zabehnuty tim, ktory sice nedosahoval extra vysledky ale nebol to ziadny dlhorocne podfinancovany tim ako napr. minardi

teraz ale chcu s uplne novym projektom a na prvu supu prist s konkurencieschopnym motorom?
kolko im trvalo kym postavili konkurencieschopne auto na boj o titul? a to ho nemuseli len testovat v tovarni a potom v den D ho postavit na start pretekov

5 sezon im trvalo kym sa dotiahli na najlepsich a to aj vdaka tomu, ze sa im podarilo ziskat najlepsieho inziniera v f1 za poslednych 30 rokov a ani jemu sa nepodarilo to auto postavit na prvy sup
maju takuto kapacitu aj v motorovom oddeleni?

1 Like

Newey je v RB od 2006 tak jakých 5 rokov ? Postavil predsa 4 majstrovské monoposty.

V RBPT sú predsa kapacity (+iný) : On 23 April 2021 Red Bull Powertrains announced the hiring of Ben Hodgkinson as technical director.[13][14] Hodgkinson had been head of mechanical engineering at Mercedes AMG High Performance Powertrains

1 Like

btw pri takychto veciach je to prave ta skusenost ktora rozhoduje, aby urobili spravny dizajn

ano aj nie; ano z toho pohladu, ze maju nejaky ten cas, ale prepac, ak to nedokazala velka motoraren ako Honda, ktora navyse ma milion skusenosti s roznymi typmi motorov, turbom a vsetko mozne, tak je prinajmensom velmi odvazne teraz ocakavat, ze RBPT to dokazu lusknutim prsta

ako sam pises, aj ostatne zabehnute automobilky s tym mali (a mozno aj stale maju) problemy, ked prisiel x-krat v minulosti Cosworth dodavat “konvencne V8” tiez nebol uplne top a to bola technologia, ktoru uz vtedy poznali do detailov snad aj stazisti ktori sa im hlasili na letnu brigadu (obrazne povedane samozrejme)

a ku tomu ze to bude mat cele RB a teda Newey a bude moct vsetko tip-top optimalizovat; ak by som si mal tipnut, tak prave toto bude ich najvacsia slabina nakoniec, nebolo by to prvy krat co Newey (ak tam teda ovsem bude) by postavil zle auto: nejde o cistu rychlost, tam verim ze to bude top, ale aby to zaroven chladilo, aby to bolo spolahlvie, aby s tym realne vedeli bojovat celu sezonu, pretoze na rozdiel od toho, kym im motory niekto dodava (ako napr. teraz exkluzivne Honda), uz nebude mat z druhej strany push-back ze toto a toto sa neda lebo to neuchladime, lebo budu velke vibracie (resp. ze nejake tie vibracie sposobia velke problemy), alebo nebude dobry tlak atd atd. - prave tieto skusenosti motorarov im mozu velmi, ale ze velmi chybat a nakoniec im to moze trvat aj 5-6 rokov, kym to bude fungovat ako celok

vsetci si asi dobre pamatame Vettelove problemy s alternatormi co je nic v porovnani s tym, ake je tvorit motor na zelenej luke; vtedy ich (podobne ako teraz) zachranilo, ze inac to auto bolo super-dominantne a konkurencia realne neexistovala

uvidime, mozno ich podcenujem, mozno to nebude take zle, ale ked uz nic ine, podla mna je na mieste byt naozaj radsej opatrny a nie opat nekonecnce arognatny a extremne sebavedomy (teraz nemyslim priamo teba), ako to v RB maju vo zvyku a preco su z mojho pohladu tak odpornym teamom

Honda nie je motoraren, ale vyrobca automobilov. To je ten zakladny omyl, ktory tu robi vela prispievatelov. HP oddelenia pripadne firmy, ktore spadaju pod automobilku su porovnatelne s tym co ma teraz RB. S motormi na 2026 skusenosti nema nikto, rovnako ako nemal nikto skusenosti so sucasnymi hybridmi v 2010. Automobilka nema ziadne skusenosti, ani firma nema ziadne skusenosti. Tie maju ludia, ktori tam pracuju.
Pravidla a limity, s ktorymi vyvojari pracuju su uplne ine ako tie pre cestne automobily. To ma asi taku relevanciu k cestnym technologiam ako ma relevanciu F1 aero k hatchbacku. RB ma peniaze, ludi, zazemie a technologie. Ak postavia horsi motor ako konkurencia rozhodne to nebude koli tomu, ze Honda robi cestne auta a oni nie.

Tohle tema jsem uz jednou komentoval, v necem to jejich prepalene nezdrave sebevedomi musi mit zaklad, musi tady byt neco co jim dava takovou jistotu. Doufam, ze se to co nejdrive dozvime, tento sport musi byt ocisten.

Co se tyce uvedeni noveho motoru do provozu a vylazeni do stavu, kdy by mohl pohanet vitezne auto, to je velka otazka. Je na miste pripomenout, ze ikonicky TAG Porsche to zvladl za pul roku 1983, rok 1984 uz vitezili, Lauda bral titul pul bodu pred Prostem, oba na Mclarenu. To ale byla dost velka vyjimka. Takove BMW ladilo turbo motor od roku 1981 a az v roce 1983 brali titul, to ale bylo vse, pak se postupne sesunuli do stredu pole.

Já se bojím že nepadnou :grinning:

1 Like

No nevím nevím :grinning: