Horner neveril vlastným ušiam: Ricciardovi sme dali všetko, čo si zažiadal | Magazín F1 - F1online.sk

O budúcnosti Daniela Ricciarda sa v roku 2018 špekulovalo už dlhšie. Mnohým i napriek tomu vyrazilo dych, keď Austrálčan oznámil, že prestupuje do Renaultu. Rovnako zaskočený bol dokonca i jeho vtedajší šéf Christian Horner, ktorý vraj nemohol uveriť tomu, čo mu jeho pilot oznámil. Red Bull totiž pristúpil na každú Ricciardovu podmienku.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/138715/horner-neveril-vlastnym-usiam-ricciardovi-sme-dali-vsetko-co-si-zaziadal

Pekný článok a je super, že obaja vedia dať ego nabok, uznať chybu a spolupracovať opäť. :slight_smile:

Ricciardo v 2018 cítil, že Max je na vzostupe a časom by bola z neho dvojka, a tak tento krok bol z jeho strany pochopiteľný, keď chcel byť raz majstrom. Predsalen Honda nemala najlepšie meno a Renault bol továrenský tím.

Čo však nechápem je prečo Ferrari v 2020 nepodpísalo Ricciarda namiesto Sainza? Veď Ricci bol v tej dobe pilot, ktorý bol považovaný za potenciálneho šampióna, zatiaľ čo Sainz bol priemer v strede poľa.

Možno vidina toho, že by bol Sainz dobrá dvojka pre Leclerca? Ricciardo zrejme predstavoval väčšiu hrozbu + bol aj drahší. Veď v prvej sezóne v RB porazil Vettela, ktorý bol v tom tíme hlavná priorita. S Maxom hral zase vyrovnanú partiu.

Aj tak si ale myslím, že Carlos prekonal očakávania a pôjde ešte hore. Nie je supertalent ani extra rýchly ako Leclerc ale vďaka jeho jazdeckému IQ a rozvážnosti na trati mu dokáže konkurovať/poraziť ho.

1 Like

v konecnom dosledku mu Renault dal 2x tolko nie? 20 ci 25 na rok a tolko mal aj v McLarene. Na to sa tazko hovori nie ked mu v RB dali 10 so skripajucimi zubami. Byt na jeho mieste tiez to urobim.

Neviem Sainz ho zatiaľ porazil RAZ a nikdy nie na komplexné štatistiky. A to ho porazil v roku 21, kedy to auto bolo masívne understeer a nebyť Leclercove neštastia mal by výhru v Silverstone a nebyť jeho chyby a zlej kontroly mechanikov mal by výhru v Monaku. V 22 Sainz si ani nepískol a vyhral iba lebo tím zarezal Leclerca a tento rok zase masívne understeer auto a Singapur vyhral lebo Leclerc sa obetoval (sám Vassy to priznal).

Za také bájky by sa ani Ezop nehanbil. Máš v repertoári ešte nejaké “keby”, “ak by”, “smolu”, “šťastie”, “auto stavané na tímovú dvojku”, “obetu”…?

3 Likes

Jezdí slušně. Sice je určitě slabší než Leclerc, ale sbírá body a sbírá a ono se to vždy nasčítá.
A v Singapuru to byl mistrovský výkon. Geniální.

Nebýt zlouna Wolffa, a toho, že si strategické oddělení Ferrari nevšimlo, že Sainz poslední závod jezdí, tak to je 2-1 pro Sainze.

2 Likes

Toto s Ricciardom aj ja vidim ako dovod preco neskoncil v majstrovskom Mercedese. Wolf si nechcel zopakovat roky HAM-ROS, Ferrari tiez radsej zobralo dobru dvojku. To, ze sa vtedy RIC javil ako top jazdec mu skor uskodilo (po financnej stranke az tak velmi nie :slight_smile: )

1 Like

keby nebol SC tak by vyhral vo Vegas :smiley:

Nebyť Sainzovej nehody v FP1, tak možno má viac odvahy a predsa on je ten lepší, tak si mal vymyslieť vlastnú stratégiu. Zatiaľ čo Leclerc sa tam snažil vymyslieť sám ako vyhrať P2 vo WCC, Carlos tam čakal na tím.

Leclercove neštastie je legendárne v F1. On mal toľko smoly. Doslova motor mu zobral istý Grand Slam na domácej trati v Monaku alebo aj Španielsku. On mohol mať 3 Grand Slamy nebyť motoru. + iné roky ani nerátam. Bahrain 2019 motor, Británia 2021 motor. Mohol mať minimálne 10 výhier nebyť motoru.

LEC mel na konci sezony vice stesti nez SAI, tim bych to za sebe uzavrel, ale kazdy at to vidi podle sebe, o nic nejde.

v motorsporte nie je nic iste, tobôž Grand Slam

nechapem co sa vyhovaras na motor. Zober si to z druhej strany, keby nebol ten motor silny, nebol by v pozicii na vitazstva. Motor bol nespolahlivy, no a? ten motor bol aky bol, taky je zivot. Vies kolko jazdcov by malo take a onake statistiky keby mali lepsi motor? Nebyt motoru tak nema ani tie vitazstva, ktore na konte ma…keby bolo keby

1 Like

A prečo nenapísali,že Ricciardo po Maďarsku 2017 Max zničil preteky v druhej zákrute vtedy Ricci bol poriadne vytočený.Azerbajdžan 2018 keď pred ním zavlnil a preto do neho vletel. V tých časoch Ricci bol lepší najmä v qulifikaciách. Veď preto nevedel pole posicion získať koli Riccimu.Až 2019 v Maďarsku mal Max prvú pole posivion keď tam nebol. Veď aj Leclerc skorej získal pole posicion ako Max. Ricci mal toho dosť,že na Maxa stavali všetko, ako aj teraz…Ricci musí pridať teraz ak sa chce dostať do RB ačka.

1 Like

Podľa mňa toto vnímaš silno cez optiku Leclercovho fanúšika. “Nebyť jeho chyby, nebyť jeho nešťastia, tak by mal výhru…” Vieš, koľko takých vecí môžeme povedať o Sainzovi? Keby nedostal v Las Vegas stupidnú penalizáciu, tak by ho Leclerc v tejto sezóne zrejme neporazil.

A sorry, ale povedať, že Sainz vyhral Singapur vďaka tomu , že sa Leclerc obetoval je úlet. Sainzovi to víťazstvo nikto nedaroval, ani mu nepadlo len tak náhodou do ruky. Tvrdo si ho vybojoval v pretekoch a nebyť jeho jazdeckého IQ, tak by si Singapur zrejme podmanili Mercedesi.

Leclerc je nepochybne talentovanejší a rýchlejší jazdec, ale zase je oveľa viac zbrklý a jeho prehľad v pretekoch nie je na majstrovskej úrovni. Myslím, že už má skúsenosti na to, aby sa to dalo zmeniť. A to sú dôvody, prečo mu je Sainz minimálne vyrovnaným konkurentom.

5 Likes

Mam stejny nazor, letosni vitezstvi Sainze pasovalo do klubu pilotu s mistrovskym potencialem, samozrejme za potrebnych podminek, v klicovych momentech je drzak. Motorsport je krutej, vsechno musi klapat, jinak jses druhej.

1 Like

Team Principal, Fred Vasseur, has asserted that there is no ‘number one driver’ at Ferrari:

“We showed this season that we have more than equal treatment between the drivers.”

“One year ago, I had tons of questions about Charles number 1, and Carlos number 2, and blah blah blah.”

“We showed on some occasions, like Singapore this year as the best example, when Charles agreed to start with softs to jump Russell and block him.”

“When we asked Charles to slow down Russell, he did it.”

No Vasseur tvrdí niečo iné, nebyť toho blokovania Sainza by cutli ako Leclerca v 2019 Vettelom

Jáj, bože. Stratégia bola prispôsobená Carlosovi z toho dôvodu, že vyhral kvalifikáciu. To je bežná prax. Pokiaľ jeden z daných jazdcov nebojuje o titul, tak právo na výhodnejšiu stratégiu má ten pilot, ktorý si zaistil lepšie miesto na štarte. Singapur bol jeden z mála okruhov, kde mohlo Ferrari vyhrať. Ak by sa nevysporiadali so záležitosťou ohľadom bitky dvoch vlastných jazdcov, bolo by po víťazstve.

Sainz však nevyhral kvôli Leclercovi, ten rozhodujúci súboj zviedol 10 kôl pred koncom, kedy sa na neho tlačil Norris a Mercedesi. Práve vtedy ukázal niečo, čo Leclerc zatiaľ nemá a možno ani mať nebude. Mám rád oboch a ako som písal aj vyššie, Leclerc je nepochybne talentovanejší a rýchlejší. Čistou kvalifikačnou rýchlosťou je podľa mňa najlepší zo všetkých jazdcov na štartovom rošte. ALE jeho správanie sa na trati a taktické uvažovanie mi pripomínajú pilota z druhej kategórie.

Čert to ber, že ho niekedy zareže vlastný team. Aj Sainza by koľkokrát už zarezali, keby si stratégie neriadil sám. Lenže to v čom Lecler zlyháva, tak Sainz exceluje a stratégiu si dokáže s kľudom manažovať podľa svojej potreby. Práve Singapur ukázal, že to dokáže aj keď je v skutočnom boji o víťazastvo a nie “iba” o nejaké 5.miesto.

Leclerc je až priveľmi závislý od boxového múrika. Sainz má ten cit, ktorý šampión potrebuje. Alonso by vedel rozprávať.

2 Likes

RIC si nepomohol v kariére, ale pomohol sa zabezpečiť k dôchodku. Teraz si to môže užívať ako Kimi alebo Seb na konci ich kariér.

Sainz má ten cit a nedokáže si urobiť vlastnú stratégiu v Abu Dhabí, ale keď sa mu náhodou podarí je to iba jeho pričinením. Sainz doslova zabudol strategické plány v SILVERSTONE. Presne preto Leclerc prepočítaval ako vyhrať P2 WCC a púšťal Peréza a vy ste to absolútne nechápali prečo to robí.