Hill: Myslím si, že Senna by sa zhrozil, keby videl dnešnú Imolu | Magazín F1 - F1online.sk

Preteky v Imole oddelili zrno od pliev. Stačilo na to premenlivé počasie, úzky okruh a štrkovo-trávnaté výbehové zóny zo starej školy. Podľa Damona Hilla to bol však stále len pomerne slabý odvar v porovnaní s tým, čomu piloti na okruhoch F1 čelili kedysi. Tvrdí, že keby dnešnú Imolu v podobe, v akej cez víkend robila jazdcom problémy, videli Senna s Ratzenbergerom, tak by neverili vlastným očiam.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/27295/hill-myslim-si-ze-senna-by-sa-zhrozil-keby-videl-dnesnu-imolu

Vyhodit jazdca po chybe sa da aj inak ako sa to prihodilo sennovi a ratzenbergerovi. Myslim ze prave ti dvaja by boli radsej pretekali na dnesnej Imole…

1 Like

Bezpečnosť je na prvom mieste, ale Hill ma v niečom pravdu, že tie letiska im pretekanie zľahčujú. Bolo by zaujimavé ako by skončili preteky na Nordschleife alebo starej Spa. Veď minule sa trapili aj na Silverstone, kde im kúsok trávy dal zabrať.

Ja si tiež myslím že letiská s asfaltovými výbehovými zónami sú až príliš nudné ale Hill by práve dnešnú Imolu mal dať za príklad ako sa to dá bezpečne. Preto ak by Senna s Ratzengergom videli kolíziu Russel vs Bottas tak by boli spokojný kam sa F1 posunula. Ak by Senna havaroval so starým monopostom na dnešnej trati nič by sa nestalo.

Dobre hovorí, príliš to asfaltujú, vybehne mimo a môže sa vrátiť späť, počas Q ale najmä počas závodu, už to nie je o tom, že museli mať na to tak viac guráže si trúfnuť neskoršie brzdiť, vtedy za to “zaplatili” ale dnes to majú ako “respawn button” - vrátim sa na trať a alles akurát.
Autá sú také veľké, že potom musia aj z tých tratí robiť pomaly diaľnice lebo sa nedá predbiehať. Tiež sa čudujem, že ešte niečo z toho kokpitu vidia :smiley: už sú tam tak “vsadení”, že im tá hlava len trčí z kokpitu. Potom sa nečudujem, keď som napríklad videl Landa alebo Leclerca jazdiť sim-preteky, tak si dali ten pohľad z t-camu, lebo im to bolo oveľa lepšie.

1 Like

Gratulujem, za toto vyhlasenie si Hill zasluzi cenu bobrika trapnosti. Take nostalgicke kecy. Moderne parkoviska sa nepacia ani mne, ale je vela okruhov (Imola, Suzuka, Spa, Monza, Baku), ktore su vyborne. A ak je pre Hilla ukazka kvality trate to, ze jazdec za chybu musi zaplatit zivotom (co z jeho tvrdeni minimalne implicitne vyplyva), tak to hranici s psychopatizmom.

1 Like

jazdci zaplatili životom nie pre náročnosť trate, ale nedokonalosťou vtedajších monopostov. Tak nepíš blbosti.

Myslim, ze Senna by sa zhrozil keby Hilla pocul bluznit taketo nezmysly. Keby bola trat upravena takto aj v 94 tak si uzijeme nejeden suboj Senna - Schumacher a nemusime sa divat ako mu Schumacher nakopal zadok na horsom aute. Hill ma svoj jediny upackany titul v postate iba preto, ze sa Senna v Imole zabil. Na jeho mieste si tri krat rozmyslim, co na tuto temu poviem.

na Nordschleife nie su takmer ziadne vybehove zony. to nema zmysel, mne nechyba, ze sa niekto zabije.

Vôbec si nepochopil (ako zvyčajne) o čom Hill hovorí…

Akú nedokonalosť monopostov?

Myslim ze z cisto zdraveho rozumu Senna, jeho najblizsi a mnozstvo fanusikov by boli velmi radi keby Imola bola vtedy urobena ako dnes asi vieme preco…riziko je potrebne v F1 ale take ze pridu o pozicie respektive skoncia mimo trate zahrabany v piesku trebars alebo sa trmacat na trave ale nie MRTVY…neverim ani tomu ze Lauda by nevzal cas s5 a odstartoval by vtedy v Nemecku na ukor zdraveho vzhladu a pluc

1 Like

Toto si myslím aj ja, v predošlom komentári som nechcel vyznieť, že musia “zaplatiť” ergo zomrieť, ale tak ako píšeš, nech zapadne alebo “zaplatí” tým, že stratí čas, kľudne nech stratí aj celý závod. Jediné, čo mi vadí, je to, že tie monoposty sú nezmyselne veľké, kvôli tým “crash-zónam” a etc. Nechcem byť hnusný ale platení sú tam dosť na to aby riskovali, a keď niekto z nich nemá na to žalúdok, tak nech ide robiť niečo iné.
Minule som niekde písal, že som tých predošlých jazdcov vnímal viac ako takých “gladiátorov”, dnes sú fakt zabalení do bublinkovej fólie, ledva vidia z toho monopostu, majú tam to odporné “halo” - hej, fajn, chráni to, ale ja si na to doteraz neviem zvyknúť :smiley: a przní mi to taký ten “echt” vzhľad monopostu.

Jednoducho mi v F1 chýba už také napätie z rizika, keď vieš, že sa im dokopy nemôže nič stať, tak to navodzuje taký dojem ako keby tam mohol jazdiť každý, kto vie dobre točiť volantom. Lenže kedysi sa “oddeľovalo zrno od pliev” - okolo jazdcov bola taká aura ako keby to boli hrdinovia a zároveň psychopati :smiley: pretože hranica medzi hrdinstvom a šialenstvom je občas veľmi tenká. :slight_smile:

Imolu zmenili nie koli tomu aby ju urobili lahsou pre mladu generaciu, ale aby sa tam nikto nezabil. To si nepochopil praveze ani ty ani Hill.

Chápem čo chcel povedať, ale neviem, či volil najvhodnejšie slová.