Hamiltonovi sa nepáči nová direktíva: Biedne technické pravidlá potrebujú flexibilné krídla | Magazín F1 - F1online.sk

Niektorí sa z prísnejšej technickej direktívy tešia, iní smútia. Lewis Hamilton sa prikláňa k druhej skupine. Uvedomuje si totiž, že práve vďaka flexibilným predným krídlam si piloti konečne mohli užiť jazdu v súčasnej generácii monopostov, ktorá bola postavená na nedomyslených pravidlách.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/202013/hamiltonovi-sa-nepaci-nova-direktiva-biedne-technicke-pravidla-potrebuju-flexibilne-kridla

Suhlasim s tym, ze pravidla su zle a nedomyslene. Nesuhlasim vsak s tym, ze flexibilita (ak nie je explicitne povolena a zelana) je cesta z toho von. Problem treba riesit v zarodku a teda v tom, ze cely ground effect sa vlastne nepodaril.

2 Likes

Není to nic novýho a vždy se půjde až na hranu. Flexi křídla měl i Lui minulá technická pravidla…

Ground effect je totální propadák. Svůj “účel” to plnilo tak 1/2 sezóny 2022.

Předjíždí se ještě hůře než v letech 2017 - 2021.

Mimo to auta zase vyrostla a jsou ošklivější.

Jednoduše propadák.

Zajimavy nazor ze strany Lewise. A rozhodne dost rozumny argument. Minimalne v tomto to podle me trefil. Prekvapil.

a aj to len preto, ze tomu teamy tak nerozumeli, kedze veterne tunely su rychlostne obmedzene, nevedeli sa tak dobre pripravit na porpoising a teda tie auta boli tazko ovladatelne, co pomohlo lepsiemu pretekaniu (a ano, neboli tak aero efektivne ako po par sezonach vyvoja)

to nieje o ground effecte
cely problem flexibility je, ze flexibilita sa kontroluje s daleko nizsimi silami ake na tie prvky posobia pocas pretekov. pritom nieje ziadny problem uz pri navrhu pravidiel vediet ± sily ake na ktoru cast auta budu posobit a hlavne nie dnes ked tie auta mali fia/fom nasimulovane uz pred definitivnym schvalenim pravidiel

ak vedia, ze najvacsia sila na danu cast auta bude 200kg, tak to nemozu kontrolovat so 100kg zavazim, lebo tam je potom velky priestor na flexibilitu
kontrola musi byt minimalne na tych 200kg ak nie aj viac napr. s koeficientom 1,2

a ak treba tak nech tu flexibilitu kontroluju aj vo viacerych smeroch kedze sily posobiace na tie casti neposobia len jednym smerom

toto vsetko oni uz pri pisani pravidiel dnes vedia

sa necudujem, ze fia sa nechce pustat do vyroby sofistikovanych testovacich nastrojov, lebo tie budu stat vela penazi a ak timy chcu aby sa nevyuzivali taketo sede zony tak nech suhlasia, ze tie naklady na take zariadenia sa zaplatia z ich prijmom od fom :slight_smile:
len je otazne, ze ci to timy chcu, lebo ten co taku vychytavku ma a vie to robit tak tomu to vyhovuje a placu len ti co take nieco nemaju :slight_smile:

Cela F1 sa ubera zlym smerom, priserne technicke pravidla, priserne motory a priserny prezident FIA (aj ked to nie je iba problem F1)

1 Like

Flexibilne kridla tu boli davno pred sucasnymi pravidlami.

Chyba nie je vo flexi kridlach, ale vo FIA, ktora nevie zaviest poriadne testy, na zaklade ktorych by sme mohli povedat, ze co nimi prejde, je ok a nikto by sa nemohol stazovat a neriesila by sa flexibilita pravidelne kazde 3-4 roky.

Nieco ako “duch pravidiel” je uplne smiesne pomenovanie, ktore dava FIA pravomoc si upravovat pravidla ako si zmyslia. A ceresnickou je najskor povedat, ze takato flexibilita je ok a o polroka povedat, ze vlastne ta ista flexibilita, co bola pred polrokom ok sa im uz nezda ok, ale pravidla zmenia uprostred dalsej sezony.

Jasne stanovit staticke testy a dat do pravidiel, ze co prejde statickymi testami, je legalne a pripadne zmeny testov budu uskutocnene vzdy az od novej sezony.

PS: MiniDRS a podobne podvody su iny pripad. MiniDRS jasne porusovalo striktny predpis a mieru, ktoru urcovali pravidla, len FIA nemala ziadny pravne pripustny dokaz a test na to, len kamerove zabery.

Zatím to tedy vypadá na razantní změny. :slightly_smiling_face:

Počkám si, co z toho bude. Ale kdyby McLaren ještě zrychlil, tak se budu tak strašně smát! To by bylo silnější než já…

2 Likes

Čistě teoreticky by zrychlit jako zrychlit neměl nikdo.
Maximálně zmenšit rozestupy. :grin:
Cítím, že by se zrovna Ferrko mohlo dotáhnout.

Tak ne zrychlit, ale ještě zvětšit rozestup, kdyby naopak zpomalili ostatní. Ale já si fakt počkám. Ferrari bych přála, aby se trochu docvakli, ta Cimrmanova frustrační kompozice “fáze očekávání je střídána fází zklamání” se tam opakuje už moc dlouho.

Koukáte někdo na dvojky, jak Dunne zastavil o Martinse cestou do boxů? Už to skoro vypadá, že je trochu chabrus na nervy :smile: .

Ak je to krídlo pevnejšie (pevnejší materiál, viac vrstiev alebo inak uložené vlákna), tak to nemusí byť ani vidieť. :slight_smile:

Počkám si na kamerový záber na krídla v sobotu a nedeľu. :slight_smile:

Tak Lui práve otvorene potvrdil moje slová z pred roka, že Mergel zásadne získal práve nasadením ohybného krídla v Monaku. A hľa, ohybné krídla končia a Mergel je tretí víkend v lese. To tu bolo odborníkov čo tvrdili opak, a aký som zaujatý, zhodou okolností tí istí odborníci tu šíria zaručené pravdy do dnes.

A proč by Ham kopal za něco co je výhodný pro Mercedes, kde nejezdí?

Ham hlavně potřebuje, aby byl Mercedes za ním, takže by na to měl teoreticky tlačit a tleskat tomu.