Hamilton prišiel s novým vysvetlením piatkových hodín. Spôsobil ich tajomný nový diel | Magazín F1 - F1online.sk

Záhada jedných hodín. Keď sa Lewis Hamilton roztočil v závere piatkovej SQ1, britskí experti na televízii Sky za tým videli technickú poruchu. Pilot ani tím však nič také nenaznačili. Po sobote prišiel s novou verziou udalostí aj sám Hamilton.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/208771/hamilton-prisiel-s-novym-vysvetlenim-piatkovych-hodin-sposobil-ich-tajomny-novy-diel

klasika, vsetci za to mozu, len lewis nie. pricom este v tom istom rozhovore povie, ze brzdil silnejsie nez inokedy.

ja neviem, ked idu chlapci uplne na hrane, tak sa to obcas stane, asi bych z toho nerobil nejaku velku vec inak.

5 Likes

Hamilton neni top pilot a nikdy nebol, potrebuje o 2s rychlejsie auto ako konkurencia.

2 Likes

Brzdovej system zase tak slozitej neni, zda se ze Lewis nekoho kryje :owl:

Už hodně dlouho sleduji, že ve Ferrari funguje klasický ajťácký systém.
Nejdříve vymyslí nějakou aktualizaci a pak na své vylepšení musí nacpat x záplat, aby systém fungoval.
A je jedno o jakou aktualizaci se jedná. Když vylepší podlahu, tak vzniklým poskakováním ulámou všechny vylepšení a když jsou to brzdy, tak sice brzdí dobře, ale účinek se nedá korigovat.

Přitom je řešení tak jednoduché. Většinu ajťáků vyházet na smetiště a místo nich zaměstnat skutečné inženýry.

Ono je to dost o tom dat lidem z projektu 25 nejakou praci, ne vsichni se venuji novemu vozu 26. Bohuzel najit motivaci uz se tezko podari najit, nic revolucniho uz se nestane. Taky co jde uz se testuje pro nove auto, dost mozna se o slovo prihlasila 25-26 nekompatibilita.

Na současných vozech nebude moc dílů, které se dají použít na příští vozy. Nejspíše jenom některé čidla a typy drátů.

U předních brzd můžeš mít pravdu, ale zadní systém je propojený s ERS a to je už pořádný oříšek.

No, tak jestli tam maj na zadnich novy tajny vychytavky, tak ten kdo to ma tak se proste toci…zahada vyresena.

Hlavní problém je nejspíše ten, že jezdec tlačením na brzdový pedál nedává impulz přímo brzdnému systému, ale elektronice, která určí kolik brzdné energie půjde do elektromotorů a pouze případné přebytky jdou do brzd.

To nevim, jen to ze pilot by mel mit moznost si nastelovat pomer brzd front - rear, i za jizdy, mozna zkousel ruzny presety a sup, uz letel.

j napríklad kryje svoju očividnú školácku chybu

Pilot nemá žádnou šanci ovlivnit záběr brzd. Všechno řídí elektronika tak, aby co nejvíce brzdného efektu šlo do rekupurace. Dokonce i asymetrické brzdění na které se ukazovalo prstem na RB se dá elektronicky řídit.
Skutečně se jedná o kosmickou vědu.

ferdi, to si neidentifikoval problem, ale v skratke popisal ako system funguje. To je ako keby si povedal, ze je problem, ze sa pneumatiky dotykaju cesty a pritom prichadza k opotrebeniu.

Rekl jsem nekoho, nebo neco.

lenze elektronika je presnejsia a spolahlivejsia ako jazdec

sam lujzo priznava, ze dupol na brzdy silnejsie ako predtym, takze nieje o com a ak mal nastaveny brzdovy balanc viac na zadne tak to inak dopadnut nemohlo

a nejedna sa o ziadnu kozmicku vedu, vacsina cestnych aut ma v brzdach mozno komplikovanejsiu elektroniku ako je v f1 a nikto to za kozmicku vedu nepovazuje
problem je, ze brzdova elektronika v f1 nemoze korigovat chyby medzi sedackou a brzdovym pedalom :slight_smile:

Ale já jsem přece neměl v úmyslu přesně identifikovat technický problém. Ten možná ještě přesně neznají ani v samotném Ferrari.

Tak odpoved je vicemene jasna, vyslovena, priznana, kdo ma z nich novou soucastku ma zaroven i problem, ale to by bylo aby to nebylo jinak :yum:

To asi těžko. Jeden známý měl hybrida MG a říkal, že to byla katastrofa, než auto poslalo do Číny prosbu co má dělat a pak čekat co Čína odpoví.
Tím samozřejmě narážel na to, že trvalo celou věčnost, než se auto rozhodlo co chce dělat.

„Ak si spomeniete, Charles s ním havaroval v Kanade. Ja som mal rovnakú skúsenosť v piatok pri mojom prvom pokuse,“ dodal Lewis.
Lenže rozdiel je v tom, že Leclerc sa po tej havárii na žiadnu súčiastku nevyhováral, ale jednoducho povedal, že to bola jeho chyba.

1 Like

No tak sef to u Lewise tvrdil taky ze chyba pilota, vidime ze vec se ma jinak, nebo je Lewis snad lhar, jakoze zrovna on :sweat_smile: