Gazzetta: Honda bude v roku 2026 pokračovať s Aston Martinom | Magazín F1 - F1online.sk

Japonská automobilka Honda je prihlásená ako dodávateľ pohonných jednotiek aj pre sezónu 2026. Nevieme však, či bude skutočne pokračovať, keďže jej súčasný technologický partner – Red Bull – sa už spojil s Fordom. V posledných mesiacoch sa však nahlas špekulovalo o dohode s McLarenom alebo Aston Martinom, ktorí by sa radi zbavili svojej závislosti na Mercedese.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/96669/gazzetta-honda-bude-v-roku-2026-pokracovat-s-aston-martinom

Tomuto spojeniu ja proste neverím. Ako nič proti motorom Honda ale Aston Martin od Mercedesu neodoberá len motor ale aj prevodovku, hydrauliku a elektroniku. Čiže, všetky tieto komponenty by si musel vyvíjať vo vlastnej réžii. A to nie je sranda… Plus je tu prepojený biznis s motormi Mercedes pri športových autách.

aston brusi zuby na titul, jak zakaznicky team to nikdy nedosiahne

bez ohladu nato ci to tak bude, alebo nie, vazne rokovania tam urcite prebiehaju. Zmysel by to davalo pre obe strany. Stroll ma viziu, schopnych ludi a buduju svoju zakladnu (narozdiel od McLarenu napr). Honda su sikovni motorari, ktori vedia dorucit vitazny material.

Stajna F1 nema ziadne vlastnicke napojenie na automibilku AM. AM je sponzor, tak ako bol v Redbulle a tam mali pod kapotou Renault. Stroll buduje fabriku nie aby v prazdnych halach hrali ping pong. Tam sa budu vyvijat prevodovky aj zavesenia.
Koniec koncov ani kontrakt samotnej automobilky s Mercedesom na dodavku motorov nie je vytesany do kamena. V dnesnej dobe je to tak poprepajane, ze v jednom modeli mozu mat pod kapotou Mercedes v druhom kludne Hondu.

1 Like

Aston bere od Merglu motory i do svých civilních sporťáků, proto by mě přestup k Hondě trošinku překvapil.

Doplním, že aj na posledných 5 grand prix minulého roka (od Japonska) mali Red Bull a AlphaTauri na kapote nápisy Honda (dovtedy len HRC, čo je Honda Racing Corporation).

A aj v automobilke má Mercedes až 4. najväčší podiel (9,7%) . Čínska Geely má už 17%. Najviac má Stroll (18,3%) a saudský fond (17%).

1 Like

Aston se už rozprodává?
Takhle nějak rozprodával Williams své filiálky a výnosy pak vkládal do F1 až se nakonec musel prodat celý.

nerozpredava, ale akcie su volne obchodovatelne a cinania sa snazia skupovat co sa da.

Akcie Astonu nesleduji, ale co vím, tak hodně poklesly. Nedivím se, že byl o ně velký zájem.

ano klesi na menej ako 10% z toho za co sa predavali ked vstupovali do F1.

Ano ceny AM výrzaně rostou tento rok a mimochodem AM potvrdil zvýšení podílu jednoho z investorů na 23%. AM je na tom finančně velice slušně, tak, že si to ani Ferdinand nedokáže předtsavit

Oboje potvrzují ten růst hodnoty :slight_smile:

Ano, letošní výkony Astonu akcim hodně pomohly nahoru.

Není vetšinový vlastník Aramco? :smiley:
To je po Applu snad druhá nejbohatší firma světa…

Takže to by bylo, kdyby nebyly prachy. :smiley:

vykony stajne na cenu akcii maju zanedbatelny vplyv. tie dve entity nemaju majetkovo ziadne prepojenie okrem toho, ze strol vlastni patinu akcii v AM. IMO cenu akcii taha hore zaujem cinanov a aj to len neptrne:
image

Tahle tabulka je určitě nejpřesnější. :+1: