Formula 1 uvažuje pre rok 2026 o „reverznom DRS“ | Magazín F1 - F1online.sk

Vstúpi nám v roku 2026 do hry ďalšia zaujímavá technická novinka? Aktívna aerodynamika je v súčasnej Formule 1 zakázaná, hoci z tohto výroku musíme odčleniť používanie DRS a tiež snahu tímov prepasírovať sa medzierkou v pravidlách prostredníctvom flexibilných krídel. Uvažuje sa však o tom, že by sme od roku 2026 mohli vidieť aj skutočnú aktívnu aerodynamiku a hovorí sa o jednej novinke, ktorá však rozhodne nebude pochuti všetkým.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/85014/formula-1-uvazuje-pre-rok-2026-o-reverznom-drs

cele umele, cele zle…
uplne staci, aby mali “overtake button” na nejaku energiu navyse; avsak v nejakom case (napr. 1 minuta) na cele preteky a kto si ako-kedy posetri, tak bude mat
viem si maximalne predstavit par malo sekund navyse podla vysledku Q (napr. 1m + tolko sec, ktora si pozicia): tak by ti pomalsi dostali nepatrnu vyhodu a hlavne relevantne voci svojim superom, ale aj tak, ani to by sa mi v principe nepacilo

zatial kazde jedno umele spomalovanie leadera vzdy znamenalo opak, najlepsi sa vzdy nakoniec presadi a proste je tak efektivny, ze pomalsi nema sancu; hladat teraz nieco taketo je cisty nezmysel

Komedianti vo Ferrari, to slovné spojenie už k ním bohužiaľ za posledné roky patrí. Ale u FIA nám vzniká klan absolútnych bláznov, ktorí ničia DNA športu. Reverzné DRS :man_facepalming:

1 Like

toto je hlupost
treba konecne prestat najrychlejsieho zvyhodnovat tym, ze startuje prvy a to bud tym, ze sa bude poradie losovat a kludne mozu byt preteky v sobotu aj v nedelu a v oboch sa bude poradie losovat
vsetci nariekaju, ze su preteky casto nudne, ale co cakate ked na starte auta zoradite(az na obcasne vyminky) od najrychlejsieho po najpomalsieho? ved to inak dopadnut ani nemoze ak ti rychlejsi startuju pred pomalsimi. ako ich ten pomalsi ma dobehnut ked je pomalsi? :slight_smile:

alebo druha moznost, preteky sa budu startovat v obratenom poradi ako je poradie v sampionate
jazdec co vedie sampionat bude startovat z posledneho miesta, ved ak je najlepsi nech to dokaze a predbehne vsetkych. no len to nebude take jednoduche ako ked startuje zo zadu po vymene motora a vsetci pred nim su o 2s pomalsi :slight_smile: teraz bude mat pred sebou druhe najrychlejsie auto a to bude mat pred sebou tretie najrychlejsie,… to uz nebude take, ze v prvom kole supne 4-5 aut a v kazdom dalsom aspon jedno

netreba ziadne taketo hluposti ako prveho spomalovat, treba konecne prveho prestat zvyhodnovat
ono to co je v clanku predstavene, ze prveho spomalia znizenim pritlaku tak to moze aj uskodit celej tej show lebo co ked v predu bude pomalsie auto a bude sa branit proti rychlejsiemu a este mu obmedzia pritlak a tomu rychlejsiemu za nim daju este na rovinkach aj drs? ved tym padom sanca na ubranenie sa pred rychlejsim autom bude prakticky nulova

lol toto bY podla mna malo opacny efekt, predsa ked najlepsi team ma najlepsie auto a jazdca, tak budu pocitat aj s tym spomalenim na prvej priecke, a tympadom spravia tak vykonne auto, ze pocitaju aj s touto prekazkou takze tympadom by mal byt najlepsi este lepsi :smiley:
preco to nemozu nechat takto ale spravit mensie, rozumej kratsie auta, aby potom trate typu Monako nestracali zmysel …

to ako vazne? to akoze podla teba teraz nerobia tak vykonne auto ako by mohli? :slight_smile:
kazdy tim postavi tak vykonne auto ako len vie

problem je inde, ze ked veducim jazdcom v pretekoch bude ten na pomalsom aute a bude sa branit jazdcovi na rychlejsom aute tak nebude mat sancu lebo mu este obmedzia pritlak(v zakrutach) a tak ho spravia este pomalsim a tomu rychlejsiemu za nim daju este na rovinkach drs.

a hlavne robit taketo zasahy a urcite to nebude lacne a zas to zvysi vahu auta, len pre jeden konkretny priklad je velmi neefektivne
drs je pre kazde predbiehajuce auto, toto co je v clanku bude len pre 1 auto v pretekoch

naco take timy z konca pola budu do auta davat tuto technologiu ked ju nikdy nevyuziju?

1 Like

teraz nikto nepocita este s tym, ze aj ked je prvy tak ho moze aktivne aero spomalit :d

ja som za. :thumbsup: :+1:t6: :+1:t4: Cim vacsi naskok v sampionate tym mensi pritlak v zakrutach. S tym som uplne ok. Kludne potom mozu aj zrusit rozpoctovy strop, pretoze jednoducho sa nikomu neoplati tlacit do toho hromadu penazi nato aby mu potom zobrali pritlak v zakrutach.

Reci o nejakej umeline neberiem. Nahanat sa na umelo prisposobenej trati na pretekarskych specialoch je predsa samo o sebe definicia umeliny.

2 Likes

treba si pockat, ci bude pole vyrovnanejsie po zavedeni budget cap, dufajme. zavedenie obmedzeni v aerotunely bol podla mna dobry tah, nieco podobne bude treba zaviest aj s motormi, aby nenastala situacia ako s motorom mercedes 2014
a nie vymyslat umele hluposti pocas pretekov.

Pekná blbosť. Ešte by mohli vymyslieť, že by jazdec pri dobehnutí lídra pretekov mu na ďialku obmedzil výkon motora, aby ho mohol lepšie predbehnúť :smiley: Vymýšľanie kravín. F1 je predsa o pretekaní, o konštruktérskych vylepšeniach, nie o tom, ako koho obmedziť a zabrzdiť. Každý z tímov má predsa vo svojich rukách, ako vytuniť svoje autá v rámci pravidieľ.

Když budete chtít otočit startovní rošt, jakou pak budou mít top týmy motivaci pro kvalifikaci? Jedině snad ji bodovat jako závod, jinak by top týmy prostě jen zajeli jedno pomalé kolo v Q1 a doufali, že ho zajeli úplně nejpomaleji.

Este stastie , ze FIA nešefovala atletike , to by Usain Bolt behaval asi v bagandžiach a s otvorenym padakom .

5 Likes

presne toto je ono

Pokiaľ bude vpredu najrýchlejší, tak by to mohlo mať nejaký efekt, lenže ak sa tam vďaka SC alebo dobrej stratégii, alebo šťastiu…

Zoberme si takého chudáka Magnussena v Brazílii. Už tak či tak mal problém brániť sa 9. najrýchlejším monopost v šprinte a oni by ho ešte spomalili. To už by naozaj vyhrával len Verstappen.

Toto je absolútna blb0sť. Nech nechajú radšej drs, ale s tým, že každý môže drs využiť, dajme tomu 6x za celý víkend a je len na ňom kedy ho využije

kvalifikacia by samozrejme nebola, na sobotu mozu dat normalne dalsi pretek ci uz sprint, alebo klasicky
vzdy by sa startovalo v obratenom poradi podla poradia v sampionate

alebo by sa losovalo, aj to sa v niektorych sportoch robi
proste kvalifikacia je totalna hlupost lebo hned na zaciatku zoradis auta podla vykonnosti a potom sa narieka, ze sa malo predbieha, ved to je ale jasne, pomalsi tazko predbehne rychlejsieho :slight_smile:

Losovanie by bol dobry napad. Aspon by kazdy videl, ze je to len taka hobby sutaz, kde uz vedenie nema co vymysliet, tak skusa kraviny… A teamy by usetrili, lebo realny vykon by nemal az taky vplyv narozdiel od stastia pri losovani :smiley:

Keby aspon tie sprinty boli spravili ako v F2, s obratenym rostom, ale nie, v F1 sa musia vymyslat taketo umeliny …

to je fakt. a pritom stacilo aby mu povolili iba rovnaky rozpocet na pripravu ako mali ostatni atleti.

Bolt by ostatných predbehol, aj keby mali neobmedzený rozpočet a on by len zľahka trénoval behaním niekde na Jamajke blízko rodičovského domu, aby to mal blízko k mame na obed :slightly_smiling_face:

1 Like