FIA započala výberové konanie na dodávateľa pneumatík od roku 2025, Pirelli prejavilo záujem | Magazín F1 - F1online.sk

Medzinárodná automobilová federácia (FIA) otvorila výberové konanie, v ktorom vyzýva výrobcov pneumatík, ktorí majú záujem stať sa výhradným dodávateľom pneumatík pre Formulu 1, Formulu 2 a Formulu 3 od roku 2025 do roku 2027, aby čím skôr predložili svoje ponuky. Záujem pokračovať v dodávkach „gúm“ pre F1, F2 a F3 už medzičasom (viac-menej) potvrdilo Pirelli, no očakáva sa, že taliansky výrobca nebude jediným záujemcom. Do kráľovnej motoršportu by sa podľa všetkého rád po rokoch prinavrátil japonský Bridgestone a o svoje miesto pod slnkom by sa rád pobil aj juhokórejský Hankook, ktorý sa o pozíciu výhradného dodávateľa uchádzal aj v poslednom tendri, no neúspešne.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/92203/fia-zapocala-vyberove-konanie-na-dodavatela-pneumatik-od-roku-2025-pirelli-prejavilo-zaujem

najväčšia motoršportová séria a jeden výrobca pneumatík :smiley: akoby pneumatiky neboli jednou z najpodstatnejších vecí na aute :stuck_out_tongue: prečo má byť len jeden, ktorý sa dá peniazmi stiahnúť na niektorú stranu? oveľa zábavnejšie by bolo sledovať, ak by si tímy vyberali z aspoň troch dodávateľov gúm a kľudne nech sa aj zavedie pohár značiek pneu do ročníkov :smiley: veď niekedy to bolo super ja nerozumiem tú ich logiku…

uz to raz bolo a zabava to rozhodne nebola. Bridgestone spolupracoval primarne s Ferrari a Michelin sa nakoniec rozhodol plne podporit Renault a zbytok mohol ist na cocktail.

Tak ať máme Pirelli pro Ferrari, Michellin pro AM a ostatní můžou na coctail a všichni budou spokojení, že i Ferrari jede o titul a trochu se to prostřídá

vie sa aj o niekom inom, kto prejavil zaujem?

Myslíš tak ako Ferrari a Mercedes uprednostňujú s motormi seba a Haas s Alfou, Williamsom, AM a McLarenom môžu ísť na cocktail? Kľudne nech tam je Pirelli, Michelin, Bridgestone, Hankook, Goodyear alebo aj Matador ak to zamieša kartami.

Bridgestone a Hankook vraj

a neuprednostnuju?

uplne staci 1 dodavatel. aj ten ma 5 verzii slickov.
uplne by stacili 3 verzie.
ak bude viac dodavatelov analytikom vybuchne hlava, uz nikto nebude vediet preco je niekto niekedy rychly a preco inokedy nie😵‍💫

To písal schizofrenik, či čo?
“Je otázne, ako by sa s touto výzvou popasovali Bridgestone či Hankook, hoci títo výrobcovia už v sériách, kde sú dečky zakázané, pôsobia – Bridgestone prostredníctvom dcérskej spoločnosti Firestone v IndyCar a Hankook vo Formule E”

Ako sa môže spýtať akoby sa popasovali B a H so zákazom dečiek, keď pokračuje konštatovaním že s tým už majú skúsenosti???
Veď by to bola ich výhoda, nie?
Pirelli s tým nemá žiadne skúsenosti…
Pirelli totiž to nevie ani vyrobiť pneu do dažďa…
Celkovo sú Pirelli najhoršie pneumatiky vo vrcholnom motošporte…
Jazdci ktorí majú skúsenosti ako s formulovými, tak aj s “plechovými” autami svorne tvrdia že sú to najhoršie pneumatiky. Hocijaká iná značka… Bridgestone, Michelin, Hankook, Avon…má zvladnuté opotrebenie pneumatík tak, že postupne klesá ich výkonnosť, ale nie bezpečnosť!!! Žiadne neočakávané explózie pneumatiky…
…a takisto sa dá na tie pneumatiky stále tlačiť a nie iba šetriť…
Schumacher pri návrate do F1 doplatil práve na tieto “pneumatiky”. Vyjadril sa o nich že sú ako pokazené vajcia…
Keby zostali Bridgestonky, určite by ešte pokračoval…
Takže prosím pošlite tých talianov už preč…
Alebo pustite sem aj ostatné značky a Pirelli zdupká samo…

Pri Pirelli si vždy spomeniem na incident Madsa Ostberga z WRC :slight_smile:

Pre istotu voľný preklad: som tak **** otrávený, všetko sa mi stalo už, tieto **** pneumatiky, ničoho som sa nedotkol a okamžite mám defekt, **** ****, som z toho už **** unavený

3 Likes

Teď už se Pirelli v F1 stabilizovalo, ale začátky byly katastrofální.

Samozrejme, že uprednostňujú. Je to tak hádam aj pri výrobe spätných zrkadiel.

To sa da vyriesit tvrdymi pravidlami ale F1 je v pravidlach diera za dierou