FIA vysvetľuje zrkadlo na trati a načasovanie výjazdu safety caru | Magazín F1 - F1online.sk

Bezpečnosť je vo Formule 1 na prvom mieste. To je podľa komisárov aj dôvod, prečo Max Verstappen dostal penalizáciu v kvalifikácii a Lando Norris zas v pretekoch. Ako by to však dopadlo, keby mala FIA vyšetrovať aj vlastné pochybenia? To sa nedozvieme, ale kompetentní tentoraz aspoň vysvetlili svoje nedeľné rozhodnutia.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/181922/fia-vysvetluje-zrkadlo-na-trati-a-nacasovanie-vyjazdu-safety-caru

Aneb FIA to nezvládla, tak bude všechno analzyovat a vyvozovat důsledky :grinning:

1 Like

Možno by mala FIA miesto večného vymieňania riaditeľov radšej prejsť kompletnou štrukturálnou reformou.

1 Like

Ono sa to cely cas hovorilo - zrkadlo trafi monopost, ktory bude predbiehat iny monopost a ocitne sa v tej pozicii.
Ale predsa sa nasiel niekto, kto nikoho nepredbiehal a vybral si tu stopu.
Valteri … Madarsko 2021 … nejak mi to ide dokopy …

Hlavne by niekto sa konečne mohol podujať na to, aby sa prepísali od nuly športové pravidlá, aby v nich nevznikali nekonečné slučky - sľubuje sa to už 8 rokov, a stále nič.

Tam by bolo fajn začať.

1 Like

no samozrejme že to nezvládli… čakať 8 kol na SC… tlak… amaterizmus v podaní FIA

1 Like

aj pri VSC mohol kludne niekto vbehnut, zobrat JEDNO p…ne zrkadlo a odbehnut. Ak sa bali, ze sa to “nestihne”, tak mali OKAMZITE dat normalny SC. Za 2 kola to mohlo byt vybavene a neznicit zavod minimalne 2 jazdcom.

1 Like

Mohli nařídit průjezd boxy ke kterému stejně nakonec došlo.

Zaujimave. To najdolezitejsie nevysvetlili. Preco neriesili to zrkadlo ktore sa jasne nachadzalo v jedinom predbiehacom mieste na trati. Hadam si nemysleli, ze mozu odjazdit polku preteku s dvojitymi zltymi vlajkami na koncicielovej rovinky.

Vic uz ten zavod podelat neslo, zrcatko na trati nechali lezet 6 kol, az ho nakonec prejelo auto, tim zavinili defekty dvema vozum, nakonec diky te zlute faze poslali druhy vuz v poradi na konec pole a zrusili souboj o win.

Presne tak, elegantne riesenie, nikoho by to nic nestalo.
Lenze - to by musel niekto rozmyslat.

Přitom je to běžné a docela časté řešení.

Tak cloveka napada i to, ze nekdo cekal sest kol a vymyslel jak to udelat a vyuzit okolnosti, pak navic zmatene zablikat zlutyma on/off no a ten koho to zmate ma holt smulu :eyes:

Mně připadá, jako by se při rozhodování řídili i tím, jaký bude mít vliv na závod. Třeba i tak, aby ho obecně negativně neovlivnili, jedno, v čí prospěch nebo neprospěch. Pak se bojí okamžitě rozhodnout a tohle je výsledek. Ale je to jenom domněnka.

Mě udivily hned dvě věci. Nejdříve to, že FIA toho bobra na trati vůbec neřešila a taky že o smetí na trati nikdo nevaroval jezdce.

1 Like

Davalo by to smysl, kdybychom se bavili o zavodech kolem materske skoly a tetach vychovatelkach, neber to ve zlem.

Jak rikam, kdyz jde o penize tak i lidsky zivot ztrati svoji cenu.

Myslíš, že je to vyloučené? Tak to úplně přesvědčená nejsem. Že by takový přístup byl nesprávný je jasné.

Je to cele rekl bych neuveritelne, nic dalsiho me ani moc nenapada.

Kdyz si to clovek sesumiruje, je to jak z hodne blbeho filmu, ale stejne vsechny hlavne bavi plivat po Perezovi tak co uz…

Tak on ten průběh rozhodování byl neuvěřitelný celý :woman_shrugging:.