FIA vypísala tender na odľahčenú verziu svätožiary, hmotnosť chce znížiť aj inde | Magazín F1 - F1online.sk

Rok 2026 bude predstavovať akýsi nový začiatok na mnohých frontoch vrátane bezpečnosti. Medzinárodná automobilová federácia sa rozhodla spustiť výberové konanie na nového výrobcu svätožiary, ktorý bude mať za úlohu pripraviť jej ľahšiu, no odolnejšiu verziu.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/153699/fia-vypisala-tender-na-odlahcenu-verziu-svatoziary-hmotnost-chce-znizit-aj-inde

Vyhoďte z vozu ERS a žádný tendr nemusíte vypisovat.

Vyj.b@t akumulatori, V8 bez sr@ciek a pokoj. Aspon to malo zvuk.

1 Like

Teraz HALO do F1 dodáva Ferrari pokiaľ sa nemýlim, že?

“Týmto spôsobom chceme dosiahnuť to, čo sa nazýva koncepcia obratného auta. Máme pocit, že v posledných rokoch začali byť autá príliš objemné a ťažké.”

Hmm, ako na to mohli prist. Jaj…asi tak, ze tie pravidla pisali a hmotnosti ci rozmery udali sami…

O co sa to teraz snazia, byt za chrumkavych zachrancov…ved to oni to do***li. Ten baterkovy rekuperacny paskvil tvori snad polovicu hmotnosti auta, a timy si tiez nevymysleli mega siroke pneu, ktore spolu s ich navrhnutou podlahou znemoznuju jazdu po dazdi.

Opat vymyslaju koleso :slight_smile: podme investovat miliony, aby sme usetrili kilo na svatoziare. Podme vyrobit specialnu farbu, ktora usetri 15 dkg :wink: Ale vyvoj bude stat majland. A mohli by sme pokracovat.

Ja mam F1 rad, nemam vsak pocit ze toto dopadne dobre.

Čo si pamätám, pôvodný dizajn navrhol Mercedes. Z alternatívneho RBTech dizajnu Aeroscreen bolo Sebovi po pár kolách testovania blbo :slight_smile:

Produkciu by mali mať na starosti 3 firmy:

UK-based SS Tube Technology (SSTT) is one of three companies that manufactures the halo head protection device. … The FIA was impressed with SSTT’s capabilities and in August 2017 approved SSTT, Germany’s CP Autosport and Italy’s V System to produce halos for F1, Formula 2 and Formula E.

Aj Ferrari skúšalo svoju verziu, ale Vettel vtedy povedal, že mu ptm ostávalo zle nevoľno až
image

2 Likes

Tohle by asi ani moc životů nezachránilo.

1 Like

-10-20cm an 50kg dole je dobry zaciatok. hlavne ta hmotnost je dolezita. cim mensia hmotnost tym potrebuju menej vsetkeho. Zrusit minimalnu hmotnost.

no ked uz chcu zmensovat tak nech sa velkostou vratia niekde do okolo roku 2000, vtedy boli auta kratsie aspon o 60-70cm