FIA vydala výstrahu pred vysokými teplotami. Tímy si majú prvýkrát pripraviť “klimatizáciu” | Magazín F1 - F1online.sk

Víkendová Veľká cena Singapuru je v histórii Formuly 1 prvou, pred ktorou Medzinárodná automobilová federácia vydala oficiálnu výstrahu pred vysokými teplotami. V praxi to pre stajne znamená, že na nedeľné preteky ako aj na zvyšok víkendu si majú pripraviť nový systém “klimatizácie” v kokpite.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/215006/fia-vydala-vystrahu-pred-vysokymi-teplotami-timy-si-maju-prvykrat-pripravit-klimatizaciu

Ještěže se pro Singapur neplánují sprintové závody…

Tady se neda delat nic jinyho, nez souhlasit s Hamiltonem…

2 Likes

Ten kto odtrenuje ma vyhodu a ten kto nie tak si vezme vahu navyse, alebo teda minimalne si trocha rozhodi distribuciu vahy.

nemala by f1 namiesto vymyslania teloveho chladenia riesit lepsiu izolaciu kokpitu?
im je teplo z dovodu toho, ze kokpit nieje dobre tepelne odizolovany od motora a samozrejme nieje dobre riesene z dovodu aerodynamiky odvetranie kokpitu

Az na to ze Hamilton to povedal potom co odjazdil len 1 kolo alebo zakrutu, uz si nepamatam (v danom zavode kde piloti omdlievali na rovinkach vracali do prilieb atd)
Ten najvacsi bojovnik za ludske prava, bezpecnost a zdrave chrbtice…

v r. 2026 tam sprint bude…

1 Like

On ale jezdi dyl nez jednu sezonu, ne? Takze si to taky protrpel.

Nevím no, na Sepangu tohle byl problém každý rok, ale jezdci a týmy si s tím poradili bez nařízení FIA

Ano ale toto bol obzvlast extremny rok, plus boli povinne 3 zastavky kvoli buchajucim pneumatikam a tak isli vsetci jedno kvalifikacne kolo za druhym. Az po tomto zavode v Qatare zacala ta iniciativa vznikat… cize nie to o co sa jednalo Hamilton nezazil ale bude davat silacke reci, proste sa nemoze stavat ze piloti omdievaju v 300km rychlostiach, to mohlo skoncit velmi zle…
Kvoli bolavemu chrbtu by ale Ham dokazal aj plakat pred kamerami…

2 Likes

No moc si neumím představit, že to nějaký fakt top pilot použije - je daleko výhodnější těch 5kg navíc použít v optimálním umístění pro lepší vyvážení monopostu, než to nabalit na pilota…

Ten vzor na tricku by mal byt totozny s tvarom trate :slight_smile:

Mezi sedačkou a motorem je nádrž s částečně chlazeným palivem. Pro začátek závodu stačí, ale postupem času se palivo taky ohřívá a ubývá. A problém nedělá pouze motor, ale taky chladiče, které jsou vedle kokpitu. Pak se nedivme, že se jezdci dusí vedrem i v “kabrioletu”.

hlavne nech sa to neriesi, lebo chlapaci v 80tych rokoch kludne v horkach aj odpadavali a vsetci boli v pohode, huraa. irony off

jasne ze by to zvladli, ti jazdci su v takom adrenaline, ze jazdia aj s teplotami a pod. (doslova cez vracanie a omdlievanie, urcite si to vsak neuzivaju).

je to ako v beznom kancli, ked tam pecie slnko cely den a su tam 40ky. tiez sa to nejak da zvladnut, nasi tatkovci robili iba v takom, ale urcite je stokrat lepsie mat tam zavesy a klimu, ked sa da.

cize ak je riesenie, ktore zabrani ich odpadavaniu, tak je to len fajn.