FIA si na žiadosť konkurencie posvietila na zadné brzdy McLarenu | Magazín F1 - F1online.sk

Všetkým v padoku vŕta hlavou, ako sa McLarenu darí udržiavať teploty svojich pneumatík v optimálnych hodnotách dlhšie než ostatným. Do pozornosti sa preto dostalo šikovne riešené chladenie zadných bŕzd, o ktorého legálnosti neboli všetci presvedčení. Medzinárodná federácia si preto na monopost McLarenu posvietila.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/198149/fia-si-na-ziadost-konkurencie-posvietila-na-zadne-brzdy-mclarenu

Kdyby radši makali, než vyplakávali u FIA

2 Likes

Presne. Keby radsej makali 3 roky dozadu a nevyplakavali u FIA ako teraz proti nim :joy:

3 Likes

Este treba skontrolovat ci bolo “lifted” pocas zltej vlajky u oboch pilotov :smiley:

RB se nejspíše dostal do své vlastní pasti.

Vlastně RB i McLaren mají svůj původ v jedné vývojové kanceláři, kde základ vozů byl kreslený Adrianovou rukou. K McLarenu technika dostala přestupem inženýrů z RB.
No a když se do vozu začal vrtat Waché a Adrian z RB odešel, tak se jasně projevuje, která cesta byly správná. McL Adrianův rukopis pochopil a dál drobně vylepšuje, ale Waché každé své vylepšení musí stáhnout a vrátit se k Adrianové koncepci.
Proto tak velký propad Red Bullu.

3 Likes

Aka je spojitost medzi MCL39 a Neweym? Ved Newey tam 20 rokov nerobi. A ak McLarenu stacili inzinieri z RBR a nie samotny Newey, aby sa McLaren vysvihol, tak sa Newey precenuje?

6 Likes

Jj, aj ked RBR valcoval cely rok 2023, cele forum hovorilo, ze maju ostatni makat, nikto vobec na RB19 nehladal nieco nelegalne a neplakali tu :rofl:

9 Likes

Však celý RB19 byl nelegální, jen FIA řekla, že je to ok. Tak nevím, co tu prskáš, že ta stejná FIA neodvádí dobrou práci vůči zasahům proti McL

1 Like

To jestli je auto legalni nebo ne rozhoduje FIA. Pokud vime tak McLaren v posledni dobe nemel zadne DSQ kvuli legalite auta. To je tusim domena predevsim Mercedesu a Ferrari.

Zatim to tedy vypada, ze McLaren opravdu odvedl skvelou praci. A souhlasim s @raptor22 poznamkou, ze odchod Newey nebyl az tak zasadni. Problemy RBR se objevovaly uz v polovine roku 23 a ani pritomnost Newey v 24 by to nemusela zmenit.

Reseni McLarenu je evidentne vynikajici. O titul si to rozdaji dva piloti. Protoze priznejme si Maxova schopnost udelat ze sveho teamoveho kolegy neschopneho bridila ubirala na napeti.

RBR a nejen on, hleda reseni tu v brzdach, tu v prednim kridle, tu v zadnim kridle. Treba je reseni v prostinkem duvodu, ze McLaren je proste extreme rychle auto. To ze to v kvalifikacich jeho jezdci nepotvrzuji je druha vec. Spousta analyz a i sami piloti McLarenu uznavaji, ze v kvalifikacich chyby delaji. Tam se totiz jede na Max :grin: a pilot musi byt perfektni. Coz evidentne piloti McLarenu nejsou.

V roce 2023 byl RBR v zavodnim tempu v rukou Maxe nezastavitelny. Pokud mate rychle auto, tak si v zavodnim rezimu muzete dovolit zvolnit. Pak to vypada jak moc setrite pneu. Prevaha McLarenu, ktera nyni byla v race minimalne 0,7 s na kolo, pilotum McLarenu umoznuje nektera jejich zavahani uspesne resit.

At tak nebo tak, piloti McLarenu a i cely team si vedou dostatecne zdatne a zkusene aby vesli jak PK, tak mistrovstvi sveta jezdcu. Maji oba piloty na prvnich dvou mistech, coz je jednoznacne znamka uspesneho teamu. Gratulace.

1 Like

Správně, pořádek musí být :sunglasses:

Že to píšeš ty :face_with_raised_eyebrow:

… jak částečně pochválit soupeře ale zároveň kritizovat jejich piloty a hlavně vyzdvihnout “božského” Maxe, že?! :thinking: :wink:

Už od testů je evidentní že McL39 je monopost který je skvělý v závodní rychlosti speciálně na horkých tratích a při velké degradaci … ale je velmi obtížný na řízení při kvalifikaci na limitu. Někteří to přisuzují speciálnímu designu zavěšení. Proto jsou kvalifikace tak vyrovnané. Oba piloti McL udělali pár chyb a není pro ně jednoduché poskládat optimální kolo.
Samozřejmě se opakuje směšné tvrzení že Max je o minimálně o 2 třídy lepší než všichni ostatní a s monopostem o minimálně půl sekundy pomalejším všechny porazí … strašný blábol!
To jenom RB rozehrává svoje PR kecy a taktiky a všichni jim na to letí … to že je McL na některých tratím dominantní v některých fázích závodu neznamená, že např. RB nebyl stejně rychlý nebo rychlejší v Džiddě nebo japonsku! A to že k Maxovi nejsou schopni sehnat schopnou dvojku je trvalá chyba RB, když jedou jen na jednoho pilota a druhý je tam do počku! Kdo ze š■■■■■■■■■ pilotů by tam šel! jenom nováček nebo průmerný pilot co mu už nic nezbývá než to risknout v toxickém druhé sedačce u RB. :roll_eyes: :-1:

5 Likes

Ano myslim si ze Max je nejrychlejsi pilot na rostu a to jak kvalifikacne, tak v race. Ale to neznamena, ze nedela chyby. To ze ma Max extra vykonost, neni jen muj nazor. To jde napric odbornou verejnosti a polem F1, vcetne pilotu.

McLaren ma jednoznacne nejrychlejsi auto v zavode a pravdepodobne o neco malo rychlejsi v kvalifikaci. Podle me delaji v kvalifikacich chyby, ktere jednomu, nebo druhemu ztezuji vyhrat. Titul, podle me vyhraje ten z nich, ktery lepe obstoji v kvalifikaci. V zavode nejsou podle me schopni jeden druheho bezne porazet. Na to jsou vykonostne prilis blizko u sebe.

Kazdopadne Max neni pribeh. Ma relativne spatne auto, ktere nahoru taha jen on. Byt v teamu Yuki s Liamem neni RBR tema, nebo tedy je, ale jako ukazka katastrofy. Toto tvrdim od zacatku sezony. Max tresta chyby pilotu McLarenu, ale to dokaze i George. George mozna v Mercedesu titul ziskat muze, ale Max v RBR podle me ne. Mercedes je nejlepsi team a ma potencial, ale musi zlepsit auto… RBR je na sestupu.

To ze RBR nevi kudy kam je videt na tom, jak zoufale hledaji kde McLaren podvadi. Toto Wolf je uplne v pohode. Rec tela mluvi v tomto pripade jasne. Mercedes vi jak dal, soude podle chovani Tota. Rad se budu mylit.

Cela tato sezona je zatim o McLarenu. Nikdo je podle me neohrozi a PK vyhraji s obrovskym naskokem. Maji nejlepsi jezdeckou dvojici? Nevim. Co by v McLarenu dokazali Charles s Lewisem, nebo George s Kimi Andreou?

Oscar si v Japonsku stezoval, ze mohl vyhrat, ale chyba v kvalifikaci mu to neumoznila. Lando v Jedah, velka chyba. Takove veci rozhodnou podle me o titulu.

1 Like

Chyby robí každý – otázka je, či by práve Newey nebol ten, ktorý by na ne dokázal rýchlejšie upozorniť a hlavne ich v kratšom čase vyriešiť alebo aspoň minimalizovať.

Pokiaľ prepad Mercedesu môžeme spojiť so zmenou pravidiel (pred sezónou 2021 ale hlavne 2022), tak v prípade Red Bullu nič také nevidím a naopak ich prepad sa kryje s Neweyho odchodom.

Čuduješ sa? Pozri na tú odpoveď: “Však celý RB19 byl nelegální, jen FIA řekla, že je to ok.”
To mi nejak nevychádza :smiley: tu niektorí dokážu poprieť svoje tvrdenie hneď v tej istej vete… to nevymyslíš :smiley:

9 Likes

On na ne podle clanku poukazoval, ale v RBR nereagovali. Proto pisu, ze by jeho pritomnost nemusela veci zlepsit.

Zatim se zda, ze mnohem klicovejsi nez odchod Newey, byl odchod Roba Marshall.

Jo, jo, se zadními brzdami mají někde své letité zkušenosti, že?

Si nevedel, že mali asymetrické brzdy a nastavovali svetlú výšku?

To len FiaBull spravil tajnú dohodu s FIA, aby vydala stanovisko, že asymetrické brzdy nikto nemal.

Toto tu už bolo viackrát vyvrátené. Veď predsa McLaren nie je dominantný a občas má výhodu len 0.1-0.2s.

To len piloti McLarenu robia rozdiel, lebo Max, Russell a iní sú bez dominantného auta priemerní piloti.

Tak si nevymýšľaj. :grin:

Ak je McLaren obtiažný na riadenie v kvalifikácii, tak čo je potom RB a Ferrari?