FIA chcela ešte užšie pneumatiky, no odradilo ju 1100 koní | Magazín F1 - F1online.sk

Monoposty by v roku 2026 mali byť menšie. V pravidlách sa ráta so zúžením o 10 a skrátením rázvoru kolies o 20 centimetrov, ale útlejšie by mali byť i pneumatiky. FIA prezradila, že uvažovala o ich výraznejšom zúžení. Svoj postoj prehodnotila po zistení predpovedaného výkonu pohonných jednotiek.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/158531/fia-chcela-este-uzsie-pneumatiky-no-odradilo-ju-1100-koni

Jednou se píše, že motory jsou slabé a je potřeba změna…
Pak se píše, že motory budou moc silné a menší pneumatiky by to nedaly…

Těžký život.

Ono je to tym, ze vsetci prehanaju…

3 Likes

Taky si myslím, že přehánějí.
Kdyby bylo s motory něco v nepořádku, tak je jasný, že by se Wolff ozval. Hned jako první…
Nejvíc křičí zatím ten, který vyrobil přesně 0 motorů.

Jinými slovy jsou vozy F1 přežrané a chce to dietu.
100 kilo dolů by vozům vůbec neublížilo.

1 Like

300kg a tricet cisel z kazdy strany <3

1 Like

Moc to nechápu… V jiném článku je, že má být průtok paliva omezen na max. energii 3000MJ/h, což odpovídá cca 830kWh. Tedy, když budu optimista a vezmu účinnost motoru 60%, tak to odpovídá š■■■■■■■■■ motorickému výkonu cca 675 koní. Tedy pomocný elektromotor, hnaný energií z rekuperace, bude schopen dodávat až 425 koní??? Má to tak být (nechtějí se mně hledat pravidla), nebo dělám někde chybu?

1 Like

Chybu děláš pouze v těch 60%, ve skutečnosti to bude kolem 53%, jinak to máš samozřejmě dobře.

Ale ještě bych s konečnými pravidly počkal, obzvláště s průtokem…

1 Like

Presne tak – mesiac starý článok a píšu tam, že maximálny výkon MGU-K bude 350 kW, teda 470 k.
What's really going on with F1's controversial 2026 cars - The Race.

Iný je maximálny výkon a iný dlhodobý výkon, ktorý potrebuješ pri dlhých rovinkách.

Takže na začiatku rovinky máš síce 1100 k, ktoré potrebuješ nejak preniesť na vozovku, ale ku koncu rovinky máš vybitú baterku a teda už máš len 630 k.

Navyše podľa pravidiel bude pri vyšších rýchlostiach elektromotor obmedzený, či dokonca úplne vypnutý. Nejaký návrh je:
do 290 km/h: 350 kW
do 340 km/h: lineárny pokles až k 100 kW
do 350 km/h: pokles na 0 kW

plus “override” mód (náhrada DRS):
do 335 km/h: 350 kW
do 355 km/h: pokles na 0 kW

Ved uz len to samotne vysvetlenie nedava zmysel. Ked uprostred rovinky dojde bateria, budu auta spomalovat… No hej, ale co tak nastavit motorovy rezim tak, aby s abeteria nevybila uz v strede rovinky ale az na konci, cize pouzit menej energie, mensie zrychlenie, ale lepsi celkovy cas za ktory rovinku prejde? A ako bonus to vytvara celkom slusnu prilezitost na predbiehanie, pre tych, ktori by vyuzili o nieco viac energie na zaciatku, potom by posetrili v zavetri, a na konci rovinky by podnikli utok… Nie je to presne to co sme chceli? Vsetci minu rovnko energe bez umelych vplyvov ako je DRS, ktore ma k dispozicii len pretekar v zadu… Takto budu mat vsetci rovnako energie, ale vdaka jazde v zakryte si z nej budu moct cosi posetrit na utok…

1 Like