Ferrari priznáva, že do „flexibilnej bitky“ vstúpilo neskoro | Magazín F1 - F1online.sk

Flexibilné krídla sa v poslednom období stali rozdielom medzi úspechom a neúspechom, nielen na trati, ale aj mimo nej. O ohybnosti predných a zadných krídel sa toho veľa popísalo a vo vyostrenom meraní síl Red Bullu s McLarenom sa tento súboj preniesol aj za stoly riadiaceho orgánu. Z výhod tejto šedej zóny v pravidlách ťaží aj Ferrari, hoci ako povedal Frédéric Vasseur, jeho tím v žiadnom prípade neočakával, že FIA bude podobné riešenia považovať za legálne.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/179501/ferrari-priznava-ze-do-flexibilnej-bitky-vstupilo-neskoro

tým v žádném případě neočekával, že FIA ​​bude podobná řešení považovat za legální

… to je prostě FIA, najednou flexibitita nebyl problém. Však i tu opičárnu u McLarenu chtěla nechat být, pro mě nepochopitelný po tom co se FIA dušovala že všechny věci vyvíjené ohledně flexibility budou okamžitě postaveny mimo pravidla, ať s tím konstruktéři počítaj. No jo, a tak ne, a život jde dál.

3 Likes

Úplný súhlas. Všetci sme v priamom prenose z Baku videli, že zadné krídlo McLarenu je nelegálne. Len FIA to nevidela. A keď naozaj zistila, že je nelegálne, tak to zakázala v momente, kedy to už McLarenu bolo jedno, pretože Monza a Baku bola za nami. Rovnako ako s plombou pre Red Bull… keďže FIA má nákresy a všetky technické riešenia tímov k dispozícii, museli vedieť o riešení Red Bullu… povoliť to mohli, ale prečo na to nedali hneď plombu na začiatku sezóny každý pretek? Čiže máme jeden dôkaz o podvádzaní, pričom sa netrestal(zadné krídlo McL)… a máme u jedného tímu možnosť podvádzať, ale zamedzíme tomu naozaj až vo chvílu, keď sa bude niekto sťažovať… paráda!

To je přesně to čím se všichni ohání “dokaž, že podvádíme”. Přitom to je jasný. Všichni to vidí.

1 Like

zamedzíme tomu naozaj až vo chvílu, keď sa bude niekto sťažovať… paráda!

O to prece jde, kupodivu to vydrzelo tri tituly.

V pripade McLarenu islo o politicke rozhodnutie. Predtym sa po flexibilite aktivne islo, teraz im to nechali kvoli zdramatizovaniu sampionatu.

Vasseur ma vsak pravdu, pod stropom je to dost znacny problem, mozes si len tipnut, ci to mas vyvijat alebo nie, nemozes mat pripravene flexi aj neflexi kridlo a cakat, ci to zakazu alebo nie. Musis si vybrat a bud si sa trafil alebo padnes na hubu. Aj tak je na tom Ferrari este dobre

Flexibilita dílů monopostu je celá taková šedá zóna … pravidla ji jakože zakazují ale v reálu není nic dokonale “tuhé”! proto jsou taky zavedeny testy které flexibilitu omezují.
Pokud tedy vyrobíte díl který projde testy, tak je LEGÁLNÍ!
Už se několikrát stalo že kvůli flexibilitě dílů FIA zpřísńovala testy a ty musely samozřejmě týmy splnit.
Ale to že teď se FIA na nátlak ostatních týmů rozhodla nepovolit použití dílců které prošly jejich testy, tak je směšné … dle pravidel by měla oznámit změnu podmínek pro testování té určené části, a týmy se musí přizpůsobit - většinou do nějaké termínu. To co se stalo tuto sezonu je nepěkný precedens. A samozřejmě že si bude šéf Ferrari stěžovat když tuto věc podcenili … obyčejné omlouvání podcenění ze strany jeho lidí.

FIA hlavně neumí dlouhodobě psát neprůstřelní pravidla. Není náhodou v pravidlech že segmenty předního křídla mají být pevně spojené s čumákem auta? Ale každý tým tam má pár cm pevnou část a pak je segment rozdělen a je krásně vidět jak se ohýbá. Jestli to je tím že v dolní části segmentu je to pevné připojení, jakýsi čep kolem kterého se to pak otáčí? Pokud ano, tak jaký je problém do pravidla napsat že musí být pevně spojeno v celé ploše každého segmentu?

FIA to povolila lebo chceli ukončiť dominanciu RB

To nie je pravda. Uz viackrat tu bolo pisane, ze testy su jedna vec, ale nie vsetko sa da otestovat. Takze sa hrdili, ze ked FIA pride na nejaku flexibilitu aj napriek tomu, ze to testami preslo, stale to bude nelegalne.

Zatím se to vždy řešilo tak že když se FIA něco s flexibilitou nezdálo, tak změnila/zpřísnila zátěžové testy a dala týmům čas ať zapracují změny v konstrukci … samozřejmě týmy jsou chytřejší než FIA tak to udělají zase aby to prošlo ale aby jim flexi pořád přinášelo nějakou výhodu … to je F1!