Ferrari a Mercedes po vydaní direktívy vykonali zmeny na autách, McLaren nie | Magazín F1 - F1online.sk

Vo Formule 1 sa bojuje na trati i mimo nej za každú zanedbateľnú výhodu. V tomto roku sa Red Bull ocitol v problémoch a uprostred sezóny sa zasekol vývoj stajne z Milton Keynes. S vyhliadkou straty oboch titulov sa rozbehli zákulisné hry, ktoré viedli k zákazom niekoľkých technických „vychytávok“ viacerých tímov.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/180054/ferrari-a-mercedes-po-vydani-direktivy-vykonali-zmeny-na-autach-mclaren-nie

Redbull počas sezóny upozornil na všetko u ostatných tímov, čo doteraz sami používali (chladenie pneumatík vodou, flexi predné a zadné krídla, ochrana pred opotrebovaním dosky, diera vo ventilačnom bubne bŕzd …) a spolu so zariadením na úpravu svetlej výšky monopostu vychádza najavo, že sú to poriadni farizeji…“zlodej kričí: chyťte zlodeja”. Jediný tím, ktorý počas uplynulých sezón podvádzal najviac.

2 Likes

Tak nakonec to vypada, ze vyjma RBR a nekterych teamu z druhe pulky zebricku tady vicemene podvadel kde kdo.

Tak to bychom meli za sebou kauzu cistoskvoucich teamu a muzeme se zase vratit k F1 jako klubu pirani, kde dokud te nechytnou, zkousis co jde.

Edit. Jeste ze aspon ten RBR dba na cistotu sportu, kdyz FIA v tomhle dost kolabuje.

3 Likes

Samozřejmě že všichni jdou na hranu a nezřídka kdy i za hranu. Pak je strašně vtipný číst od frustrovaných jedinců, jak ten a ten tým strašně podvádí ale zato můj tým, ten je čistý jako lilie :smile:

5 Likes

Kdo jde za hranu, podvádí, tak jasný to je :slightly_smiling_face:

muhahaha, tento bol fakt dobrý. Ani fanúškovia malinoviek to nenapíšu. Ba naopak, chvália to (helmutko,…), hovoria tomu “využitie šedej zóny”, prípadne že “trest si odpikali/zaplatili pokutu”, alebo že iba “využili chýb od FIA”. Ten RBR je naozaj vzor! :rofl:

presne tak, odkedy RBR dba na cistotu, odvtedy nevyhral :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

1 Like

Ano to je jasne. Na hranu sel McLaren ( i kdyz podle Freda sel mimo i on). No a podvadeli ti s ficurou kovoveho segmentu aby si neodreli desku, ktera je ma hlidat. Mimo jine Ferrari a Mercedes.

Asi nemusime byt zadni geniove, aby nam doslo, ze pokud umistim do plochy drevene desky kovovy segment, ktery je tlustsi a ktery brani opotrebeni, tak ta drevena deska nebude plnit svoji funkci a tudiz to jednoznacny podvod je ne?

Na tom vsem je nejvtipnejsi, ze tohle opatreni je tam proto, aby nizkou vyskou a vysokou frekvenci narazu do zeme, teamy neohrozovali bezpecnost pilotu.

Ted se zamyslim, a kdyz se pridas budu rad. Kdo ze to v roce 2022 mel plna usta bezpecnosti a pozadoval upravy ohledne svetle vysky?

No a kdo to nyni vcelku bez problemu ignoruje? A vydava nasledujici vyjadreni?

„Áno, museli sme vykonať drobnú zmenu, ale ak mám byť úprimný, zvyšok príbehu nepoznám.“

Je to muz na svem miste. :grin:

1 Like

Koukal jsi na Brazilii? :wink:

1 Like

Nebol to podvod, kedže regulácie takúto vec povolovali aj keď nemali. FIA sama oznámila, že MERC a FER do vydania direktívy mali všetko legálne. McL bol regulérny podvod, kedže to používali, keď to bolo zakázané.

2 Likes

Ja by som rád videl vysvetlenie od niekorých diskutujúcich tu, že ako mohli Mercedes a Ferrari podvadzat, ak bol potrebna zmena pravidiel na to, aby im mohli danú vychytávku zakázať, ešte duplom ak Ferrari malo potvrdenie o jej legálnosti

to boli špecifické preteky na vode, keď bude sucho, nevyhrajú už ani jedny preteky

1 Like

V poradku, co pises asi bude spravne. Jenze v tom pripade je i McLaren cisty. To FIA uvedla take ve zprave ne?

A uprime co jsem psal, nebylo urceno tobe. :grinning::wink:. Neboj mam na to, az na ten McLaren, stejnej nazor jako ty.

Inu to muzes mit pravdu. Tedy v tomhle. V tom o te cistote si jist nejsem, ale tak je to pomerne logickej nazor. :grinning:

Inu to se ptas vcelku spravne.

Tuhle vetu je potreba aplikovat vzdy, kdyz je nejakemu teamu neco zakazano, nebo je ucineno treba nejake rozhodnuti v zavode, ktere se nesetka s pochopenim a nasledne jsou pravidla zmenena. :wink:

Jinymi slovy, pokud je vydana nejaka smernice, nasledne se zjisti, ze si ji nekdo vylozil velmi kreativne a ta smernice se musi zmenit, pak by melo VZDY platit, ze do te doby, bylo konani teamu legalni.

Totez pak plati samozrejme i u pravidel. Pokud nekdo v prubehu zavodu rozhodne s pomerne kreativnim vykladem pravidel a nasledne se pravidla musi zmenit aby k tomu jiz nedoslo, pak to samozrejme, jako v pripade TD znamena, ze toto rozhodnuti v ten konkretni okamzik, bylo v souladu s pravidly. A to VZDY!

Jsem rad, ze se na tom pomalu zaciname shodovat napric forem. :blush:

1 Like

FIA najprv povolila týmom túto ochranu aby ju teraz ďalšou dorektivou zakazala.

Tak to ze FIA je nekonzistentni to vime ze?

Áno FIA je banda nekompetentných hňupov, ovšem tvoje tvrdenie o podvádzaní je za mňa čisté zavádzanie.

Kdyz si proctes to vlakno, tak ti asi dojde kam jsem smeroval. :smile: Ja si to samozrejme nemyslim. Jsou to sede zony a je to vzdy nejaky risk.

Cely ten point mel byt z me strany o tom, ze nelze neustale ( tim nemyslim tebe) utocit na RBR a oznacovat je za podvodniky, kdyz se snazi vyuzit sede zony, jako by byli jedini kdo to dela.

A ze nelze nektera rozhodnuti FIA brat ze " to rozhodla FIA a je to svate", kdyz je to proti RBR a zaroven rikat “ne tohle rozhodnuti FIA neplati, protoze je proti jinym teamum a jeden z nich je ten muj”. Zkratkana dobre. Padni komu padni. Bud jsou podvodnici vsichni, anebo nikdo a jsou jen vykukove, kteri to zkousi.

Podvodnika dela to ze ho FIA, vylouci ze sampionatu. Jinak nic.

Takze tak. :smiley:

Ja myslím McL krídla Baku