F1 uvažovala o zmene materiálu dosky podlahy, rieši aj vyrovnávanie výkonnosti v roku 2026 | Magazín F1 - F1online.sk

Vo štvrtok sa v Ženeve uskutočnilo druhé tohtoročné zasadnutie Komisie F1. FIA, zastúpená riaditeľom pre monopost Nikolasom Tombazisom, Liberty Media generálnym riaditeľom F1 Stefanom Domenicalim a všetkých desať tímov rozobrali viacero dôležitých tém, ktoré budú mať dopad nielen na budúcu, ale už aj na prebiehajúcu sezónu.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/196869/f1-uvazovala-o-zmene-materialu-dosky-podlahy-riesi-aj-vyrovnavanie-vykonnosti-v-roku-2026

Vyrovnání výkonnosti snad řeší právě ten rozpočtový strop, nebo ne? Takhle to dopadá, když se něco reguluje ze všech možných stran tak dlouho, až ty regulace začnou požírat samy sebe. Obdoba slavného výroku RR o zasahování do ekonomiky: “Pokud se to hýbe, zdaň to. Když se to stále hýbe, reguluj to. A když se to přestane hýbat, dotuj to.”

2 Likes

Prípadné vyrovnanie výkonnosti motorov je najdôležitejšie pre Liberty Media, pretože ak by sa zopakovalo niečo podobné ako v období 2014 - 2021, tak môžu celú F1 zrušiť, pretože by stratila na hodnote rýchlejšie ako akcie po Trumpových vylomeninách.

Tomu rozumím. Ať týmům nebrání v investicích a testování, a oni si pomůžou. Tohle si FIA zavařila sama už před nějakým tím rokem, pokud si dobře vzpomínám, zavedení rozpočtového stropu považoval za jeden ze svých největších úspěchů snad Ross Brawn, snad nekecám :slight_smile: .

By mě zajímalo, jakým kouzlem jim budou chtít na poslední chvíli zvýšit výkon spalováku…
Jediná cesta vede přes větší nádrž a to budou mít teda konstruktéři šasí radost :roll_eyes:.

Tyhle problémy avizoval Redbull už před cca rokem a půl.
Říkám to pořád, Redbull je díky dlouholetým zkušenostem z vývoje sladké vody odborně mnohem dál než Ferrari a Mercedes.

preco jednoducho nedaju standardny motor? naco to je treba riesit takymito pakoninami s rozpoctovym stropom ci hodinami na dynamometri? Vsetci sa casom dorovnaju a potom zacnu zaujimave sezony. To rovno mozu vsetko standardizovat nech sa nieco deje na trati a nie v tovarnach.

Chápeš aspekt motorsportu? Že to není přání Helmutka, aby to bylo jen aero?

My chceme aby ostali iskry!!!

Co tu do vsetkych kopes cele dni? Sa ukludni a zavri si uz pysk, nikto nieje zvedavy na to ze ti dala mama po riti pred troma dnami… Nestaraj sa do druhych a neutoc na vsetkych JankoHrasko :handshake:

1 Like

Dorovnání výkonu nepovolili loni Renaultu a dříve ani Hondě. Teď se ale dorovnání slibuje ještě dříve, než k nějakému srovnání došlo.
Skoro bych řekl, že se některému motoráři rozklepaly kolena a už teď škemrá o smilování.

1 Like

Vesnickej buran mi tu bude vyhrožovat a urážet, ale zároveň se tu rozčiluje nad kopáním, tohle je fakt gold :smiley:

Mám přesně ten pocit :slight_smile: . Ale však uvidíme, už to ani tak dlouho nepotrvá.

1 Like

V momente, keď sa zopakuje rok 2014, čo už asi väčšina vie, že sa stane, tak má rozpočtový strop presne opačný efekt, než kvôli čomu ho zavádzali, s tým, že ešte aj odďaľuje dohnanie straty.

Pokiaľ viem tak na problémy chystaných pravidiel upozorňovali viacerí výrobcovia PJ a jediný kto ich úpravu blokuje je samozrejme Wolff, ten radšej uvidí monoposty cúvať, teraz by som sa nedivil ak by sa ku nemu pridal Brown a Briatore.

Tí, ktorí chcú vidieť najrýchlejšie monoposty ako pretekajú a nie nejaké skapínajúce voziace lemry, ktoré sa ledva dotlačia na koniec rovinky a ani nebudú vedieť obiehať, si hold dajú na 3-4 sezóny od F1 pokoj a možno aj definitívny

Já jsem zvědavý kolik motorářů tak početnou konkurenci ustojí.
Já jsem odkojený Cosworthy, které svého času dokázaly zaplnit téměř celé startovací pole, takže mi osobně pár odpadlíků vůbec nevadilo.
Vlastně čím více odpadlíku tím lépe. Aspoň by se FIA chytla za nos a při příští tvorbě motorových pravidel přestala vymýšlet nesmysly.

Pamatuju, to snad byly jenom Cosworthy a Ferrari, ne? Nebo ještě někdo? Já jsem celkem otevřená skoro jakýmkoli změnám. Tady ale jenom čekám, kdy začne momentální zájem o F1 opadat a k jakým změnám to potom povede. Jednou to přijít musí, nic neroste do nebe.

Přesně takhle vypadá rozežranost. Když má každý všeho plnou pjdel, tak z rozmaru začnou vymýšlet hovadiny a dokud nedostanou pořádně přes pazury, tak si nedají pokoj.

Je to tak, pamatujeme si to stejně. Občas vystrčil růžky TAG Porsche, nebo jiní odvážlivci, ale dokud nepřišel Renault s turbem, tak po nějaký čas byli v poli pouze dva výrobci.

1 Like

V první řadě se zlevní vstupenky.
A pak to bude jak za starých "dobrých časů. :smiley:

Vstupenky jsou asi to nejmenší. Ale vysílací práva, příjmy od sponzorů atd., to musejí být daleko zásadnější částky. Mmch, co si představuješ pod pojmem “staré dobré časy” :smile: ?

Staré dobré? Tak 1/2 3/4 zaplněné tribuny. :smiley:
Od sponzorů bude menší plnění, menší přijmy pro týmy, a budou zase minus. :smiley: