F1 si nemôže dovoliť opakovanie krízy z roku 2009, uvedomuje si Domenicali | Magazín F1 - F1online.sk

Zdá sa, že aj v spoločnosti platí zákon rastu entropie. Každým rokom je politická situácia čoraz chaotickejšia a nepredvídateľnejšia, ba mohli by sme povedať, že pribúda takých rozhodnutí, ktoré sa javia byť celkom náhodné. Takéto rozhodovanie je však pre ekonomickú stabilitu hotová pohroma a obavy z ďalšej recesie sú rozhodne namieste.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/197038/f1-si-nemoze-dovolit-opakovanie-krizy-z-roku-2009-uvedomuje-si-domenicali

(Niekto) To byl určitě Mohammed Ben Sulayem , největší manipulator…

Ak chce byt F1 menej zavisla na velkych vyrobcoch a hospodarskych krizach tak by mala vytvorit mikroprostredie viac menej izolovane. Napriklad zaviest do velkej miery standardny motor aby ho mohli dodavat firmy ako Cosnworth, Mechachrome, Mugen a pod. Idealne by bolo aby rozdiel medzi sikovnym motorarom a nesikovnym bol do 20 koni.
Stajne su uz teraz do velkej miery financne sebestacne, v podstate plne integrovane do zabavneho priemyslu pod dazdnikom LM.

Tak to se nemusí nic měnit, odhaduje se že Renault je o 20-30 koní slabší než zbytek. Mit standardizovaný motor by byla škoda, pak totiž budou všichni vypadat stejně, protože motor a navázané části (chlazení, převodovka) limitují možnosti kapoty okolo. To už z toho rovnou můžou udělat spec series.

1 Like

prevodovku a chladenie by som nechal volne.

na standardizovane motory znacky nikdy nepristupia, treba to spravit sikovne, zaviest co najviac inych standardizovanych dielov, kludne aj.v motore a jeho okoli, ale aby mohli svetu povedat, ze motor vyvijaju sami.

plus rozpoctovy strop na motory musi byt samozrejmost, ktovie kolko timov zachranil ten rozpoctovy strop na aero. alpine sauber wiliams sa konecne nadychli po rokoch. a mozno keby ho zaviedli skor, tak je tu s nami este aj rodina wiliamsova a force india.

Kluci, nedělejte z toho wrestling…

Budoucí motory blíží více popravčí zdi, než vrestlingu.
Renault je první, kdo tyhle motory na čtyři roky vzdal a nechce se mi věřit, že všichni ostatní plánování výrobci to dotáhnou až do roku 1029, kdy zase mají být jiné motory.