F1 chce udržateľnými drop-in palivami vytvoriť „paralelnú cestu“ popri elektrifikácii | Magazín F1 - F1online.sk

Formula 1 bude od roku 2026 využívať stopercentne udržateľné biopalivá. Jej technický riaditeľ Pat Symonds si uvedomuje, že elektrifikácia nie je riešením na všetky problémy. Elektrinou a batériami poháňané nákladné autá zrejme nikdy neuvidíme, preto je dôležité skúmať aj cesty k ekologicky udržateľným palivám. Formula 1 chce prispieť svojou troškou.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/53522/f1-chce-udrzatelnymi-drop-in-palivami-vytvorit-paralelnu-cestu-popri-elektrifikacii

Som zastancom vodiku, no ak by synteticke paliva boli lacne a lahko skladovatelne ako nafta benzin tak radaej nech sa vyuziva celosvetovo tento produkt.
Bateria zase zamoria cely svet…

Syntetika neprodukuje oxid uhlicity ?

ked spalis kukuricu tak uvolnujes uhlik, ktory sa v nej uskladnil minuly rok. ked spalujes naftu tak uvolnujes uhlik, ktory sa tam uskladnil milion rokov dozadu. Samozrejme zaroven neuvolnujes ten “z kukurice”. Zrejme tato rovnica je celkovo viac v prospech biopaliv. Myslim, ze na internete je dost odbornych informacii aby sa ti tento problem podarilo rozlusknut.

Elektrinou a batériami poháňané nákladné autá zrejme nikdy neuvidíme

…takze teraz je F1 vyskumnym laboratoriom pre nakladne auta :smiley:

ale tak vsetko bude v konecnom dosledku o efektivite, ked spalovaci motor dokaze efektivne vyuzit 30% energie z paliva, dolhodobo nemoze konkurovat elektromotoru, ktory ma efektivitu vyrazne vyssiu, uz treba len efektivnu vyrobu, prenos a uskladnenie elektriny, podla mna nakladne auta skoncia ako hybridne trolejbusy - napoja sa na trolej na dialnici a dobiju baterku na poslednu milu, tak ta baterka bude aj prijatelne velka
vodik je alternativa len v pripade pouzitia ako palivovy clanok, jeho problem je zatial ale neekologicka resp. neefektivna vyroba a aj tie palivove clanky nie su prave malickost, tam je tiez vela priestoru na zlepsenie hlavne po stranke materialov a vyrobnych nakladov, podobne ako je tomu pri baterkach

Ak niekoho zaujima, preco sa tak vyklciava brazilsky prales a podobne, tak je to kvoli umelym regulaciam na podporu biopaliv, vyklcu les, vypalia to a potom tam pestuju tie plodiny, lebo v USA a EU je po tom obrovsky dopyt.

Grenwashing v praxi.