F1 chce od tímov nové lakovania. Autá sa na seba príliš podobajú | Magazín F1 - F1online.sk

Dávno sú za nami divoké 90. roky, keď sme na štartovom rošte mali farby od výmyslu sveta. Postupom času sa monoposty čoraz viac ponášajú jeden na druhý, čo chce Formula 1 zmeniť. Tímy žiada, aby v roku 2025 zapojili fantáziu a stvorili lakovania, ktoré budú jednoznačne identifikovateľné.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/156593/f1-chce-od-timov-nove-lakovania-auta-sa-na-seba-prilis-podobaju

Sauber, Ferrari, RB, aj McLarene z monaka su v suchu. Zvysok sa da v zlom svetle v rychlosti pomylit.
Alpine vs Cashup vs Williams, Aston vs Mercedes. Haas a McLaren mozu tiez v niektrych momentoch splyvat. Ale nemyslim si, ze je to je az take zle. Problem je vela ciernej.

1 Like

Zaujímavé, mohli by týmom nariadiť vybrať si farbu okrem čirnej a nech je aspon 50 alebo 70% plochy auta v nej vyhotovené, alebo niečo podobné.

Tie farby su fakt bieda, hlavne cierna

Každá barva má jinou váhu. Každé auto jiný tvar.
Vybrat % je problematické. :grin::slightly_smiling_face:

No a kto za to moze? kto nastavil pravidla ? ze kazdy tim musi setrit kde sa da ci uz ide o vahu alebo peniaze.

1 Like

riesa hluposti. Na to aby boli niektore lakovania krasne (Ferrari, McLaren v monaku) musi byt the zvysok skor skor obycanjny az skaredy.

3 Likes

Mne sa zda, ze minule sezony boli rozdiely este mensie, tuto to az tak zle nie je, ale ano, uz len menej ciernej “karbonovej” by pomohlo…

Suhlasim s tymi modro-bielo autami mam dost zmatok. este trochu cervenej pripadne, teda Visa, Alpine, Williams a trochu aj Haas vyzeraju dost podobne. Ale zase si myslim, ze tak okolo r. 2010 to bolo horsie. Vtedy boli vsetci okrem Ferrari a RB sivo-cierni. Pripadne este Force India bola lahko rozpoznatelna.

Jestli je to opravdu problém, tak ať stanoví minimální povinnou váhu použitého laku. Když bude dostatečná pro všechny použitelné barvy, mohlo by se to vyřešit samo. Řeší se jiné detaily.

Proč se zabývat prkotinami, když je známo, že hlavním viníkem jsou kyseliny.
Stačí odstranit ERS a hned by byly vozy o téměř sto kilo lehčí.

Jako že by potom týmy přestaly šetřit na váze laku? A proč :slight_smile: ?

Pak by týmy už tak úzkoprsé být nemusely.
Kila se dají ušetřit i jinde. Třeba návrat ke třináctkám kolům by taky hodně pomohl.

Ja si na preteky vždy zvyšujem saturáciu farieb, je to krajšie. :slight_smile:

1 Like

Nemusely, ale pravděpodobně byly :smile: . Jestli jim to stojí za to teď, stálo by i potom. Naopak, při celkově nižší váze aut by poměr váhy laku k celku byl větší než teď.

Ak profesionalny komentator nevie rozlisit auta podla tymov tak by sa mal zamysliet nad svojou karierou

2 Likes

Kdyby FIA chtěla, tak řešení jak od sebe týmy odlišit najde.
Co vím, tak se o tom kecá už několik desítek roků a stále zůstává jen u planých keců.
Prapůvod těchto debat vznikl už v Lotusu na který Colin nalepil své sponzory. Kvůli sponzorům bylo málo místa na startovní čísla a oheň byl na střeše.
Hřebíček do rakve tomu nasadilo Ferrari, které místo barvy použilo na svůj vůz místo lakování pouhý poprašek a destrukce mimiker nabrala nový směr.
Samozřejmě nezapomínám, že první bezbarvý vůz byl Merdcedes, ale to se ještě používal plech, proto nebyl černý jako současné vozy a byl vidět dostatečně.

Uz vidim, co by sa dialo keby FIA nakaze, ze na aute musi byt minimalne 6kg farby :smiley:

Bude treba prehodit balanc dopredu tak zadok auta bude cierny a na predne kridlo 20x obtiahnu stetcom :smiley:

Co tak prikazat nejake minimalne percento plochy auta, ktore nesmie byt v karbone?

Chtěl bys měřit mikrony jako v bazaru, aby zjistili jestli vůz nebyl bouraný?
Já nevím, ale nechci mít život sestavený pouze podle pravidel.

Takže vlastne čo chcú? Príkazovať tímom akú farbu majú dať na monopost. Niekto povie, že si zabera červenú farbu pred Ferrari a zrazu budeme mať červený aston a modré Ferrari. Problém je váha, tímy šetria kde sa dá a tak to aj vyzerá