Európa je na ústupe. Podľa Péreza ide o prirodzený a žiadúci jav | Magazín F1 - F1online.sk

Zatiaľ čo v minulosti pozostával pretekový kalendár takmer výhradne z podujatí konajúcich sa v Európe, dnes „starý kontinent“ hostí iba približne tretinu veľkých cien. Formula 1 totiž čoraz viac expanduje v zámorí a na Blízkom východe, kde pretekov pribúda takpovediac ako „húb po daždi“. Kým časť najmä z radov skalných fanúšikov tento trend kritizuje, väčšina pretekárov – na čele so Sergiom Pérezom – sa zhoduje, že ide o prirodzený a prospešný jav.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/146969/europa-je-na-ustupe-podla-pereza-ide-o-prirodzeny-a-ziaduci-jav

mna ako fanusika absolutne nezaujima KDE sa ide VC. Kludne na Marse… Ide len a len o to, aby bola dobra trat, kde sa da predbiehat a nieje nuda jak v Monacu. Tento rok, ak sa zadari, vratime sa do Sanghaia, super trat! Nevadi, ze nieje v Europe… Kanada Montreal - super trat!!! Brazilia Sao paulo? jedna z najlepsich trati!! Takze kludne robte trate mimo Europu, len nech sa tam da normalne jazdit (ani jedna v USA niee dobra, tam treba vratit Indianapolis). Male pomale trate ako Rakusko a Madarsko by som kludne vynechal, aj ked v poslednych rokoch to nieje az taka katastrofa ako Monaco… ale ked zrusia Spa a/lebo Monzu, prestavam F1 sledovat…

pre teba ako fanusika, ktory nema zaujem ist na zavod osobne

1 Like

Mne je tiež jedno, kde sa ten pretek koná, pokiaľ je v pre mňa vyhovujúcom čase. Horšie však je, že pocitovo tak 2/3 pretekov viem už dopredu čo sa bude diať a začína to byť už riadna nuda. Zo zvyku to sledujem (zvyk je železná košeľa), ale neviem ako dlho ešte vydržím.

Vydrzels 7 let nudy mrdcedesu, vydrzis 2 roky dominanci red bullu.

Nejde mi iba o dominanciu, ale o preteky ako celok. Nič zaujímavé sa tam už skoro nedeje. A je jedno, či ide o 1. alebo 10. miesto. Teraz všetci len šetria gumy a keďže aj technika je už na takmer 100% úrovni, tak nejaký moment zlyhania a prekvapivého vypadnutia už takmer nehrozí.

Praveze posledni 2 roky je to extremne vyrovnany (krome Maxe). Za temny doby dominance mrdceseu bylo pole jasne dany od prvniho do posledniho mista.

presne tak, mame zavody v setreni gum a paliva - to je dalsi velky problem v F1 a prichadzame tak o samotnu podstatu zavodenia. Ukazal nam to Lec, ked zajazdil na starych gumach najrychlejsie kolo v poslednom kole a 40kol pred tym sa trtkal pomaly za perezom a “nevedel” ho dobehnut ani o centimeter

No, na zavodech jsem byl a nejlepsi zazitek byl Porsche cup, ktery se jel pred formulema… Jednak mel nejhlasitejsi/nejlepsi zvuk, rozestupy byly minimalni a porad se tam neco delo.
F2 byla taky povedena, hezky zvuk, rozestupy mensi a byla akce (mensi auta = vic predjizdeni v zatackach).
Kdyz prijela F1, tak to byla katastrofa a zklamani. Auto melo nejlepsi zvuk, kdyz rekuperovalo a jelo outlap. (: Do nekterych zatacek se sotva vesel tenhle rozmer S class v longu a na oko taky nic moc.

1 Like

Mne to nie je jedno, je mi prijemne sadnut do auta za 2 hodiny byt na Hungaroringu.
Ked sa mam pozerat na prisernu saudsku vc medzi betonovymi plotmi a pletivovym oplotenim a Nurburgringom tak volim tradicne Nemecko.
Tradicne trate postupne miznu a ruku na srdce - tradicne trate su tie prave, napr. VC Holandska je famozna.
F1 je celosvetova sutaz to ano ale stacil by 1 pretek v USA, Kanada, Juzna Amerika 2*, Ázia 2*a tak. - po dvoch bohate staci …
To ze Kyalami vypadlo Sergiovi samozrejme nevadi …
Pritom ten okruh je bombovy.
Je to pokrytectvo prveho stupna povedat ze „Považujem za správne rozširovať Formulu 1 o podujatia, kde je šport prioritou pre ľudí".
Vsetci vieme ze F1 sa rozsiruje tam, kde najviac zaplatia …

ja som nazivo nebol ale plne suhlasim

USA nie je problem. Problem su bezpecnostne predpisy FIA pre F1. Prave v USA je vela peknych klasickych trati s kopou zelene.

yo, budem sa 4hodiny trepat do Budapesti (aj spet treba prist) aby som tam v 40+ stupnovej horucave videl velky bacov viesco (lebo na tribunu na rovinke to stoji 2 miliony penazi) ako zas Max vyhra o 2 minuty pred vsetkymi. Kolega bol v Monze minuly rok (22 alebo 23, to je jedno) a stal tam dakde v lesiku v trave, howno bolo vidiet a museli si zhanat bednicky od piva alebo na com stali, aby bolo dovidiet na trat. Dakujem, ja som pecival domased, tu som si pozrel pekne od madarov priamy prenos a bolo vybavene. Tento rok mi to zakazali, tak som si skusobne kupil F1TV, buduci rok uz nekupim, na torrente je cely zavod do par hodin po skonceni.
edit: nechapem, preco do tej debilnej F1tv nemozu pridat jazykove stopy vsetkych, co to vysielaju. Technicky to nieje ziadny problem a ked sa mi paci to pozerat v mandarinskej cinstine, noaco, ze som zo slovenska??!!?! Ludia su d3m3nti.

F1 je zapredajna organizacia, pride kde najviac zaplatia, napr. do arabskej puste :smiley:

Nesuhlasim.
Ja som bol na RebBull tribune v AT a stalo to 150€.
Z miesta som videl 75 percent trate, uplna paráda.
To sa da.
Na travu by som nesiel ani za nic.

2 Likes