Dotiahne sa Ferrari a Mercedes na Red Bull? Ani náhodou, predpovedá Jordan | Magazín F1 - F1online.sk

Zo strany Red Bullu neustále počúvame, ako sa na tím z Milton Keynes súperi už-už dotiahnu. Náskok rakúskeho celku na konkurentov je však aj naďalej priepastný. Eddie Jordan sa nazdáva, že sa v tomto ohľade nič nezmení ani v roku 2024. Podľa Íra je šanca, že Ferrari či Mercedes zmažú stratu na „malinovkárov“ doslova a dopísmena nulová.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/139476/dotiahne-sa-ferrari-a-mercedes-na-red-bull-ani-nahodou-predpoveda-jordan

Ozývají se hlasy, že Mekies bude Ferrari sám hodně chybět, ale že sebou stáhne do AT hodně důležitých zaměstnanců Ferrari.

Myslíš ty, kteří ještě neodešli s Binottem :smile: ? Tak bude muset zase Vasseur přitáhnout hodně důležitých zaměstnanců z AR…

V F1 se zaměstnaci nejspíše točí více než se dozvídáme. Do ferrari prý míří 80 nových zaměstnanců, ale kolik jich je ze stěžejních míst se můžeme pouze dohadovat.

Je jasné, že zaměstnanecko-přátelské vazby existují a vedoucí při změně dresu s sebou může odvést další lidi. To nebude žádná specialita F1 a silná organizace to musí ustát. Všechno je lepší, než dostat se pod vydírací tlak “Když nebudu vedoucí týmu, odejdu a se mnou polovina technického oddělení” - pokud to tak skutečně bylo.

S Binottem určitě taky odešlo mnoho zaměstnanců. Kdoví kolik jich teď škrábe na vrátka, aby se mohli vrátit.

Ano, tak jako s Danem do AM přešlo celkem dost inženýrů z RB, jak na aero, tak na šasi

@HellHogr Určitý pohyb zaměstnanců je i přínosný, uvolní se místo zase pro lidi z jiných týmů, kteří přinesou další zkušenosti, i pro nové lidi s novým myšlením. Otázka je ta zdravá míra.

Zdravou míru by měly teď částečně hlídat stropy.
Asi před třemi léty se RB chlubil, že k sobě přetáhl velké množství hodně důležitých zaměstnanců z Ferrari i Mercedesu. Tehdy se ale nejspíše jednalo o zaměstnance z vývojů motorů.

Na to si neumím udělat názor - uvidíme :slight_smile: .

Jestli máš na mysli motory od RB, tak na ně jsem taky hodně zvědavý.

Mám na mysli prospěšnost rozpočtových stropů, tomhle případě vliv na zdravou míru ve výměně zaměstnanců. Víme, jak je to například s počtem zaměstnanců RB :smile: .

jak “ani nahodou” ?? Ked je situacia taka, ze zas redbull vyhra vsetko, tak nam spravte laskavost, dajte Maxovi rovno pohar a zabanujte ho na celu sezonu, nech RB jazdi len s 1 autom. Aby sme mali normalne preteky, nie ze 1 k.t zas vsetko vyhra. Kto to ma pozerat?

Pokud vím, tak RB nemá žádné vlastní továrny na výrobu sodovek a přesto je vyrábějí.
V F1 určitě mají podobné počty. :grin:

a kam mali s Binottom odist, na dovolenku?

Narážím na to, že údajně Binotto tlačil na odvolání Arrivabeneho s tím, že jinak odejde on a s ním část technického týmu. Jestli to tak bylo nebo ne těžko říct, my jsme u toho nebyli :woman_shrugging:.

no obvykle sa odchadza niekam, nie len tak natruc.

Asi by tehdy klidně měl kam jít a “jeho” lidi s ním. V té době bylo Ferrari druhé za Mercedesem a byť klopýtavě, tak šlo pomalu nahoru, rozkývání technického týmu si asi nechtěli dovolit. Než to ten umělec dostal do svojí moci a hodil to tam co hodil…

To je těžký určit, jaká míra fluktuace je zdravá, protože v každém odvětví je to jiné, obecně se v business a technice uvádí do 10% na dané oddělení, když je to více, tak už je to problém

To asi tak může být, hlavně z hlediska udržení aktuální úrovně a krátkodobých cílů. Z dlouhodobějšího hlediska to asi může být klidně víc, záleží na situaci. U Ferrari těžko říct, tam se právě teď ta hlediska dost prolínají.