Domenicali by hybrid nahradil ekopalivom: Museli sme však vyslyšať automobilky | Magazín F1 - F1online.sk

Formula 1 sa pri zostavovaní motorových pravidiel pre rok 2026 dopustila viacerých chýb, ktoré teraz spôsobujú problémy pri koncipovaní šasi. Veľkej časti formulovej verejnosti je pritom jedno, aká technológia sa nachádza v útrobách monopostov, a ekologicky orientovaným priaznivcom športu by azda nemuselo prekážať, keby sme hybridnú časť nahradili niečím rovnako ekologickým a zároveň divácky atraktívnejším. Generálny riaditeľ Formuly 1 Stefano Domenicali je za.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/158846/domenicali-by-hybrid-nahradil-ekopalivom-museli-sme-vsak-vyslysat-automobilky

Uz som to pisal, nemuseli, automobilky mohli ist pekne do psej matere aj s ich elektrikou. A mohli prist vyrobcovia zavodnych motorov, nie automobilky, ktore su tam kvoli reklame a politike.

Keby sa obratili na renewable paliva, bolo by to dobre aj pre Formulu 1 aj pre svet. Shell a ostatni vyrobcovia paliv by do toho liali peniaze kvoli Formule 1 a vyvoj by sa drasticky urychlil. Ale to by sa asi automobilkam nepacilo, najskor musia predat este hrooomadu elektroserblov, aby sa im trosku vratilo co do toho zbytocne navalili :smiley:

Dufam, ze 2030 sa nad tym bude seriozne uvazovat. A nepocuvat nejaky Mercedes, Renault ci Hondu.

2 Likes

Ono tie hybridy by az tak nevadili, keby motory nadalej revali… lenze to dodzubali s prevodovkami (nemusia vytacat nad 12000 ot, pricom atmosfericke tocili na 20000 ot) a utlimili to turbom s MGU-H

HYBRID je nanič v F1 a obecne pre závodenie. Každý to ruší, zbytočná váha

1 Like

kto to rusi? :smiley: 15zn

Si myslím kto bol proti Audi, MERC, Honda a možno Renault. Lebo úprimne boja sa, že Ferrari s ich najväčšími skúsenosti a tím, že sú jedna z posledných automobiliek čo vyvíja stále ICE bez obmedzenia, tak by mali najlepšie podmienky. A Shell patrí medzi dve rafinérie čo robia plne syntetické palivá.

A ludstvo bude konzumovat ake potraviny, ked namiesto nich budeme pestovat repku na pokrytie celeho dopytu po bezuhlikovych palivach? Hybrydy su buducnost. Technologia, ktora sa bude pouzivat v motoroch, nema vela spolocne s elektromobilmi, kedze auta F1 sa nebudu strkat do zasuvky a nabijat ako elektromobily, ale bude sa rekuperovat energia vyrobena spalovacim motorom…

WRC urýchlene zrušilo hybrid o 3 roky než sa mali meniť pravidlá. WEC ich má, ale tam je BOP a predsa len to je trošku iná káva. A aj tam máš možnosť postaviť auto bez hybridu. A čisto elektrická F1 ako sa tu písalo? Však na čo je FE?

ano, lebo tam paradoxne nikto nechce ist. Takze presny opak toho co sa pise v tomto clanku.
kto iny rusi hybridy?

Žiadny iná veľká závodná séria hybrid nemá. Okrem WEC kde to je dobrovoľné. Tak dobre rozšírme pravidlá. Kto chce hybrid nech postaví hybrid, kto nie tak nech postaví ICE only. Potom uvidíme, kto to trafí lepšie. Obmedzíme výkon (Niečo formy BOP v motoroch, aby boli približne na isto) a podmienka nulové emisie a čo najmenšie výrobné emisie (kto dosiahne pri výrobe menšie emisie dostane bonus vo výkone napríklad 10 koní)

Hybrid je v topu. Ma to výkon, má to nízkou poruchovost, relativně to málo žere.

Automobilky se musí poslouchat, když tam nikdo jiný není. :slightly_smiling_face:

a má to váhu ako autobus. Čo je proti mať syntetické palivá a klasické motory. Proste EV alebo Hybrid není budúcnosť. Či teraz si všetci ľudia po 2035 kúpia EV a hybrid. A čo sa urobí zo všetkými tými starými autami? Zošrotujú sa? Aká je ekologická záťaž pri výrobe batérie a aku má životnosť? Si prepočítajme aj tie výrobné emisie.

Já tady nemluvím o ekologii ani o ničem podobném. Mluvím o tom, že auto má výkon, má spolehlivost.

A je to nejlepší motor, co kdy v F1 byl.

3 Likes

Dobrovolne ako dobrovolne. Tento rok seriu opustili 2 auta, ktore nemali elektromotor, pretoze neboli konkurencieschopne… Vsetky auta na starte le mans v najvyssej kategorii su hybridy. DOBROVOLNE.

3 Likes

Indycar od Jula tohto roku prechadza na hybridy.
NASCAR je samostatna jednotka - neriesim.
TCR maju v plane pokial viem tiez prejst na hybrid.
GT3 Ferrari, Porsche presli sami na hybrid.
Ferrari ma hybrid aj v 499P. Preco? lebo promuju motor, ktory predavaju vsetkym zakaznikom. Preco hybrid? lebo euro normy - ani Ferrari nevyvyja ICE bez obmedzenia napriek tomu, ze maju este stale cisty N/A 6.5 l V12 vo flotile.
Toyota masovo predava hybridy cez 20 rokov. Vo WEC pouzivaju hybrid od 2012.
LMDh maju povinny hybrid.

pokial viem tak hybrid ma byt tiez zakazany a stare auta doziju a potom sa uz nebudu vyrabat nie?

pointa je, ze energiu, ktoru normalne stratis na brzdach (teplo), premenis na elektrinu a vyuzijes na vyjazde zo zakruty, kde prave elektromotor ponuka lepsiu akceleraciu. Je to o efektivnom narabani s energiou.
mas pravdu v tom, ze tazsie auto bude pomalsie v pomalych zakrutach, ale myslim, ze aj taky Enzo Ferrari by radsej uvital silnejsi motor vdaka vyuzitiu predtym stracanej energie.

ale musim uznat, ze na pohlad su zavodne auta s cistym ICE krajsie, su mrstnejsie.

to by samozrejme nemali byt biopaliva, ale synteticke paliva kde z vodika ziskaneho z vody a uhlika ziskaneho zo vzdusneho co2 pomocou chemickej reakcie vytvoris uhlovodiky
toto je dnes bez problemov realizovatelne len naklady na liter takehoto benzinu su asi 10x vyssie ako fosilneho, ale to by mohlo ist vyrazne dole

a ak by to mali byt biopaliva tak jedine nejake na principe vodnych rias, urcite nie dnesne biopaliva pestovane na ornej pode

A nie je pri tom nahodou potrebny kopec elektrickej energie?

Co by sa stalo ak by FIA povedala : chlapci, vraciame sa 700kg autam a k 8 valcom bez turba.
Nazdar.
Akoze F1 by skoncila ?
Ani nahodou !

F1 sama seba oznacuje za lidra v nastavovani trendov, a mnohe technologie ktore boli vyvinute pre F1, sa neskor zacali pouzivat v beznych automobiloch. Ja osobne snahe robit toto aj dalej nerozumiem, ale ked uz si na tom zakladaju, potom sa neda inak, len robit to co chcu automobilky…

Druhy pohlad na vec tiez hovori, ze automobilky same o sebe maju obrovske “fankluby”, majitelia vozidiel rovnakej znacky si organizuju rozne stretnutia a podobne… Samozrejme, ze ak tieto skupiny ludi pritiahnes k aspon povrchnemu sledovaniu F1, komercna hodnota serialu sa zvysuje… Preto tam chcu vyrobcov, a nie nezavislych konstrukterov ako boli v minulosti Lotus, Tyrell, Arrows, Minardi, BAR, a mnohe dalsie…