Dobré správy pre súperov Red Bullu: FIA nebude riešiť flexibilitu predných krídel | Magazín F1 - F1online.sk

Vo Formule 1 sme zvyknutí na to, že keď sa začne zneužívať nejaká šedá zóna či zachádzať v niektorej oblasti pravidiel až na hranu, tak sa vyjadrenia predstaviteľov dotknutých tímov nesú v duchu zahmlievania, odkláňania pozornosti či ukazovania prstom na druhých. Tentoraz tímy otvorene priznávajú, že sa s flexibilitou predných krídel snažia preľstiť pravidlá, no FIA sa aj tak nechystá zasiahnuť, píšu zahraničné médiá.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/159429/dobre-spravy-pre-superov-red-bullu-fia-nebude-riesit-flexibilitu-prednych-kridel

“FIA ​​se stejně nechystá zasáhnout”

… dokud s tím nepřijde Aston. Z FIA je mi k zblití!

Nemyslím si, FIA je spokojnučká, že sa to vpredu vyrovnáva a zároveň to výrazne pomohlo Mercedesu, všetci vieme, že pravidlá sa menia len na žiadosť Wolffa. Tu je jediná cesta to čo najrýchlejšie nasadiť aj na zvyšné autá, pretože ak sa dačo bude meniť tak až po sezóne

1 Like

Tohle se dá brát jako krok proti RB, @PUFF spokojen? :smiley:

… a loni nebylo dobře že byl Aston blíže RedBullu? Tenhle rozdílný přístup FIA považuji za extrémně neférový. Vlastně určuje kdo může či nemůže být vpředu, protože flexibilita je očividně nástroj.

Je to jednoduché. Buďto žádná neexistuje nebo se to nevyšetřuje, protože se to týká i Ferrari.

Však nasadia aj oni také krídlo a výhoda súperov je preč :grinning:

Neviem či si si všimol ale McLaren má také krídlo od zhruba polky minulej sezóny bolo o tom kopu článkov tento týždeň a pri tejto flexibilite sa spomínalo hlavne Ferrari a McLaren

Jo já zapomněl na Fiari twist :grin: Akorát Ferrari to moc nepomáhá :neutral_face:

Flexibilita je špatně a měli by s tím zatočit.
Ale je to nějaké divné, když prosili Aston, aby protestovali oni. Proč ne oni sami?

Ak by s tým prišiel Mercedes tak by to bolo ok loni aj u AM. Lawrance je žiaľ stále len zákazník a nemá dostatočný zákulisný výtlak

1 Like

Jo tak to nevím, já jsem jen hloupej Ferrarista :smiley:

… tak ono by se jim hodilo kdyby protestoval tým který to nedávno tak zasáhlo a kvůli kterýmu se to dělalo. No Aston do křížku s FIA očividně taky nechce a nejspíš na tom makaj aby taky nastoupili když FIA je najednou impotentní.

Lenže to sa spomínalo ešte po Monaku, kde už bol spomenutý aj Mercedes ale primárne sa hovorilo o SF a McL. Po CAN a teraz v ESP sa už najviac hovorí práve o Mercedese, ktorý zašiel ešte ďalej ako zvyšok.

Aston sám o sebe nemá šancu niečo pretlačiť, dúfal som, že Ferrari rozbehne naplno zákulisné hry, pretože na to očividne doplácajú po AM najviac práve oni ale tí si zachovávajú Binottovskú sterilitu. AM RBR a Ferrari to by neustál ani Wolffík

Týmy vymyslely flexibilitu velice chytře.
Lamely křídel se otáčejí kolem vlastní osy tak, aby se při rychlé jízdě vytočily do vodorovné polohy a tím se snížil odpor vzduchu.
Přitom ve statickém stavu lamely odolávají tlakovým zkouškám na přesné místa určené FIA.

Dokud některý z týmů nepodá oficiální a hlavně placený protest s přesným popisem, že se jedná o zakázané pohyblivé prvky, tak FIA nejspíše prstem nehne.

Chápem, že zvyk je železná košeľa ale je rok 2024 a nie 2004. Dobrých 10 rokov diktuje hru Wolff

1 Like

Mclaren môže ■■■■ávať a Mercedes nie?

Nie je to dobrá správa aj pre red Bull?

Tohle není dobrá zpráva pro nikoho kdo na tom musí zamakat, protože tohle je ta věc kdy nikdy nevíš kdy se FIA rozhoupe :face_with_diagonal_mouth: