De Meo chce ukončením motorového projektu šetriť, ale predať “rodinný klenot” nemieni | Magazín F1 - F1online.sk

Motorový projekt Renaultu je definitívne minulosťou. Alpine v pondelok oznámil, že končí vývoj pohonných jednotiek na rok 2026, a tak na konci sezóny 2025 sa poslednýkrát bude pracovať na projekte F1. Táto tranformácia však bude konečná a nie je predzvesťou predaja stajne, ubezpečuje generálny riaditeľ Renaultu Luca de Meo.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/174070/de-meo-chce-ukoncenim-motoroveho-projektu-setrit-ale-predat-rodinny-klenot-nemieni

Super, ďalší HAAS v poli

1 Like

Somarina, Haas si nevyvyjal nic sam. Do poslednej suciastky vsetki nakupoval.
Alpine mal vlastne oddelenie nielen na motor ale aj na sasi.

Mal si napisat, ze dalsi McLaren v poli… Ikonocka znacka s motorom od konkurencie… rovnako ako Aston Martin…

2 Likes

Vsetko co je dovolene kupovat tak kupuje, co dovolene kupovat nie je tak to si vyvija. Napr Chassis, zavesenie, aero. Vsetko si vyvija Haas sam. Stavia do Dalara, ale vyvoj robi Haas. Pouziva veterny tunel ci CFD rovnako ako zvysnych 9 stajni.

4 Likes

“Sám” – no ako sa to vezme, formálne áno. Do roku 2020 bolo ale ich vývojové oddelenie v rámci fabriky Dallary, otvtedy je v Maranelle… Inžinierov si požičiavajú od Dallary (na časť roku) a Maranella – v rôznom pomere. Niekde sa dokonca uvádza aj súčasné VF-24 ako auto Dallary.

Každopádne sa to nedá ani porovnávať s Alpine (McLarenom, či dokonca aj Williamsom). Haas je na tom z hľadiska infraštruktúry možno podobne ako VCARB, akurát tí majú za zadkom celý Red Bull, Haas si všetko platí z vlastného vrecka.

Je škoda, že sa Alpine zbaví vlastného motora, ale so súčasnými pravidlami (rovnaké motory a motorové režimy ako továreň, presnejšie definované rozmery, ťažisko, úchytové body, …) sa dajú aj so zákazníckymi motormi dosiahnuť pekné výsledky. Pokiaľ si dokážu dojednať podobné podmienky ako McLaren (neviem ako je na tom Williams s podobnou dohodou) ohľadom skorého informovania o dizajnových rozhodnutiach motorového oddelenia, tak by to mohlo byť ešte lepšie.

Továreň má furt výhody a určuje smer vývoja motora (usporiadanie, chladenie, napojenie závesov, …), ale nakoniec to nemusí byť zlé rozhodnutie.

1 Like

Myslim, ze Major ti odpovedal dostatocne… porvnavat Haas s Alpinom je scestne…

Ja predsa ale nikde netvrdim, ze Haas je na tom rovnako ako Alpine, teda ak odmyslime vysledky na trati. Mal som iba potrebu poukazat na to, ze ani Haas nekupuje uplne vsetko. Maju vlastny vyvoj. Ako maju zakontraktovanych zamestnancov a priestory to je vedlajsie.

Celý vývoj Haasu dělá Ferrari a Haas pouze platí jiným výrobcům za realizaci projektu.

to je ale proti pravidlam.

Je, ale dizajnovať, vyvíjať a vyrábať to môže aj 3. strana, akurát nesmie byť spojená s iným tímom a dizajnovať komponenty inému tímu (článok 17.3.2 technických pravidiel).

Takže Dallara je už OK.

to napis Ferdovi, ten to nechape.

Já to přece vím a právě proto mě udivuje, že se ostatní týmy nebouří, že Haas dostává bonusy PK neoprávněně.

Dodavatel musi zajistit pro vsechny zakazniky motory stejne specifikace…

Áno, ale výhoda je aj v tom určiť si aká špecifikácia to bude.

1 Like

ano, ale tovarensky tim vie ako prvy akym smerom sa bude vyvijat motor a vie tomu prisposobit vyvoj chassis a naopak

2 Likes

Dodavatel ma vzdycky vyhodu, to je jasne, ale i zakaznici urcite vyviji auto s dopredu dodanym motorem a daty a maji veskera data ohledne update/upgrade, nemeli by zustat prekvapeni zmenami. Na druhou stranu do toho nevidim, jen si myslim ze by to bylo vyrazne znevyhodneni.