“Sám” – no ako sa to vezme, formálne áno. Do roku 2020 bolo ale ich vývojové oddelenie v rámci fabriky Dallary, otvtedy je v Maranelle… Inžinierov si požičiavajú od Dallary (na časť roku) a Maranella – v rôznom pomere. Niekde sa dokonca uvádza aj súčasné VF-24 ako auto Dallary.
Každopádne sa to nedá ani porovnávať s Alpine (McLarenom, či dokonca aj Williamsom). Haas je na tom z hľadiska infraštruktúry možno podobne ako VCARB, akurát tí majú za zadkom celý Red Bull, Haas si všetko platí z vlastného vrecka.
Je škoda, že sa Alpine zbaví vlastného motora, ale so súčasnými pravidlami (rovnaké motory a motorové režimy ako továreň, presnejšie definované rozmery, ťažisko, úchytové body, …) sa dajú aj so zákazníckymi motormi dosiahnuť pekné výsledky. Pokiaľ si dokážu dojednať podobné podmienky ako McLaren (neviem ako je na tom Williams s podobnou dohodou) ohľadom skorého informovania o dizajnových rozhodnutiach motorového oddelenia, tak by to mohlo byť ešte lepšie.
Továreň má furt výhody a určuje smer vývoja motora (usporiadanie, chladenie, napojenie závesov, …), ale nakoniec to nemusí byť zlé rozhodnutie.