Cunoda chápe, že Magnussen to urobil pre tím, ale jeho správanie považuje za „neférové“ | Magazín F1 - F1online.sk

Pre Júkiho Cunodu mohla byť Veľká cena Saudskej Arábie dôležitým dňom a potvrdením jeho prevahy nad Danielom Ricciardom, ktorého v Džidde absolútne vygumoval. Miesto toho sa o japonskom mladíkovi takmer nehovorí a hrdinovia sú z pilotov Haasu. Aj keď účel svätí prostriedky, je diskutabilné, či počínanie Kevina Magnussena možno považovať za hrdinské.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/146759/cunoda-chape-ze-magnussen-to-urobil-pre-tim-ale-jeho-spravanie-povazuje-za-neferove

ked ich zdrzoval, mali ho predbehnut…

1 Like

No, napíši to, Piquet pro skvělý týmový výsledek ohrožoval alespoň jen sebe. Magnussenovo počínání nepovažuji za akceptovatelný. Měli mu dát trest stop & go když nevrátil pozici zpět.

2 Likes

No je treba s tým niečo urobiť. Stať sa taká situácia v boji o titul, predbehnutie mimo trať a zdržiavanie supera no ako to bude vyzerať?

1 Like

vsetky tresty, ci uz za jazdecke alebp technicke preslapy boli zavendene preto, aby bolo pretekanie spravodlivejsie a nerobili sa spinavosti. toto bola jasne jedna z nich. nemam nic proti brzdeniu, ak na to mas. ale predbehnut niekoho takto mimo, to uz aj verstapen vratil poziciu v bahrajne 21.

podla mna by v pripadoch, kedy nevratis poziciu, mal prist normalne trest Drop position do troch kol, hned potom stopngo, ak to nespravi. je milion precedensov, kedy bol 5 sekundovy trest uplne neucinny, napr ak je jazdec vyrazne rychlejsi, ale nevie to predbehnut, tak to sekne hocijako a prijme trestik.

ked chcu davat male tresty 5,10s tak nech vyuziju techniku ktoru maju pre VSC a takemuto jazdcovi na cielovej rovinke prikazu spomalit o dlzku trestu, jednoducho zadaju do systemu trest pre konkretneho jazdca, oznamia mu to a jemu sa na displeji objavi aky cas musi dodrzat pri prejazde cielovou rovinkou a musi to spravit pocas normalnej fazy pretekov kedy nebude vsc, sc, zlte vlajky v danom sektore a nech ma na to tiez 3 kola ako ked dostane prejazd boxom, alebo stop&go ak medzitym zajde do boxov tak si to odkruti tam

a uz sa nebude moct spekulovat s tym, ze ved ho predbehnem proti pravidlam, lebo sa mi to viac oplati ako za nim stracat cas

Podla mna toto je blbost. Napr. nejaky pilot sa trapi na rovinkach, tak si to strihne a vyjazdi si 10s. Vratenie pozicie alebo S&G.

Dát stop & go, 6 trestných bodů, a příště už to neudělá :ok_hand: Jinak tam jedna polovina týmu bude brzy startovat s poloviční nádrží a hrát si tam se soupeři pro týmovou jedničku jako kočka s myší půl závodu.

1 Like

Vrátenie pozície by vyžadovalo, aby FIA naozaj pozorne sledovala preteky a dokázala rýchlo reagovať. Za predbehnutie mimo trate mali dať MÁG do 3 kôl prejazd boxami, čo by uvoľnilo pole a okamžite zmazalo tú výhodu.

Problém je, že nesportovní ještě neznamená natolik proti pravidlům, aby to vyžadovalo změnu pravidel. Ono by se nám to zase vymstilo jindy a jinde a mohli bychom volat po zmírnění, nakonec tohle všechno už tady bylo. Samotná týmová režie je nesportovní, ale pokusy o její zákaz vždycky selhaly.

1 Like

Stop & go za předbíhání mimo trať? A jinak doma zdrávo? :smile:
Doplním kontext, za způsobení kolize kdy viník z toho mnohdy masivně těžil a naopak postižený mnohdy skončil, se dávalo +5 sekund, po novu teda +10 sekund (pořád málo) a vy chcete dávat za předjíždění mimo trať Stop & go trest? :smile:

1 Like

V jasných případech, kdy nevrátí pozici zpět ačkoliv mohl? Nemám za takový trest problém.

V predposlednom preteku 2021 Bottas nedodrzal odstup od Lewisa pocas zltej fazy a brzdil Maxa - v rozpore s pravidlami a nic sa nedialo. Masi to pekne pokryl, Lewis preteky vyhral a vsetci (v Mercedese) boli spokojni …

4 Likes

Absolutně neadekvátní trest vzhledem k nastavenému metru, jakože úplně mimo.
Já chápu, že jste naštvaní na okolnosti “týmového výkonu” Haasu, ale to jsou dvě rozdílné věci.

Jo jo, vzpomeňte si na Masiho, jak dokázal domlouvat přepouštění pozic dokonce při červené vlajce :stuck_out_tongue:

5 Likes

To je hezká zasutá vzpomínka :smile: .

2 Likes

Já naštvanej vůbec nejsem, jen říkám jak bych to dělal já. Když někdo úmyslně nevrátí pozici když ví že má, tak vědomě koná nefér a dát mu stop & go ho vyklidí z pozice, to je vše. Jeho volba.

Tresty by sa mali odpykat v boxoch do 3 kol, taketo nechavanie trestov na koniec pretekov, ako bolo aj v tomto pripade len nechava priestor na spekulacie.

Kazdopadne Cunoda sa nema na co stazovat, ak by bol na trati rychlejsi, tak by ho predbehol… a kedze bol pomalsi, tak ma smolu(tu neberiem do uvahy sposob, ze ako ho Magnussen predbehol).

Tresty sú divné, takto pred cca rokom dostal Sainz 5s za tukanec s Alonsom a prišiel vďaka dojazdu za SC o asi 4tu pozíciu a skočil mimo bodov. Tuto zbieral Magnussen sekundy ako by sa nechumelilo a ešte to pretavili v úspech.

Čemu se divíte?
Víte co mají komisaři práce s důležitým hlídáním traťových limitů a vy by jste ještě chtěli aby se zajímali i o nějaké blokování?

Čo to je za pojem blokovanie ? On nejak spomaľoval a klučkoval na rovinkách ? Však keď bol Yuki taký rýchly tak ho mal streliť tiež mimo a najazdiť si tých 5s čo by dostal, akurát on ho nebol ani schopný obehnúť lebo zajazdil ešte väčšie prd ako všetkými kritizovaný Ricciardo, ktorý narozdieľ od Yukiho stál v boxe 40 sekúnd