Čou ukazuje prstom na Péreza: Chybu som nespravil, on bol na zlom mieste | Magazín F1 - F1online.sk

Kuan-jü Čou bol po červenej vlajke na najlepšej ceste napodobniť Charlesa Leclerca a v štvrtej zákrute si zničiť celé auto. Nakoniec sa mu podarilo incident ustáť, no bolo to tesné. Čínsky jazdec z nehody jednoznačne viní Sergia Péreza.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/163934/cou-ukazuje-prstom-na-pereza-chybu-som-nespravil-on-bol-na-zlom-mieste

Zhou isiel rychlo, Perez mu tam zavadzal v idealnej stope a isiel ovela pomalsie. Vysledok mohol byt, ze ho Zhou naberie odzadu. Povodne som si to nemyslel, ale teraz je to jasne, ze to je Perezova chyba, resp. toho, co mu nepovedal, ze sa blizi rychle auto a nech uhne z idealnej stopy v najrychlejsej zakrute na okruhu.

O čom to Čou hovorí. Do blízkosti Sergia sa dostal až po tom, ako absolvoval plnohodnutnú 360 spin. Sergio pozeral zrkadlá a čakal, kým ho Čou obíde zľava v nájazde do 5 zákruty. V preteku to zvládnu prejsť v tesnom závese za súperom v plnej rýchlosti. Tu bol Sergio ešte pekne ďaleko. A špinavý vzduch v takej rýchlosti akou išiel Sergio rozhodne slabší ako v pretekovom tempe.

2 Likes

Nekonečný příběh.
Je to víkend co víkend, kdy se řeší pomalí jezdci na trati, ale FIA s tím nic nedělá. Přitom pomalí jezdci na trati jsou skutečné nebezpečí pro jezdce, ale z pohledu FIA je přece mnohem důležitější hlídat porušování traťových limitů.
Přitom je řešení tak jednoduché. Kdo pojede pomalu a nemá poškozený vůz, tak mu napařit pořádnou pentli. V závodě se přece taky nikdo na trati nebluncká aby dostal gumy do správné teploty.

… to je taky těžký když se po jednom ostrém kole musej loudat 2 kola aby je ochladili. Perez tam nebyl ideálně, já bych se taky lekl :smile: Asi by měli být přísnější protože nechávat prostor se dá lépe.

Ono každý kdo sleduje onboard svého oblíbence tak při ostrém kole mnohdy spatří jak tam ten volný prostor není ideální. Já se mnohdy bojím že jednou se to nepěkně semele už v tréningu.

Jednoduchá pomoc.
Ať si gumy chladí v garážích jak dlouho chtějí, ale na trati pojedou zavedenou stosedmičku, jinak pentle za nebezpečnou jízdu.
Taky by se tím zvýšil tlak na dodavatele gum a to by na škodu určitě nebylo.

Však by to nebyl první případ, kdy kvůli pomalé jízdě došlo v trenálu, nebo kvaldě ke zbytečné bouračce.

Ještě jedna poznámka. Kdyby FIA na týmy pořádně přitlačila aby jezdci nezahřívali gumy stylem cik cak a častým bržděním, tak by je museli zahřívat delší rychlou jízdou. Proto by jezdci museli najet mnohem více kol a diváci by viděli na trati mnohem více akce.

ja si nemyslim, ze u Pereza bola chyba v samotnej rychlosti… kludne mohol ist pomaly tam vlavo, kde nakoniec zabocil, lebo by ho Zhou zvalcoval… keby ale nedostal smyk, tak tiez ide presne tadial a zvalcoval by ho, lebo tam Perez zavadzal. Proste nema co hladat v idealnej stope, ked ide pomaly. Inak suhlasim s tym “pomaly” by malo byt 107% :slight_smile:

Myslím, že Zhou měl na téhle kolizi zásadní podíl a že ztráta aeropřítlaku je pouze výmluva. Vyjel moc daleko na obrubník a neštěstí bylo na světě.
Další věc která se mi nelíbí jsou obrubníky.
FIA která má plnou hubu bezpečnosti stále bezostyšně protlačuje nebezpečné obrubníky.

ano, tie obrubniky su uplne nah.vno. Su vysoke a potom tam japonci vyletia do steny a skoro sa zabiju, alebo Lec tiez preto dostal smyk, lebo sa mu spodok auta dotkol obrubnika, zaiskrilo to a uz to islo… a Zhou zrejme tiez. Druha vec, co je zle s obrubnikmi = casto su sirsie ako auto, jazdec si to namieri vonkajsim kolesom na vonkajsiu stranu obrubnika a uz prekrocil bielu ciaru. Tu bielu ciaru treba dat na vonkajsiu stranu obrubnika, alebo ho jednoducho spravit uzsi ako auto! bude po probleme.