Colapinto: Nehnal som sa za rýchlymi časmi, limit ešte potrebujem nájsť | Magazín F1 - F1online.sk

Formulový nováčik Franco Colapinto má za sebou prvý deň v pozícii riadneho pilota. Čo je preňho najdôležitejšie, vyhol sa zbytočnej nehode, neukrátil sa tým o dôležitý priestor na prípravu a zbytočne si nezrazil sebavedomie. Argentínčan opísal, ako prebiehala jeho premiéra za volantom Williamsu.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/169507/colapinto-nehnal-som-sa-za-rychlymi-casmi-limit-este-potrebujem-najst
1 Like

Antonelli ho uz nasiel :smirk:

nenasiel on ho prekrocil, hladat ho este stale musi
a mohol by mu wolff povedat, ze nech limit hlada radsej na trati a v zakrutach s velkymi vybehovymi asfaltovymi zonami :slight_smile:

inak aj colapinto limit prekrocil kedze bol na vylete v strku, len nebol pri hladani taky agresivny a tak to bolo bez rozbitia auta

inak ten prvy trening ukazal presne to preco mal wolff investovat tie miliony ako skolne pre antonelliho
a to aku velku chybu spravil sa ukaze krasne v buducom roku
dnes nieje nic horsie ako zacinat karieru v top aute s top jazdcom. uz nieje rok 2006 kedy novacik mohol neobmedzene testovat pri vyvoji auta na rok 2007

tazko povedat…pokial ho neprekrocis aspon mierne, tak nevies ci si ho dosiahol

ano ale da sa s urcitou pravdepodobnostou odhadnut s akou mierou to bolo prekrocene

1 Like

praveze vies. pretekar citi ako sa sprava auto a ci je v zakrute na limite alebo este nie. Ak to neciti tak tam nema co robit. Na to ale kazdy potrebuje trocha viac ako jeden a pol kola. Ked ides okruh druhy krat, a chces to rovno dat na limite tak dopadnes ako Antoneli. Neviem co si predstavoval ze sa stane.

1 Like

no su piloti, ktory radi idu na limit hned. O Villeneuvovi sa hovori, ze vedel jazdit iba “naplno” a asi preto tak casto bural.
Dnes som si ale spomenul na pilotov ako napr. Jim Clark. Neviem o tom, ze by mal nejaku nehodu, ktoru sposobil tym, ze to prehnal s rychlostou alebo neskorymi brzdami. Alebo taky Fangio, ten o sebe povedal, ze mal iba dve nehody a to ked bol prilis unaveny. Preto by podla neho nemal nikto soferovat unaveny. Nuz taka bola doba. Dnes sa burat moze, a medzi motorkarmi sa hovori “kto nepada, nezrychli”.

edit: este k tomu, ze pilot ma citit limit. Sennov legendarnym vyrokom je: “as soon as you touch the limit, you can go a little bit further”. Podla mna vacsina ale drviva vacsina pilotov jazdi niekde tesne pod alebo nad limitom. No mate pravdu v tom, ze treba ist na to s mierou a napr. tu Colapintove vyjadrenie mi je tiez sympaticke. Ja mam rad pilotov ako takych aj ked sa ich pristupy lisia.

1 Like

jazdi sa tak aby sa z materialu dostalo co najvyssi vykon. Pocal pretekov musia na jednej sade odjazdit 20-30 kol, tomu musia prisposobit limity. Aj v quali casto pocut, ze sa gumy daju znicit pocas ostreho kola. Ked hladaju spravne nastavenie musia ist naplno aby mali adekvatne data. Tam sa najskor podari zajst za limit.

je to len moja teoreticka uvaha, myslim, ze tam skoro vzdy nejaky potencial tej pneumatiky nechaju alebo ho trochu prepalia. Aj ti najlepsi.