Čo s červenými vlajkami v Monaku? Piloti žiadajú FIA, aby mazala časy | Magazín F1 - F1online.sk

Kvalifikácia v Monaku zvykne byť vysoko riziková, keďže v zajatí bariér sa takmer žiadna neštandardná situácia nezaobíde bez vyvesenia žltej a červenej vlajky. Problém nastáva, keď na prerušení kvalifikácie získa jazdec, ktorý ho spôsobil. Piloti sa preto už dlhšie pohrávajú s myšlienkou mazania časov tých, ktorí majú na svedomí prerušenie.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/155202/co-s-cervenymi-vlajkami-v-monaku-piloti-ziadaju-fia-aby-mazala-casy

Detail: nebola to VC Mexika, kde Max odmietol pomoct Sergiovi, ale VC Brazilie.

1 Like

Za mě, nechápu na co čekaj. Žlutá či červená, smazat časy a hotovo.

2 Likes

Taky nechápu, tohle už mělo být dávno zavedeno

Komisaři FIA asi raději derou peří, aby nemuseli přemýšlet. Možná se radí jak to udělat, aby mohli v Monaku rozdávat pentle za porušení traťových limitů v každé zatáčce.
Časy měli škrtat už od Schumiho zastávky.

Toto malo byt uz davno. Neviem co chcu skúmať… Bodka. :roll_eyes::pray:

1 Like

A nebo zrušit tuhle neregulérní trať…taky řešení :stuck_out_tongue:

Principiálně se mi to moc nelíbí, protože mám ráda vypjatá finále kvalifikací a hraniční kola, což s sebou prostě zároveň nese riziko havárie. Na druhou stranu by měli být komisaři odvážnější a trestat případy, kdy vyhodnotí RF jako úmyslné - když to tedy poznají. Nebo jasně stanovit, v jakém případě vyhodnotí RF jako úmyslné. Analogicky s incidentem Alonso-Russell v Austrálii bez ohledu na křik, který to způsobilo - vyhodnotit, zdůvodnit, rozhodnout, tečka.

5 Likes

Rozdíl mezi hranou a záměrem může být tak nepatrný, že trest musí být jasně daný pravidly, né pohledem komisařů, kteří né vždy mají jasný pohled pro spravedlnost.

2 Likes

Ty bys taky rušil vsechno a vsechny, kteří se ti nelíbí

Kdyz v Monaku, tak i jinde ne? I jinde se to deje. Ne tak casto, ale deje. Nebo meli Maxovi smazat cas v Jedah 2021? Nemaj rozum piloti. Komisari muzou, pokud nabudou dojmu ze to bylo schvalne, trestat i ted. Pak se budou piloti vztekat, co za tresty jim tam lita a ze se neda zavodit.

Edit : Takze souhlas s @Evap . Kdybych umel cist, mohl jsem si usetrit psani. :grin:

3 Likes

Tak to vůbec, ten úmysl je třeba eliminovat nikoli si hrát na to že komisaři ho poznaj, proto by tohle mělo být jasné. Žel to sebou nese “větší opatrnost”, ale i riskovat se má s tím že neriskuješ jen ty s vlastním časem ale ovlivňuješ i ty druhé, čili za mě ať chtěl nebo nechtěl tak ovlivnění druhých by mělo být takto penalizováno. No bojím se že to udělaj jen pro ty červené vlajky, při tom ty nejvíce sporné a snadněji udělatelné jsou žluté vlajky.

Jistě, musely by být popsané zásady, jaké manévry budou považovány za úmysl. K tomu ale vždycky bude třeba počítat se subjektivním posouzením, to je role rozhodčích ve všech sportech. Jinak můžeme nechat rozhodovat AI :smile: .

Dík za podporu, asi budeme v menšině :smile: .

No prave ze to nejde. Ta hrana je jen o pocitu. Jak vzdycky rikal Wolf, na tango musi byt dva. V tomto pripade trat a pilot. Ta trat je narocna a nebezpecna, proto tolik bouracek.

Ja jsem zvyklej. Ty si musis zvyknout. :grin:

Tenhle tvuj post, asi moc srdicek neziska. :grinning:

2 Likes

S mazáním času nesouhlasím. Chci aby jezdci jeli hranu, a ne, aby se hlídali.

Úmyslné vyvolání vlajek trestat stopkou na závod. Ono je to přejde.

1 Like

hladat tam umysel je blbost, lebo skratka ak sa to jazdcovi hodi, moze ist taku hranu, ze bud to vyjde a caas este vylepsi, alebo nevyjde, spravi redflag a nikdo iny nevylepsi. bez umyslu naburat. cize neviem nad cim rozmyslaju, treba nastavit ako v indy

Zeptej se Schumachera, Rosberga, Peréze nebo Alonsa nedávno v Baku jestli to bylo omylem.