Čo nahradí DRS? FIA hľadá jednoduché termíny, ktorými pomenuje pretekové režimy | Magazín F1 - F1online.sk

Na poslednej veľkej cene v Abú Zabí nám nedala posledné zbohom len súčasná generácia monopostov, ale aj DRS. Tento prvok bol súčasťou Formuly 1 od roku 2011 a za ten čas si nezískal jednoznačnú podporu fanúšikov. Monoposty sa v budúcom roku zmenia a zmena sa bude týkať aj ich pohyblivých súčastí. V tejto chvíli však nevieme, ako sa budú volať.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/223400/co-nahradi-drs-fia-hlada-jednoduche-terminy-ktorymi-pomenuje-pretekove-rezimy

Twiggy, Dolly, Hammertime… :muscle:

Navýšený výkon se v jiné sérii jmenoval Power Boost. Klidně by se tak mohl jmenovat i v F1.

Pojmenoval bych kdyz uz jen ten overtake mod, i kdyz bych se bez toho obesel, v minulosti mela auta taky moznost navyseni vykonu turba pilotem, meli mechanicky prepinac, zmeny nastaveni kridel bych nechal anonymni, pro me behem zavodu uz uplne zbytecna informace.

Kimi navysil vykon motoru a zklopil kridla :face_with_hand_over_mouth:

Cize co sa vlastne zmeni oproti DRS? Opat to ma byt neferove navysenie vykonu ak bude do 1s?

2 Likes

Tady je vidět, proč je závodění v F1 horší a horší. FIA řeší úplný nesmysly místo toho, aby vyřešila podstatné problémy jako je následování monopostů ve špinavém vzduchu, nekonzistentnost komisařů atd

2 Likes

V článku to bolo myslím jasne popísané. Celá trať bude rozdelená na časti s nízkym odporom a slabším prítlakom (sklopené krídla), alebo s vyšším odporom a aj vysokým prítlakom (zdvihnuté krídla). Informáciu čí bude aktívna aerodynamika automatická, alebo sklápanie bude musieť vždy iniciovať pilot som si v článku nevšimol. V každom prípade to ale bude odlišné od DRS tým, že ju bude možné využívať v každom úseku každého kola, bez ohľadu na poradie pilota, alebo toho ako ďaleko je za súperom.

Rekl bych, ze oba mluvite o dvou ruznych vecech. On mluvi o smyslu dalsiho umeleho prvku - navyseni vykonu , paklize jsou jezdci za sebou do sekundy a ty popisujes aktivni aerodynamiku, ktera se do teto sezony s oznacenim DRS pouzivala jako umely prvek k predjizdeni😎

Me je fuk jak to budou nazyvat i jak to funguje s technickeho hlediska( rovinka/ zatacka). Ja jen chci aby to v praxi zlepsilo predjizdeni a na druhou stranu z toho neudelala dalsi nefer prvek, ktery by znevyhodnoval jezdce v predu.

1 Like

Rozumiem čo píšeš, ale aj keď ide o navýšenie výkonu, nemá ísť o “neferove navysenie vykonu ak bude do 1s” teda neznevýhodní pilota ktorý je vpredu.
Predbiehanie teda bude závislé iba od samotného pilota, výkonu samotného monopostu a samozrejme fyzikálnych možností (tým myslím primárne rozvírený vzduch za monopostom). To aké to reálne bude uvidíme až v ďalšej sezóne.

Sam som zvedavy, aby sa v tom chlapsi zase nezamotali :smiley: lebo mne to pride trochu komplikovane. Mozno stacilo vratit KERS, ktory mozes vyuzivat podla seba v ramci celeho kola.

1 Like

Tak Albon někdy kole června řekl, že výhodu budou mít jezdci, co umí číst závody a umí se nejrychleji adaptovat, podle toho uvidíme i jiný rozložení sil, než jen na základě výkonnosti motoru a šasi

kto toto pisal? Overtake mod ma byt vzdy dostupny, pre jazdca pred aj jazdca za a ziadna jedna sekunda potrebna nie je

1 Like

boost je fajn a v podstate drs ostava, stale budu na rovinkach zaklapavat spojlery.

  1. Uhni mi z cesty ty vy**bný kk*t mód (klasika slovenských ciest)
  2. Mohli by im do tých formúl namontovať klaksón nech vedia trúbiť, že uhni idem okolo tak uhni
  3. Party Mode (zlatá éra Mercedesu)
  4. Handsfree telefon do auta nech si medzi sebou vedia telefonovať.