Chystá sa výmena Riccarda Adamiho? Záhada novej posily v inžinierskom tíme Hamiltona | Magazín F1 - F1online.sk

Už z vonkajšieho pohľadu je zrejmé, že Lewisovi Hamiltonovi chýba vo Ferrari jeho dlhoročný inžinier Peter Bonnington. Sedemnásobný majster sveta si musí v novom tíme zvykať na veľa vecí a neraz cítiť, že potrebuje viac podpory. Aj v tom mu má pomôcť nový výkonnostný inžinier, ktorého meno však zostáva zahalené rúškom tajomstva.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/209393/chysta-sa-vymena-riccarda-adamiho-zahada-novej-posily-v-inzinierskom-time-hamiltona

Kontrolní otázka.
Kde sa stratil Hammertime ?

Hamilton uz zacal cistit vo Ferrari,tych neschonych inzinierov!Som rad,ze konence prisiel do Ferrari niekto kto to tam da ako tak do poriadku.Leclerc na to nema povahu a ani schopnosti.Hamilton sa naopak vyjadril,ze nechce dopadnut ako Alonso a Vettel,ktori nic s Ferrari neziskali,tak s prezidentom Ferrari zacali robit poriadky a som rad,ze sa to konecne deje…Na odsrel je i Vasseur,bude rad,ked dokonci s Ferrari sezonu.

Kamo doslova Hamilton tam prišiel kvôli Vasseurovi… Sám Hamilton povedal, že bez neho to nemá moc zmysel, tak nechápem o čom tu hovoríš.

2 Likes

Vyhozením Vasseura (šéfa týmu) těsně před novými pravidly by si Ferrari ani jiný tým v ničem nepomohli.
Takovou blbost může udělat pouze RB, ale tam se jedná o mocenské boje, né o blaho týmu.

No, bohužiaľ sa obávam, že takú blbosť je schopné urobiť aj Ferrari…
Že by to bola blbosť, je jasné. Vasseur začal dávať do poriadku tím, ale zdá sa, že proti Elkannovi a Vignovi nemal dosť veľkú moc urobiť niečo razantnejšie. Lewis to môže pomôcť zase posunúť ďalej. Aj Charles aj Lewis Vasseurovi dôverujú, jeho vyhodením by Ferrari mohlo začať od nuly.

2 Likes

Ferrari je kůň, který má tři nohy a každá navíc běží jiným směrem.

Vasseur: předstírá, že to má pod kontrolou.
Hamilton: rozhodl se, že to bude řídit, i když je jezdecky už za zenitem.
Leclerc: rebeluje a sabotuje nastavení.

Čtvrtá noha (Elkann, Vigna) je zaneprázdněna schůzemi vysokého managementu, kde se vůz formule 1 interpretuje pouze jako jiné slovo pro akcie.

1 Like

Vasseur zlyhal a uz to vie aj Hamilton,vobec na tom nic nemeni to,ze ho tam Vasseur dotiahol…Az Hamilton to musel zacat riadit,tak taky slaby sef je Vasseur.Hamilton pravidelne radi Elkannovi,co treba zmenit,aky postup fungoval v Mercedese atd.Vasseur je uz odpisany,nema nato,aby zabezpecil pozadovane zmeny,aby sa Ferrari vratilo na vrchol.

Vasseur ano,iba predstiera ,ze to ma pod kontrolou,realne nevie riadit tim ako je Ferrari.Hamilton to zacal realne riadit spolu s Elkannom,co je skutocne pozitivna zmena.Leclerc nema ani povahu a ani ludske schopnosti nieco zmenit,on vie len dobre riadit auta,ale nie je taky inteligentny ako Hamilton.

1 Like

To je takový začarovaný trojúhelník, protože Hamilton se to bude snažit orientovat na sebe, ale větší jezdecký potenciál má Leclerc. Který zase ten tým neotesá k obrazu svému, to šlo vidět už v době, kdy do Ferrari přišel Sainz.

Jsem na něj zvědav. Není pravda, že Alonso s Vettlem nic ve Ferrari nezískali, protože kromě titulu mistra světa byli celkem úspěšní! Vettlových 14 vítězných GP hovoří za vše. To, že to nevyšlo s tituly u těchto dvou je jiná věc, tam se obvykle musí sejít najednou víc věcí, což jak víme ve Ferrari není tak jednoduché.Není náhoda, že už prakticky 20 let jsou bez titulu a možná dalších 20 budou! Dle mě se Hamilton, co se týče úspěšnosti ve Ferrari k Vettlovi, nebo Alonsovi ani nepřoblíží. Bude rád, když náhodně vyhraje jednu, nebo dvě GP. :wink:

1 Like

Na jednej strane máš pravdu že Leclerc má väčší potenciál ale zober koľko rokov tam je a stále sú na rovnakom mieste… To musel prísť starý Hamilton za zenitom (podľa niektorých) ktorý nemá čo ponúknuť aby sa ten tím niekde posunul? A pekne vidieť že v Mercedese im Hamilton chýba čím ďalej tím viac sa strácajú

2 Likes

Mercedes aktuálně spíše skolila technická směrnice, jinak si v srovnání s předchozími lety nevedli špatně. Ale u Ferrari je, laicky viděno, hlavní problém v tom, že tým je až moc nacionální a paralyzovaný shora. Nejlépe fungoval v kompaktním složení Ross Brawn, Jean Todt, Michael Schumacher - a zastřešoval to Montezemolo. S Vettelem to nakonec nevyšlo právě proto, že podobně kompaktní složení tam nakonec nevzniklo. První chyba: odstřel Montyho. Druhá chyba: Marchionne, který Vettelovi vyhrožoval odchodem už v roce 2016 - proč? Protože si má prý hledět volantu a nekecat do jiných věcí. Takže ta kompaktní a propojená struktura tam nevznikla, jakkoli Arrivabene uměl ten tým donutit makat a mezi ním a Vettelem to neskřípalo. Výměna Arrivabeneho za Binotta byl další fail a začátek “konce”.

Vasseur má problém v tom, že její vznik nedovolí ani Elkann s Vignou. Přitom ani jeden z nich není Montezemolo, který měl hluboký vhled do reality F1, znal to prostředí z vlastní zkušenosti. Ti dva jsou jen důležití kravaťáci. Takže nastupuje iniciativnější Hamilton, jenže podle mého názoru tu kompaktní strukturu ve Ferrari nevytvoří ani on. V Mercedesu přitom byla: Wolff, Lauda, on sám. A Wolffa management koncernu nějak neomezoval, přitom on a Lauda to prostředí znali dobře. No a Leclerc v ekosystému Ferrari vyrostl, takže je zkrocený hned od začátku.

Takže prvním předpokladem případného úspěchu je odstřelit Elkanna s Vignou, ale to nikdo ve formulovém týmu bohužel neudělá. Místo nich by to chtělo někoho, kdo vsadí na správné koně a nechá je pracovat. Třeba by to za těchto okolností zvládl i Vasseur, ale osobně bych klidně vsadil na Hornera, ty řídící kompetence má v krvi. A nechal ho, ať si to dělá podle svého.

Pokud ve Ferrari nějaké změny proběhnou, tak nejdříve za rok až bude jasné jak si na tom stojí Ferrari s novými. vozy.
Vyhodit Vasseura teď nedává žádný smysl.

3 Likes

Kámo ty pracuješ v upper manažmente Ferrari? Lebo toto netvrdia ani ITA médiá, ktoré dosť sú kritické a veľmi veľa preháňajú

2 Likes

Keď postavili čisto auto na Leclercovom feedbacku to bolo začiatok 22, tak im búchali motory a Sainz nevedel ako neskončiť v štrku, tak to začali prispôsobovať aj Sainzovi. Doslova najväčšia blbosť Ferrari, že oni sa vždy sústredia na obidvoch jazdcov. Nikdy nedajú prioritu. Lebo aj posilovač na 2025 vyvíjali podľa feedbacku Carlosa aj keď Charles chcel úplne iný (ten ako chce aj Lewis teraz)

To je pravda. Médiá do Ferrari dosť idú a Ferrari potrebuje súrne vyhrať aspoň jednu VC. To je ale pri Mclarene v súčasnej forme veľmi ťažká úloha.

1 Like

Treba aj podotknut, ze za cias Alonsa malo Ferrari iba jedneho supera a za cias Vettela tak isto… RB bol v podstate za ferrari a McL este dalej…
Teraz je ferrari momentalne 3 aj to ich niekedy vyskoli Russell… Takze max 3-4miesta. Ferrari malo v roku 2018/19 na titul, ale chybali im jazdci :smiley:

2018 celé vettel previezol, 2019 neviem ale Leclerc ako nováčik nemal moc šancí a to ho ešte zradzovala technika a Ferrari. Doslova Bahrain a Singapur mali byť jeho a Rusko taktiež

Pardon, tusim to bol 17/18 ked tam jazdili Kimi a Vettel… 2019 tam uz bol Leclerc a to uz na titul nemali…