Mercedes aktuálně spíše skolila technická směrnice, jinak si v srovnání s předchozími lety nevedli špatně. Ale u Ferrari je, laicky viděno, hlavní problém v tom, že tým je až moc nacionální a paralyzovaný shora. Nejlépe fungoval v kompaktním složení Ross Brawn, Jean Todt, Michael Schumacher - a zastřešoval to Montezemolo. S Vettelem to nakonec nevyšlo právě proto, že podobně kompaktní složení tam nakonec nevzniklo. První chyba: odstřel Montyho. Druhá chyba: Marchionne, který Vettelovi vyhrožoval odchodem už v roce 2016 - proč? Protože si má prý hledět volantu a nekecat do jiných věcí. Takže ta kompaktní a propojená struktura tam nevznikla, jakkoli Arrivabene uměl ten tým donutit makat a mezi ním a Vettelem to neskřípalo. Výměna Arrivabeneho za Binotta byl další fail a začátek “konce”.
Vasseur má problém v tom, že její vznik nedovolí ani Elkann s Vignou. Přitom ani jeden z nich není Montezemolo, který měl hluboký vhled do reality F1, znal to prostředí z vlastní zkušenosti. Ti dva jsou jen důležití kravaťáci. Takže nastupuje iniciativnější Hamilton, jenže podle mého názoru tu kompaktní strukturu ve Ferrari nevytvoří ani on. V Mercedesu přitom byla: Wolff, Lauda, on sám. A Wolffa management koncernu nějak neomezoval, přitom on a Lauda to prostředí znali dobře. No a Leclerc v ekosystému Ferrari vyrostl, takže je zkrocený hned od začátku.
Takže prvním předpokladem případného úspěchu je odstřelit Elkanna s Vignou, ale to nikdo ve formulovém týmu bohužel neudělá. Místo nich by to chtělo někoho, kdo vsadí na správné koně a nechá je pracovat. Třeba by to za těchto okolností zvládl i Vasseur, ale osobně bych klidně vsadil na Hornera, ty řídící kompetence má v krvi. A nechal ho, ať si to dělá podle svého.