Chladenie jazdca je nepoužiteľné, vysvetľuje Ocon | Magazín F1 - F1online.sk

Formula 1 sa rozhodla pomôcť jazdcom vo veľmi horúcich pretekoch a hoci už riešenie klimatizácie nasadila, v akcii ho zrejme veľmi často neuvidíme. Taká je predpoveď Estebana Ocona, ktorý si ho vyskúšal a vôbec sa mu nepozdáva. Podobné poznámky vraj počúva v celom padoku.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/189132/chladenie-jazdca-je-nepouzitelne-vysvetluje-ocon

Nejvíce tepla jde do kokpitu od motoru. Proto by bylo nejlepší řešení chladit přepážku mezi kokpitem a motorem. Jenže tam je nádrž a určitě by došlo k protestům, že klima spíše ochlazuje palivo než jezdce.
Dalším poměrně rozumným řešením by bylo ochlazovat sedačku. V takovém případě by žádní Oconové proti klimatizaci asi neprotestovali.

Řešení je velmi jednoduché. Zrušit spalovací motory a nahradit je plně elektromotory.
A nějaký modul baterie, který by se vyměnil, a bylo by to jako pitstop při tankování.

Jenže mě Formule Ee nebaví.

1 Like

To vypadá na velice výživný víkend. :upside_down_face:

Ale tak znáš to u toho moře. Zítra ta předpověď může být naopak. :smiley:

Poblíž se tam motá nějaký cyklon Alfred. Uvidíme co přinese. :slightly_smiling_face:

image

Mozna by stalo za to zkusit se zamerit na chlazeni jine casti tela nez zrovna hrudi a zad.

Mi Ventusky ukazuje, že v pátek by mělo být v Melbourne 37°C.

image

Rovno vyrobit nejaky antitepelny modul v kokpite, nieco ako kozmonauti :smiley: A jazdili by v lietajucich tanieroch… bohvie ako na tom bude F1 v roku 2500 :smiley:

no ono chladenie paliva by tímy privítali, zvyšuje to výkon

Jenže je to zakázané.

Přitom by to mohla být krásná konstruktérská bitva.

Pokud chlazení nebude povinné, tak k žádné velké bitvě nedojde. Týmy se budou chlazení jezdců spíše vyhnout. I nejjednodužší řešení ubírá na výkonu auta.

image

Chlazení jezdců je povinné ne?
JInak jsem myslel, že chlazení paliva by byla krásná konstruktérská bitva.

Povinnost chlazení se odročila. Ocon už hlásil, že že ho nebude používat.

Chlazení paliva se kdysi používalo hodně, ale docházelo k častému zamrznutí paliva. Teď když je na množství paliva limit by se jednalo podchlazování paliva za podvod.