Charles Leclerc: Tri desatiny sú vo svete motoršportu veľa | Magazín F1 - F1online.sk

Vo Ferrari budú mať aj po pretekoch v Džidde zmiešané pocity. Na jednej strane Ollie Bearman skvelým spôsobom zastúpil Carlosa Sainza a Charles Leclerc získal pódium, na druhej strane bolo jasné, že Red Bull je stále jasne vpredu.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/146240/charles-leclerc-tri-desatiny-su-vo-svete-motorsportu-vela

iba ja som sklamany, ze sa CHL nedokazal drzat za perezom do 5sec? Hlavne, ze zajazdil posledne najrychlejsie kolo, naco? Naco? 40 kol isiel jak banan, stacilo mu 0,12sec na kolo a bol by druhy.

1 Like

Asi na to nemal ísť každé jedno kolo o 0,12s rýchlejšie. Takto Sergio 18b a Charles 16b. Keby vybojoval 2. miesto, tak Charles 18b, Sergio 16b. Rozdiel 4b a zrejme vedel, že Sergia by aj tak neporazil.

nemusel ho porazit, porazili ho jeho mechanici, ked ho vypustili pred prichadzajuceho Alonsa v boxe

Asi nevieš čo to je optimálne teplotné okno pneumatík… Keď zajazdil posledné kolo mega rýchlo už sa nemusel starať o to ze ďalšie kolo by dal o 4 sekundy pomalšie. Keď sa ale vychýli počas pretekov, tak ďalšie kolo ide pomalšie a celkovo stráca a ešte si aj viac ničí gumy…
To momentalne F1 je, o tom koho auto dokáže udržať pneumatiky v optimálnom okne za najnižší čas na kolo… Samozrejme ešte je tam faktor pilot, ktorý dokáže ísť , jemnejsie’’ a drzi gumy v okne aj keď ide o 3 desatiny rýchlejšie ako tímový kolega…

1 Like

Keby vedel ist rychlejsie, tak asi ide. Ale aj ja si myslim, ze nezdolat Pereza s penalizaciou je trochu sklamanie a podciarkuje to, ze je este velmi dlha cesta k tomu, potrapit Verstappena.

Tazko povedat, ci mohol Leclerc dosiahnut viac, najma ked chyba referencia v podobe relevantneho timoveho kolegu (pri vsetkej ucte k skvelemu vykonu Bearmana). Keby bol Sainz pred Leclercom tak vyrazne ako minuly vikend, tak to na to druhe miesto vyda, ale zas tam mal Leclerc udajne problemy.

Co mi v Leclercovom podani prislo slabe bola faza po SC, kde naozaj pomerne dlho trcal za Norrisom a aj stratil rozhodujuci cas na Pereza. Tam sa podla mna dal spravit rychlejsi proces a mohlo to ovplyvnit konecny vysledok. No treba povedat, ze Perez dnes isiel na svoje pomery nadstandartne a ani nemal taku velku casovu stratu na Verstappena, aj ked ten posobil, ze preteky skor manazuje a v zalohe ma este nejaku rychlost.


Tyre managment mal geniálny

To mají všichni. :slight_smile:
Pneumatika od Pirelli je odpad, odpad, odpad.

Jak může být 40kolová bílá o 0,2-0,3s pomalejší než 5 kolová červená? :smiley:
Je to totální bullshit… :slight_smile:

20-21 to byly skvělé pneu…

1 Like

Asi byl na šestilůžáku a nedovolili mu televizi, tak utekl :smile: . Nevím, jestli to bylo nejrozumnější, ale to si každý musí rozhodnout sám, a Carlos už je velkej :slight_smile: .

skvele pneu boli, ked boli drazkove aj suche a jazdil schumacher a tankovalo sa. Ku koncu slintu vzdy isli najrychlejsie casy, lebo ta guma sa nekazila ale zrychlovala cim nizsie tie drazky boli. Dnesne gumy su na velky bacov * a treba dat spet aj tankovanie.

Čím více čas plyne tím více tomu taky nerozumím. Je snad možný že by o trestu Pereze nevěděl? Jako ten stint co je tady postován jasně ukazuje že tam něco vytlačit mohl. Dávalo by smysl posledních 10 kol zkusit vytlačit skutečné maximum a buď by to vyšlo nebo ne, prostě zatlačit, ale vypadá to že se o to nepokusil :man_shrugging: Nevím proč ne.

Sú strašné a potrebujú konkurenciu. Ak zvládne FIA dorovnať pravidlami výrobcov motorov tak, že ziaden nie je dominantný, zvládli by to aj s Bridgestone a Matadorom.