Brzdy, prevodovka… Aston Martin sa opäť topí v problémoch | Magazín F1 - F1online.sk

Tak ako na predsezónnych testoch začal, tak v Imole pokračoval. Technické problémy kvárili Aston Martin hneď od začiatku nedeľných pretekov, ba lepšie povedané, nočná mora sa začala už pred nimi. Ani v nedeľu večer inžinierom nebolo jasné, čo sa to stalo.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/27265/brzdy-prevodovka-aston-martin-sa-opat-topi-v-problemoch

Kopirovat sa da, ale ak to nebude do detailov, budu problemy stale :open_mouth:

Ziaden strach, ako sam Otmar tvrdi, AM ma jednych z najsikovnejsich inzinierov v celej F1, oni na to urcite pridu. A mozno sa im to podari aj do konca tejto sezony. Nie nadarmo to vedel aj Renault, ze brzdove kanaliky su ich specialitky. :wink:

uz pouzivaju vlastne brzdove kanaliky alebo im bolo umozne pouzivat stale tie obslahnute od medveda?
ak im horia brzdy v tomto pocasi tak co budu robit ak pridu skutone horucavy? :slight_smile:

Je to škoda… Zvlášť ľúto mi je Seba. Momentálne nejazdí žiadne terno, ale v Imole mu to prakticky v celom rozsahu pokazil tím.

Najprv technické problémy s brzdami, pre ktoré štartoval z boxov. Už tam stratil nejaký čas oproti tomu, keby štartoval z 13. priečky. Potom mu tím neskoro nasadil pneu, že vyfasoval 10 sekúnd stop/go. A ako zlatý klinček do rakvy - suché pneu mu dali asi o dva kolá skor, ako bolo vhodné. Veď trakcia bola stále zúfalá. Ešte aj Max reflektoval, že to ešte na suché nie je, ale čoskoro.

Dúfam, že to v Portugalsku konečne všetko sadne tak, ako má.

1 Like

Samozrejme ze ich vlastne, ved oni predsa maju mega uspesnych inzinierov, to sa hned pozna… a navyse Mer brzdy nehoria. :wink:

Ale teraz vazne. Neviem, ale svojim sposobom je to uz aj jedno, kedze know-how mohli od Mer prebrat uz minuly rok.

Jako fanoušek SV za tento příspěvek děkuji. Někteří členové fóra jako kdyby zapomněli, že startovat úplně zezadu je handicap a Sebastiana vracely boxy na chvost celkem třikrát: nejdříve při prvním výjezdu SC (dobře, rozhodnutí týmu), potom při přezutí na žluté, na kterých byl mimochodem rychlý, několikrát zapsal nejrychlejší kolo, ale nemohl to využít, protože přišla opožděná penalizace, takže vyjel snad 50 sekund za nejbližšími soupeři. A k tomu problémy s převodovkou + vůz, který evidentně patří k pomalejším v poli, takže tady se moc udělat nedalo. V Imole se navíc nepředjíždí snadno, a pokud se má pilot přesto na mokré trati prosadit, potřebuje znatelně lepší vůz než předjížděný soupeř, a to AM vůči Alpine apod. prostě není.

Z mého úhlu pohledu Sebastian odvedl solidní závod. V závodě se někteří piloti toulali hodně mimo trať a mohli děkovat štěstí, že dopadli tak, jak dopadli (Verstappen, Hamilton, Leclerc, Sainz, Perez… když vezmu v potaz i zahřívací kola a jízdu za SC). Nevím, jestli jsem nepřehlédl nějaký vážnější výlet u SV, ale celkově mi přijde, že kritika jeho jízdy tentokrát není na místě. Vůči Strollovi byl ten závod prohrán už strategickými okolnostmi (startem z boxů, penalizací).

(Jako kdyby každý neviděl, že samotná skutečnost, že Hamilton byl při restartu po red flag devátý, zatímco Verstappen první, sama vyrobila výrazný “gap” v cíli, startovat druhý, třetí nebo čtvrtý, bylo by to mnohem těsnější.)