Brundlovi sa monacký experiment nepáčil, Russell podľa Buttona zosmiešnil nové pravidlo | Magazín F1 - F1online.sk

Bol to experiment, ktorý nevyšiel, alebo experiment, ktorý potrebuje doladiť? Je jasné, že po tohtoročnej skúsenosti budú tímy už len lepšie a lepšie pri využívaní najrôznejších medzierok. Nech už o rok vyskúšame čokoľvek, do Monaka budeme prichádzať s dávkou skepticizmu.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/201634/brundlovi-sa-monacky-experiment-nepacil-russell-podla-buttona-zosmiesnil-nove-pravidlo

Co pořád všichni řeší? Ten nový druhý povinný pitstop nehrál žádnou roli. Oni by tak jeli i když by zůstal jen jeden. Pokud chtějí tuto nudu vyřešit alespoň nějak, tak na to musí jít přes předjíždění a to jakkoliv. Například přes joker lap za tunelem. A třeba mít tu možnost řekněme 7x každý. Pak by nikdo nikoho nebrzdil ale všichni by jezdili naplno.

Komisári vedomí si možnosti spomaľovania nemali zvýšiť tresty za predbiehanie mimo trať. George to urobil správne, len škoda že nie skor.

To by inak bola cesta… Standardizovat predbiehanie skratenim sikany v monaku 10-sekundovym trestom. Zastavilo by to taketo blokovanie. A ak by Albon isiel naplno, Russell by mu o tych 10 sekund neusiel, takze by to Russellovi neoplatilo… Neurobil by to ani taky Tsunoda, kedze po predbehnuti Antonelliho takymto sposobom, by musel rovnaky manever urobit aj na Russella a potom Albona, a za 30 sekund by to uz urcite nestalo…

jasne, ze tu nudu nemozu pravidla, ale vymyslat nejake srandicky s joker lap je blbost, jedine riesenie je upravit tu trat aby sa predbiehalo, alebo preteky v monaku zrusit bud uplne, alebo z toho spravit len nejaky zabavny cirkus pre celebrity a mat to ako exibicne predstavenie.

najlepsie riesenie by bolo zrusit sikanu za tunelom a razom je tam rovinka na ktorej konci by sa predbiehat dalo

Komisári vraj pred závodom pohrozili pilotom, že v Monaku budu krátenie trate trestať tvrdšie než obyčajne, teda prejazdom boxovou uličkou. Bez toho tam mohla byť večšia rošáda.

V monaku se v moderni ere (poslednich cca 30 let) nepredbihalo na suchu nikdy. Takze ani kdyz se zmensi auta (a trat neni kam rozsirovat) tak se nebude predbihat. Nesmysl se zrusenim sikany asi nema cenu komentovat, je blbost poslat formule 330 proti tribuně, kdyz tam nejsou ani pneumatiky, jen bariera a plot. Ten joker lap by naopak do monaka za pokus stál. Je to dalsi prvek na ktery se da reagovat stejne jako na pitstopy.

1 Like

predbiehalo sa malo, predbiehalo sa tazko, ale obcas sa predbiehalo

ten joker lap je uplna blbost, to je totalna umelina
uz drs je na hrane a to by bola uz uplna fraska

nabuduce nech skusia zrusit povinny pitstop a nech preteky mozu jazdit len na softoch a kvalifikaciu len na hardoch s tym ze to budu c1 a c6 gumy aby bolo co najtazsie najst spravny kompromis a aby bola velka sanca, ze minimalne niekomu ani na pol plynu tie gumy dokonca nevydrzia, niekomu ale vydrzat mozu

ale trvalym riesenim je len zmena trate

Cokoliv vymyslíš bude vůči zbytku šampionátu umělé, ale za mě Monaco (a Ferrari)= F1 a radši tam teď nějaké roky budu trpět umělotinu než aby to zrušili.

S tou změnou traťe jsem dneska na twitteru viděl tohle https://x.com/alex_wurz/status/1927050849928257777?s=46&t=Lidb5_6i1BpaB-2twRopKA to je poměrně rozumné.

Teď se pojede v Barceloně a jestli bude slušné počasí, tak se tam pojede podobně nudný závod jako v Monaku.

ale ide o mieru umeliny
povinnost dvoch zastavok je velmi nizka miera umeliny oproti iny okruhom, hlavne ked sa o tom obcas uvazuje ako o povinnosti vo vsetkych pretekoch
drs je tiez umelina, ale ako sa ukazalo nie vzdy je lahke predbiehanie aj s drs a bez neho by to uz pri dnesnych autach bolo fakt velmi tazke takmer vsade, takze je to este akceptovana miera umeliny. lebo to vychadza aj z faktu, ze auto v spinavom vzduchu ma dokazatelne nizsi pritlak a to ho znevyhodnuje v prejazdoch zakrut oproti tomu vpredu a drs to nasledne len kompenzuje

ale joker lap to je uz na f1 vysoka miera umeliny

Nevím co se snažíš říct, loni se tam odehrálo druhé největší množství předjetí ze všech závodů (po Las Vegas) a jelo se za suchých podmínek. Pravda, ty mluvíš o nudě. Už si bohužel nepamatuju jestli to i přes předjíždění byla nebo nebyla nuda.

Z dlouhodobého hlediska patří Barcelona k nejnudnějším tratím, kde hrubý asfalt žere gumy a proto jezdci jezdili hodně pomalu, aby nemuseli zbytečně přezouvat.
Další faktor proč bývala v Barceloně nuda je, že se tam hodně testovalo. Proto mají týmy dodnes uložené do posledního detailu, proto nedocházelo k žádnému překvapení jako u nových tratích, kde týmy tápají v nastavení vozů.

Nádherná blbosť! :grinning:
Predbehnutý jazdec by tiez predbiehal skratenim sikany a boli by sme tam, kde na zaciatku. A takto by sa to opakovalo pri kazdom suboji o pozicie, teda je to nezmysel. Ale snaha sa ceni.

A zakazdym +10 sekund? To by ich vo vysledkovej listine predbehli vsetci co su za nimi… Zmysel to ma len v pripade ked vies, ze ten cas nazenies… A to vies napriklad vtedy, ked predbiehany ide extremne pomaly… Ale nikto by potom nesiel zamerne pomaly, lebo by ho super predbehol, a ziskanie pozicie spat, by bolo len za penaltu…