Brundle: Horner má jednu podmienku návratu, ostatní budú bojovať proti nemu | Magazín F1 - F1online.sk

Christian Horner je jedným z najúspešnejších šéfov tímov v dejinách Formuly 1. Z tohto pohľadu je škoda, že kráľovná motoršportu prišla o takú skúsenú osobnosť, no nemusí byť preč veľmi dlho. Zo zákulisia sa už niekoľko týždňov ozývajú hlasy, že bývalý boss Red Bullu sa usiluje o návrat, no pod jednou podmienkou.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/216121/brundle-horner-ma-jednu-podmienku-navratu-ostatni-budu-bojovat-proti-nemu

horner ma riadne mindraky z toho, ze daimler spravil z wolffa miliardara

nuz ale wolff sa stal spolumajitelom timu v case ked timy mali uplne inu trhovu hodnotu ako dnes a hlavne ked vlastnictvo timu nebolo o tom, ze jeho akcionarom prinasalo priamy financny zisk
timy produkovali v drvivej vacsine stratu a museli byt akcionarmi dotovane
ak by neprisiel rozpoctovy strop tak wolff sice by na pripadnom predaji podielu zarobil, ale miliardara by to z neho nespravili. ziskt z kupy(v akcii :slight_smile: ) podielu v mercedese by bol na urovni nizsich stoviek milionov
raketovo trhove hodnoty vyleteli az po zavedeni rozpoctoveho stropu

dnes nikto hornerovi nepreda podiel v time tak lacno ako mercedes wolffovi
na taky 30% podiel aj v tom najslabsom time by potreboval zohnat 300-400mil. pricom je otazne ci by taka investicia prinasala divideny a ci je realne ocakavat, ze hodnota timov bude nejak zasadne rast. ta v prvych rokoch po zavedeni stropu vyskocila, ale dnes to uz velmi nerastie

ak ma k dispozicii tolko prachov tak si myslim, ze je ovela viac inych moznosti kde ich ide lepsie zhodnotit

Mozna Hornera skolila frustrace z toho ze Wolff vydelava vic, zacal delat hlouposti, i kdyz ma doma zhavou zrzku, holt podily delaji sve, Newey by mohl vypravet, proto taky sel do Astonu a ne do Ferrari.

Alpine stojí cca těch 400m za 30%.
Vloni vykázali ztrátu 14m.

Je hezké něco vlastnit, když to vydělává. Když to je naopak, tak to je horší.

Horny není takový pracháč. On může maximálně nabalit investory, ale zase tam bude jen sluhou.

tak asi naivne ocakava, ze mu daju podiel v time za velmi, ale fakt velmi vyhodnych podmienok
pri novom time by to tak mohlo byt, ale pri uz existujucich to v momentalnej situacii nepovazujem, za pravdepodobne

musel by sa nejaky tim dostat do vaznych finacnych problemov a horner by musel byt ten co najde bohateho investora ktory by mu za odmenu dal nejake percenta, ale ze by to boli nejake vyrazne tak to tiez nepredpokladam, lebo dnes aj nakupca ako haas ma hodnotu 1mld. a nikto ti za sprostredkovanie kupy timu neda 20-30% jeho hodnoty

fakt mu neostava nic ine ak chce velky podiel v time, ze to bude ten 12ty tim, to by som si vedel predstavit, ze ak da dokopy projekt na vstup, zozenie bohatych a vplyvnych(ktorych sa tazko odmieta) investorov, ze tam by si vedel zabezpecit slusny podiel za vyhodnu cenu, kedze ako sa ukazalo pri andrettim tak ziskat povolenie na vstup do f1 je extremne tazke a ak sa to niekomu podari tak to ma velku hodnotu

No on tam moze doniest investorov. Nemusi zrovna vytasit pol miliardy. Som presvedceny, ze aj sucasni investori Alpinu by asi boli celkom radi keby to cele prebral niekto sikovny, kto sa v tom dobre vyzna.

Může být…
Ono Mercedes chtěl hrozně Tota Wolffa, tak moc, že mu dali podíl 30% za 50 mega.
A to v té době měl Mercedes hodnotu 400 milionů.

I když nyní je F1 v jiné situaci, tak těžko říct.

na tom, ze existuje Redbull Racing, Redbull Technologies, Redbull Powertrains ma Horner dost velku zasluhu. Este aj za prestavbou STR je Horner. Ked ho tam Marko zavolal v 2004 aby sefoval pitwall, tak to bol maly sranda tim. Horny presvedcil demotivovaneho Neweyho, ze v tejto stajni bude mat vsetko ako si povie a zacalo sa budovat.
Dnes je z toho F1 powerhouse snad najuspesnejs tim za poslednych 20 rokov.
Ja byt majitelom Alpine tak tuho rozmyslam ci mu nedam aspon 10% za 10 rocny kontrakt, dalsich 5% by si mohol aj sam prikupit.
15 nie je 33, ale lepsie ako 0.
Nerealne to nie je. chlap ako Horner moze kludne hodnotu Alpine zdvojnasobit alebo strojnasobit behom par rokov.

2 Likes

Horner zanechal v F1 nesmrteľný odkaz. Bol jedným z najúspešnejších šéfov vôbec, a to mu nikto nezoberie. História sa nebude pýtať na asistentku ale na víťazstvá. Dostal krásny balík peňazí ako odstupné. Podľa dostupných informácií je - Geri and Christian Horner’s combined estimated net worth - okolo 440 mln libier (skoro 600 mln dolarov). Takže prachov na vlastný podiel v tíme (napr. Alpine) má dosť. Ale ja sa mu čudujem. Byť na jeho mieste, píšem knihy, robím rozhovory, možno si nájdem teplé miestečko vo FIA/Sky… Cestujem po svete a zhodnocujem svoj majetok. Chlapík už nie je najmladší, má 51 rokov a nie každému sa pošťastí tu strašiť aj po 80tke. Ale v jeho prípade už asi peniaze nehrajú prím. Jeho Ego chce pozornosť a byť v dianí tak ako pred tým.

2 Likes

Tak ono to asi nebude těžké tak zvýšit hodnotu. Obzvlášť u takovýho týmu jako je Alpine.
Ono od doby, kdy kupovali investoři těch 24%, tak zvýšili hodnotu o 50%.
A co tam udělali? Alpina šla ještě víc do pr…

Takže určitě by hodnotu zvýšil, určitě by se to Renaultu vyplatilo. Renault vlastní 76%, takže by 25 mohli “darovat”. :slight_smile: to by byla lehká cesta.
Jenže další cesta je zvýšit hodnotu a ještě k tomu vlastnit 76%.

Takže Horny s Geri prodají veškerý svůj majetek, půjdou bydlet do garsonky a koupí podíl v Alpine?

Myslim ze pravda je takova ze ho nikdo nechce.

No vidíš, takto si to pochopil ty. Helmutko ti to vysvetlil vyššie čo by pravdepodobne Horner urobil. Ale ešte teraz. Investoval by len časť svojich vlastných prostriedkov a využil by iných potencionálnych investorov. Ja som chcel poukzať na to, že aj keď nie až taký bohatý ako Wolff, vlastného kapitálu má dosť.

2 Likes

Preco by mal mat mindraky? Preco by to mala byt zavist alebo co?

Nemoze to uplne nahodou byt obycajna tuzba posunut sa dalej? A kam dalej sa moze posunut sef teamu, ktory v troch rozlicnych erach dostal team az na vrchol a teda ukazal, ze to nebola len nahoda? Vyssie sa asi podla Hornera da posunut len tym, ze buduje nieco, co je aj trochu jeho.

Dopratal to k dominancii s Vettelom pri “starych” autach, v poslednom roku dalsej ery zdolali skoro nezdolatelny Mercedes, dalsiu eru tiez kus dominovali. Co viac mal ako sef teamu dosiahnut?

Mysliet si, ze sa len porovnava s Wolffom kto dalej dosti je velmi kratkozrake

2 Likes