Bottasovi sa zákaz zahrievacích dečiek nepozdáva: Nepovažujem to za správnu cestu | Magazín F1 - F1online.sk

Pokiaľ všetko pôjde tak, ako má, od roku 2024 dôjde vo Formule 1 k zákazu tzv. „zahrievacích dečiek“. Pirelli už v súčasnosti na výrobe pneumatík, ktoré by zahrievacie dečky nepotrebovali, tvrdo pracuje, a na pomoc si privzalo hneď niekoľko pretekárov – medzi nimi aj Valtteriho Bottasa. Tomu sa zákaz prikrývok, podobne ako jeho bývalému tímovému kolegovi Lewisovi Hamiltonovi, vôbec nepáči.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/92363/bottasovi-sa-zakaz-zahrievacich-deciek-nepozdava-nepovazujem-to-za-spravnu-cestu

uz sme davno nemali smrtelnu nehodu, tak nech sa dakto prizabije, ved potom sa to povoli naspet. Ved viete kolko elektriny sa usetri, ked vypneme 80 ohrievacov?? Mozno aj na svietenie 2 z tych 500 svetiel co musia svietit v tramtarii, lebo europanom sa nechce na zavod vstavat o 4 rano, tak jazdia vnoci.

2 Likes

Tak si skús zájsť na preteky v Bahrajne počas najväčšej horúčavy. Možno by ťa ten názor prešiel.

Myslim že prirovnanie dal velmi trefne. Načo sú im preteky v každej diere ? Menej cestovania menej pretekov urobí oveľa oveľa viac ako dečky. Nech zakážu prepravu lietadlami a lodami.

Je to asi tak trápne šetrenie ako vytahovať nabíjačku od telefonu zo zásuvky a pritom si doma vyrabať tu elektrinu diesel agregátom.

Nechápem tieto mizerné eko aktivity. :man_facepalming:

Načo sú im preteky v každej diere ?

money money money :))

Ropne krajiny su naj :slight_smile: Pre biznis model F1

S tým názorom súhlasím, jediné s čím som nesúhlasil bolo že nočné preteky sú kôli Európanom ktorým sa nechce vstávať. Ten kto má rád F1 vstane na preteky aj o polnoci. Všetkým je jasné že tie preteky sú kôli peniazom.

2 Likes

Zdá se, že dělat marketing okolo F1 musí být skutečné utrpení.
Běžný fanoušek F1 je asi nejlínější tvor na planetě a s tím materiálem pracovat musí být skutečná výzva.
Kdysi jeden horolezec, psychiatr řekl, že “abnormální situace vždy nakonec vyvolá abnormální reakce”…
Tj. když je fanoušek líný jít na okruh, tak bude líný i vstávat o dvě hodiny dříve k TV…
Proto náklady nakonec zaplatí jednotlivé týmy, aby si mohly zazávodit, občas něco přihodí nový “bohatý” pořadatel z třetího světa, kde to nikoho nezajímá a cesta do pekla je vydlážděna dalším dobrým úmyslem.

Bernard jednou řekl. “Dejte týmům jakékoliv množství peněz a stejně je dokážou utratit všechny.”

Není to to tak dávno, kdy týmům stačila garáž a pár kusů zaměstnanců.
Dnes mají týmy tisíc zaměstnanců pro pouhé dva vozy v poli a na jeden jediný závod posílají X kamionů s vybavením.

A teď si položme otázku. Dodává současná F1 divákům adekvátně lepší požitky, než to dokázali garážníci?

Stačí připomenout DRS, sračkoídní gumy, šetření všeho a všude a jediné na čem se nešetří, tak jsou nesmyslné pentle za kdejakou hloupost, které dokonce na závoděni nemají vůbec žádný vliv.

Osobně se divím, že většina světa nekopla F1 do hader stejně jako to udělali Němci.

S tou poslední větou souhlasím bez výhrad, ono si myslím, že se tak postupně stane.
Dnešní generaci fanoušků nezajímá technika, to je moc složité je zajímají jezdci a nesmysly kolem nich, mají to jako v Hollywoodu. Oni netuší co je ojnice, ne, že by to k fandění bylo potřeba :grinning:.
Jen pro dokumentaci…, měli jsme schůzku se studenty strojních fakult, kteří se účastní závodů " Formula student"
Hromadně tam vyprávěly o výbuchu ve spalovacím prostoru…, ne hoření :flushed:.
Když já jsem studoval a nebyla to ani konstrukce, tak za slovo výbuch se vyhazovalo od zkoušek a to i od následující :sweat_smile:. Ale zase znají věci, o kterých já netuším :love_you_gesture:.

1 Like

Záleží na učitelích.
Já dělal papíry snad 8x a vždycky mě učili…sání, komprese, výbuch, výfuk.

Toho počtu zkoušek se neděs. Já byl hodně nedočkavý a každý papír jsem chtěl mít hned.
Pincek, motorka, auto, pak předvojenský, podnikové papíry na vysokozdvižné vozíky, papíry na tank, další na přívěs a návěs a papíry abych mohl dělat instruktora. Prostě nuda.

No, nevím co napsat.
Ale určitě víš, že výbuch ve spalovacím procesu je asi nejděsivější noční můra každého konstruktéra spalovacího motoru.
Jen pro odlehčení…
Při té besedě se uzavíraly sázky, za jak dlouho to nevydržím a opravím je.
Vydržel jsem to 3 hodiny a neřekl ani slovo…
To jen k tomu, že prý musím pořád poučovat :wink:.

Oba víme že se jedná pouze o slovíčkaření. Já bych nejspíše oponoval, že se jedná o řízený výbuch, né o destrukční. Podobnost můžeme přirovnat k airbagu, kde je jeho funkčnost založená na skutečném výbuchu a přesto lidem životy zachraňuje.

Docela hezky popsáno…
Kapitola Termodynamický jev.

To je len vyhovorka v dnešnej dobe spätného zaznamu si vieš v klude pozriet F1 kedy chceš ráno večer , v práci na horách.

Mne ako aj vám je jasne, že ide len o prachy.

Ta ich eko aktivita je žial smiešna ako účelná.

1 Like

V článku je odkaz ve kterém se píše;

Zážeh

Při stlačení směsi zažehne svíčka jiskru a směs velmi rychle shoří. Nastane taková malá exploze. Oba ventily jsou zavřené a prudce se rozpínající plyny působí proti pístu, který si to po překonání horní úvrati žene zase dolů. Plyny v tuto chvíli konají svou práci, tedy pomáhají rychlejšímu pohybu.

Aby se vědátoři shodli, tak by nejdříve museli přesně ohraničit kdy se ještě jedná o hoření a ve které chvíli o výbuch.

Ide to bez ohrievanie v IndyCar pôjde to aj v F1. Hotovo.

Nejdříve by se musely udělat gumy které by se bez předehřevu po pár zatáčkách nerozpadly.