Binottovi sa nepáči, ako riaditeľstvo pretekov ohlásilo výjazd safety caru | Magazín F1 - F1online.sk

Výjazd bezpečnostného vozidla vždy niekomu pomôže a inému uškodí. Úlohou riaditeľstva pretekov je totiž primárne postarať sa o bezpečnosť všetkých účastníkov a až v druhom rade o to, aby neutrálna fáza čo najmenej zasiahla do priebehu veľkej ceny. Mattiovi Binottovi sa však aj tak nevidí, ako Eduardo Freitas ohlásil výjazd Bernda Mayländera na trať.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/68464/binottovi-sa-nepaci-ako-riaditelstvo-pretekov-ohlasilo-vyjazd-safety-caru
1 Like

Súhlasím, z mojho pohladu to bolo aj dost nebezpečné kedže aj Yuki už bol davno vonku z auta,cokolvek sa mohlo stat.Zbytočne dlhé váhanie. Aspon VSC mal byt hned .

SC by mal byt neutralizacia a nie volne zastavky pre pasivnych jazdcov a zmazanie rozostupov, na ktorych pracovali polovicu pretekov.

Zastavky pod SC, VSC by mali byt iba s 10 sekundovym no touch ako pri casovych trestoch.

Tak malí ísť rovno do boxov, určité by z toho bolo SC, čo iné by sa akože stalo, aj Russell išiel do boxov a keď bol až v polke boxov tak dali VSC, proste predpokladali, že to bude rovnaký VSC ako pri Perezovi, mám pocit, že tam je jeden strategický team pre väčšinu teamov.

Mne sa napríklad nepáči že stále tam dávajú či už Perez nebo Schumacher a hneď VSC doslova nám zobrali strategické boje krásne boli ďaleko od trati stačilo dať dvojitú žltú vlajku a bolo by setko v poriadku

A co se stalo Tsunodovi? Na záběrech točil volantem, ale kola měl pořád rovně.

Na to zapomeň, po Bianciho nehodě se už vždy bude řešit takto…

1 Like

Nelibi se mi zlute faze kdyz nic nehrozi a auto zastavi daleko za trati, pro nekoho to znamena zacit znovu. Kdyz se to stane jednou za zavod ok, ale trikrat, ctyrikrat.

Pravda ale na druhej strane mat tu zodpovednost co.ma riaditelstvo pretekov asi by sme inak nerobili sanca je mozno len 5 percentna ze sa nieco stane ale ked sa stane vsetko ide na hlavu riaditelstva

1 Like

Ja tomu rozumim, ale jaka je pravdepodobnost, kdyz pujdes pres prechod, rozhlednes se na obe strany a presto skoncis pod koly auta…

Podľa tých záberov má s poskakovaním problém naozaj len Mercedes :sweat_smile:

Bud jazdecka chyba, alebo Sainz spominal po pretekoch ze tam bol hrbol na tom vyjazde

Toto sú presne tie manipulácie zo strany FIA, ktoré už dlhodobo robia v prospech Red Bullu a Verstappena. Presne tak, ako sa to stalo v Abu Dhabi minulý rok.
Ak na trati máme virtuálny safety car, musí tam byť tak dlho, aby každý z pilotov mal možnosť reagovať pitstopom. Nie, že nechajú prvého prejsť, a po jeho prejazde okolo boxov ide VSC, takže ten druhý môže zadarmo vymeniť gumy, no líder už nemá ako reagovať, lebo keď pôjde okolo boxov znova už VSC nebude…

1 Like

SC nebo VSC tam není od toho, aby si všichni vyměnili gumy. Ale od toho, aby se odstranilo nebezpečí na trati.

A nebyla by to nuda, kdyby si všichni vyměnili? Takhle se můžeme vztekat a nadávat, že měl někdo smůlu :sunglasses:

Reseni je jednoduche, po dobu zlutych fazi uzavrit pitstopy. Nevim, me umele vyvolane okolnosti spise vadi, ale je pravda, ze v Montrealu ten zaverecny sprint bodl, trochu skoda ze Sainz vymekl.

Nevím za jakých okolností se přesně mohou zavřít pity. Jestli jen když se něco stane v pit čarách nebo i kousek vedle.
Taky se mohlo stát (fakt nevím), že kdyby byli komisaři nebo ředitel trochu úzkoprsí, tak mohli pit zavřít, protože nehoda byla hned u výjezdu a mohl být risk, že někdo udělá Yukiho 2.

To by pak Sainz nebojoval o 1 místo, ale byl by rád za 8.

Podle me je to pozustatek obdobi, kdy F1 byla extremne nudna, dnes je to mnohem lepsi.

Jinak to, ze se do pitstopu behem zlute faze podiva jen nekdo je obrovska prilezitost k manipulaci s prubehem zavodu a snad ani nezalezi zda vedome , nebo nevedome.

Je to těžký. I nemožnost měnit gumy pod žlutými nebo sc je manipulace.

Můžeme vzít za příklad zrovna toho Sainze.

Chybělo mu pár kol, fakt pár kol na pitstop.

Nebojoval by o 1 místo, ale o 2 s Hamiltonem určitě, protože by byli u sebe.

Dejme tomu, že by šel o 2 kola déle než byl SC do boxů. A zrovna padl SC.

Takže by měl zákaz pitu, pole se sjede. A on musí do pitu. Takže spadne na 8 10 místo. A přitom měl takticky připraveno na 2 místo.

Jednou to pomůže jednomu a pak jinému.

Trochu jsem se do toho zamotal, ale pri volbe pneumatik, strategie, planovani pitstopu nestavis na zlute fazi, ta se zjevi nahodou a jak pises, slouzi k necemu jinemu nez k vymene pneu.

Ano, pokud by nebyla zluta, HAM by mel sanci na druhe misto, respektive Mercedes mohl mit 2x podium.

Mas pravdu, ale VSC ani SC nie su od toho, aby miesali poradim pretekov. Ale od toho, aby sa odstranilo nebezpečenstvo na trati.
A teda uzavretie boxov, aby nikto nemohol vytazit pretekovu vyhodu je idealnym riesenim. V F1 sa nemoze dotankovavat, takze hrozba, ze by niekomu doslo kvoli uzavretym boxom palivo neexistuje.
Mozeme sa bavit o tom, ze by boxy boli automaticky uzavrete len pri VSC, pri SC uz nie…
Faza SC totizto vzdy trva niekolko kol, takze kym sa vozidla zidu za SC moze ist kazdy pneumatiky vymenit. Navyse faza SC je dost zriedkava. Avsak VSC je dnes pomerne casta, a neferovo miesa poradim tym, ze umoznuje vyhodne prezut len istej skupine pretekarov, co dost vyrazne zalezi od toho kedy je faza VSC zapnuta a vypnuta… Toto zavisi od reakcie riaditelstva pretekov, a otvara priestor pre manipulaciu, tak ako to urobil Masi v Abu Dhabi.