Binotto priznal, že Ferrari pre obavy o spoľahlivosť jazdilo s nižším výkonom | Magazín F1 - F1online.sk

Táto sezóna začala pre Ferrari mimoriadne dobre. Vinou rozličných okolností však tím nedokázal udržať svoju formu z úvodu ročníka a opraty prevzal Red Bull, ktorý v druhej polovici roka dominoval. V Scuderii boli v ostatnom období dosť otvorení a úprimní pri pálčivých otázkach a inak tomu nebolo ani po Veľkej cene Abú Zabí.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/84499/binotto-priznal-ze-ferrari-pre-obavy-o-spolahlivost-jazdilo-s-nizsim-vykonom

o tomto sa velmi malo rozprava, ci uz pocas tejto sezony, ale hlavne aj pocas dlhej dominancie Mercedesu

ono aj RB tych chyb niekolko urobil (je pravda ze pomerne malo), Mercedes vo svojej ere tiez pozehnane, akurat ta sila auta stacila na to, aby tie chyby zakamuflovali a proste ten vysledok dorucili aj tak… priklad je Max v Madarsku, zla Q, hodiny pocas pretekov a aj tak s prehladom vyhral…

A nezabúdajme aj Španielsko taktiež urobil veľkú chybu ale kvôli turbu Ferrari vyhral… A príde mi že keď sa Charles roztočí viz. Francúzsko on nemá to štastie a automaticky DNF

Mercedes nemaval vacsinou dobre auto ani vysledky na zaciatku sezon, ale konstantne sa zlepsovali a mali spolahlivo-vykonny motor, ktory ich potiahol a daval vyhodu nad ostatnymi. Tuto sezonu RB postavil suverenne najlepsie a najspolahlivejsie auto, len na zaciatku sezony este nemali tolko skusenosti s jeho nastavenim. Akonahle ho pochopili, tak Ver bol nedostihnutelny.

Uvidím čo budúci rok. Kedže Ferrari pokiaľ opravilo vážne spoľahlivosť má motorovú výhodu. A údajne budú meniť podvozok a zavesenie na ich koncepte, takže to môže byť zaujímavé.

motor sa precenuje… je nespochybnujem ze bol fakt silny a asi aj nasilnejsi, ale rozhodne to nebolo len motorom… par koni navyse ti neurobi taku dominanciu, ked, tak to uz ta spolahlivost (v zmysle ze nestracali body pre DNF), ale oni dominovali aj vykonnostne

a to je len a len skvelym vyvojom a dokonalym aerom - mozno prvy rok tazili z motora viac, ale uz tato sezona ukazala, ze aero dokaze ovela, ovela viac
Mercedes mal proste v tej dobe aj top motor ale aj top aero (najlepsi pomer odpor/pritlak) akurat casto bojovali na zaciatku sezon z nastaveniami

EDIT: staci pozriet na Williams ako zo zaciatku hybridnej ery dokonca bojoval o nejake tie podia (primarne na rychlostnych okruhoch a la Monza) a kam sa casom prepadol, zatial co Mercedes bol na cele stale; to je jasny znak toho ze naozaj ten motor zo zaciatku bol raketa, ale sam o sebe nestaci na nic, ved Williams uz mal problem co i len ziskat 1b za sezonu

Souhlasím, že motor není vše a příklad Williamsu to ukazuje, ale na druhou stranu když máš s motorem vystaráno na X let dopředu máš větší prostor pro ostatní oblasti…