Formulu 1 v jej viac než 70-ročnej histórii neformovala len bezhlavá túžba vyhrávať a neustále prekonávať rýchlostné rekordy. S rozširujúcim sa menoslovom jazdcov, ktorí svojimi životmi doplatili na nízke bezpečnostné štandardy, sa rozbiehal i proces vylepšovania bezpečnosti v kráľovnej motoršportu. Súčasťou tohto procesu bolo dokonca i úmyselné spomaľovanie monopostov ako napríklad v roku 1998, keď si Formula 1 obula nepopulárne a kritizované drážkované pneumatiky. Vtedajší prezident FIA Max Mosley chcel vďaka nim znížiť rýchlosť áut v zákrutách. To sa mu síce podarilo, no naozaj týmto krokom zlepšil i bezpečnosť monopostov? V tomto článku sa pozrieme na argumenty Maxa Mosleyho, reakcie pilotov, osobností Formuly 1 i na matematicko-fyzikálny pohľad na vec.
Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/21252/bezpecnost-monopostov-drazky-v-pneumatikach-vs-aerodynamika