Benson: Piastri robí chyby, no tlak doliehal aj na Schumachera | Magazín F1 - F1online.sk

Do konca sezóny zostávajú tri veľké ceny a formulový padok sa pýta, či dokáže Oscar Piastri nájsť stratenú formu. Nebude to však jednoduché, pretože ako ukázali posledné týždne, ani on v skutočnosti nie je imúnny voči tlaku. Myslí si to dlhoročný novinár Andrew Benson, podľa ktorého sú však Austrálčanove problémy pochopiteľné.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/220008/benson-piastri-robi-chyby-no-tlak-doliehal-aj-na-schumachera

Možno v šprinte viac tlačil – Kimi začal strácať a Oscar to chcel využiť. Dve autá za ním mal ale problémy aj Verstappen, ale ustál to (a to už asi aj videl Piastriho mimo trať), plus v bariére skončili Hulk aj Colapinto a to tam už viali žlté.

V šprinte to bola smola, v pretekoch možno mal byť paradoxne agresívnejší (aby bol celý čas vedľa Kimiho – bez penalizácie).

Oscar ale momentálne nie je rýchlejší ako Lando – to je jeho najväčší problém.

1 Like

mlady piastri nezvlada tlak a tak ho podme porovnavat s Michaelom Schumacherom. velmi inteligentne. Piastri este stale nesiahol ani uroven Ralfa.

Piastri se dokazal otrepat, sprint mel krasne rozjety pak uklouzl, pak penalizace v zavode, kde to spis doyebal Kimi, s jeho vykonem to moc nesouvisi, nezaslouzi si bidu.

2 Likes

Ale výhier má viac než Ralf a pódií čoskoror tiež :slight_smile:

1 Like

Tento článok viac menej dopredu vedel, že chce vyvolať kontraverziu názvom. Proste marketing. Porovnanie Schumachera v snažení v 90 rokoch o dosiahnutie titulu po viac ako dvoch dekádach vo Ferrari s autom, ktoré bolo zo začiatku rozhodne jedno z pomalších a často aj poruchových zo snahou mladého pilota v najlepšom aute o svoj prvý titul je úsmevné. Len aby bolo jasné, ak by Michael Schumacher nastúpil vo forme z roku 1996 (mimochodom s tým strašidelným Ferrari F310 dokázal tri krát vyhrať napr. fenomenálna jazda v hustom daždi Jereze kde dával kolá aj o 4 sekundy rýchlejšie než ktokolvek druhý) do Mclarenu z tohto roka, tak o titule by už dávno bolo rozhodnuté. Tu by som skôr vec prirovnával k tomu čo dokáže z auta vydolovať Verstappen a preto prosím nech nikoho ani nenapadne porovnávať chyby Michaela Schumachera s Piastrim.

3 Likes

Piastri robí chyby pretože má domr… auto vyladené na Norisa a tak viac tlačí na pilu.

:ok_hand:
Len poopravím, bol to Circuit de Catalunya (viacmenej podobný layout dnešku, odkedy zrušili tie šikany v treťom sektore, sa to viac podobá na ten klasický okruh, aký bol aj v 1996) :slight_smile:

1 Like

To víš, že nedá. Piastri je v F1 trpeve třetí rok a je to jeho první boj o titul.

1 Like

Ale sedi v dominantnejsom aute nez sedel Ralf kedykolvek pocas svojej F1 kariery.

Mozno je to tym, ze minuly rok bol prave Lando ten, ktory realne utocil na titul.
Oscar bol jasne slabsi …
Ten rok to zacina vypadat podobne … uprimne - necakal som to.

V článku sa ale neporovnávajú Schumiho a Piastriho výkony – to sem ťaháš ty.

Článok len hovorí o tom, že aj Schumi vo Ferrari s dvoma titulmi vo vrecku podliehal tlaku. (Ale za mňa stále platí, že Piastriho nehody v Brazílii nie sú prejavom tlaku.)

Navyše porovnávaš Schumiho v jeho 6. sezóne s Oscarom, ktorý ešte nedokončil ani svoju tretiu. Pretože asi netreba pripomínať napr. ako Schumi len so šťastím nepustil z rúk svoj prvý titul v Adelaide, keď podľahol tlaku (!), vyšiel mimo trať a následne zostrelil seba a so šťastím aj Hilla a s ďalšou dávkou šťastia nebol za to zo šampionátu vylúčený.

1 Like

No opatrne. FW23, či FW25 boli dosť dobré víťazné stroje. FW24 zas best of the rest (na F2002 nik nemal s odstupom). FW23 zrazila spoľahlivosť a FW25 prvá polka sezóny:

Konkrétne za druhú polovicu sezóny 2003 by bral titul s prehľadom (!) Montoya a Williams:

  1. Montoya 51
  2. Kimi 40
  3. Schumi 39

  1. Williams 80
  2. Ferrari 73
  3. McLaren 66

Veru opatrne. Boli vitazne este menej,ako minulorocny Mekac.
2024
RBR 9 wins
MCL 6 wins, z toho Oskarko 2x
FER 5 wins
MER 4 wins
MCL vyhral konstruktersky titul.

2025 zatial:
MCL 14 wins, z toho Oskarko 7
MCL dominantny ako FER v 2002 a vyhral konstruktersky titul.

2001
WIL 4 wins, z toho Ralf 3x
WIL bol az tretia sila za FER a MCL.

2002
WIL 1 win vdaka Ralfovi

2003
WIL 4 wins, z toho Ralf 2x
WIL skoncil 2.

Ked sa chceme seriozne bavit o tom,ci mal Ralf vitaznejsie auto ako Oskarko,tak treba porovnat vsetky cisielka.
Z nich jednoznacne vyplyva, co som pisal v mojej 1.reakcii na teba.

1 Like

Tak to si si už trošku zapreháňal: FW25 vyhralo štvrtinu pretekov rovnako ako MLC38 – vtedy mala sezóna len 16 pretekov, nie 24 (čísielka). Druhú polku sezóny na body jednoznačne ovládol Williams.

To rozhodne nie. 9x double zatiaľ nemajú a to sa vtedy šlo len 17 GP.

Mne šlo o to, že Ralf nejazdil celý čas v priemernej Toyote a Williams s motormi BMW bol rozhodne (!) víťazný materiál, hoci spočiatku (2001) dosť nespoľahlivý.

Tak ešte raz tento článok je len adhoc výber z článku na F1oversteer. Nevidel som zatial Bensonov podcast, aké tam bolo vyznenie toho o čom rozprával. Skôr som upozorňoval na zbytočnú bulvarizáciu názvu a značnú nezmyselnosť takéhoto porovnania z dôvodov, že proste Michael bol predsa len oproti ním jazdiacim jazdcom v druhej polovici 90-tok inde, ale trápil sa z výkonnostne horším monopostom. Napriek tomu prakticky od roku 1997 každý rok bojoval o titul a naopak Piastri jazdí v podstate v dominantnom aute. Vami spomínaný rok 1994 a finále sezóny, kde došlo k tej známej kolízii asi nemusíme preberať ako jazdeckú chybu, to bolo proste ako cez kopirák incidenty Senna vs Prost a hlavne si treba uvedomiť, že tá sezóna bola prakticky rozhodnutá, ale potom FIA vylúčila Benneton z účasti na dvoch podujatiach a tak sa otvorili dvere tomu, aby Damon nejako dohnal Michaelov náskok. Existujú aj názory, že to do značnej miery zmanipuloval Bernie, aby zvýšil dramatickosť sezóny po tom čo tragicky zomrel Senna a šampionátu tak odpadol hlavný ťahák - súboj starého majstra vs nastupujúca generácia (Senna vs Michael).

Každopádne môj príspevok nebol o nijakom hejtovaní Piastriho. Naopak si myslím, že za incident na poslednej velkej cene tých 10 sekúnd dostať nemal a ak už aj áno potom aj spolu s Antonelim, ktorý mu podla mňa inštinktívne zatváral dvere. Vcelku to bol proste závodný incident na ktorý nešťastne doplatil Leclerc.

Jazdecká chyba bola, že ešte pred slávnym incidentom vyšiel za suchých podmienok mimo trať, trafil bariéru a zrejme si fatálne poškodil auto – chyba, stane sa, evidentne ale podľahol tlaku, ktorý sa rieši v článku. V podobnom veku a skúsenosťami ako má dnes Piastri.

V roku 1994 Schumimu zahynul jediný vážny konkurent – Hill sa odrazu stal jednotkou. Ktovie akú sezónu by sme mali ak by v Suzuke z vedúcej pozície odstúpil Verstappen a do konca sezóny sa v kokpite neukázal.

Inak veľmi zaujímavé video o vychytávkach Benettonu B194 (hlavne TC), vychádza z rozhovoru s vtedajším vedúcim aerodynamikom Benettonu Willemom Toetom:

1 Like

No a Mekac bol 2/3 sezony 2024 najrychlejsi a vyhral titul konstrukterov. Hadam nebudes popierat cisielka z celej sezony a nebudes ich porovnavat len za urcite obdobie, ktore ti akurat bude vyhovovat, ako to robia ini odbornici na fore. Jednoznacne bol minulorocny Mekac vitaznejsie auto ako Ralfove z ktorejkolvek jeho sezony.

A kde som nieco take tvrdil?

No samozrejme, ked Oskarko 7 vitazstiev tento rok ziskal s dominantnym autom. O takom niecom sa Ralfovi ani len nesnivalo. Preto bola moja reakcia na tvoje zhadzovanie Ralfovych vitazstiev primerana.

Ja som tuto temu vycerpal a nevidim ziadne cisielka, ktore by spochybnovali moj nazor.

Nejen já jsem si celou dobu myslel, že to byl Sena, který se v 1994 zabil v zatáčce Tamburello na okruhu Imola.

Tam to ale pise inak ferdo

1 Like