Bearmanov paradox: V hodnotení F1 je vyššie ako v šampionáte F2 | Magazín F1 - F1online.sk

Hovorí sa, že ak sa pilotovi darí vo Formule 2 a predvádza špičkové výkony, tak bude mať veľkú šancu uspieť aj v kráľovnej motoršportu. Niekedy to však neplatí. V tejto sezóne môžeme sledovať jeden paradox: Oliver Bearman je vyššie v hodnotní šampionátu Formuly 1 než Formuly 2.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/160198/bearmanov-paradox-v-hodnoteni-f1-je-vyssie-ako-v-sampionate-f2
1 Like

Bearman stejně jako Antonelli jsou brutálně přehypovaný jezdci, možná že jsou budoucí talenti ale ještě mají asi pár let v F2 aby se pořádně otrkali, však v F2 ještě ani jeden z nich nic neukázal. A nechápu proč všude vyzdvihují Bearmanův záskok v Arábii, v autě co bylo jasně 2 nejrychlejší dojel 7 a kdyby Norris s Hamiltonem neměli špatnou strategii tak by skočil až 9 a to jasně poslední z těch TOP 5 týmů. Jasně že to byl jeho první závod ale i tak nepředvedl podle mě nic za co by si zasloužil pochvalu

4 Likes

Bearman by mal byť v Silverstone oznámený oficiálne ako pilot Haasu na 2025.

může být, ale to nevyvrací to co sem psal předtím :grin:, stejně jako Antonelli asi přiští rok bude v F1 ale podle mě si to tihle 2 zatím prostě nezaslouží

Max pre svoj talent (o ktorom vtedy nepanovala vseobecna “istota”) tiez dost vela preskocil a nedokazoval ho vo vsetkych nizsich seriach a asi by bolo teraz dost smiesne tvrdit, ze si vstup do F1 nezasluzil…
Cas ukaze, predpokladam ze ludia ktori su okolo Ollieho a Kimiho vedia viac nez fanusik F1, mozno pohoria (bezna vec), mozno sa hned uchytia a mozno sa ukaze nadpriemernost.
Osobne si myslim ze je v F1 v sucasnosti hned niekolko jasne podpriemernych pilotov, ktorych by tito dvaja slusne zastupili a neskor prekonali…

2 Likes

Souhlasím s tebou že v F1 je hodně podprůměrných jezdců co zabírají místo, troufám si říct že až polovina pole si nezaslouží jezdit v F1 :laughing: :laughing:

1 Like

Pri velmi prisnom hodnoteni mozno az polovica, minimalne stvrtina vsak urcite :smiley:

Len by som to upresnil, ze ta vseobecna istota nepanovala v tom, ci uz je pripraveny na F1. O jeho talente nepochyboval nikto, obrovsky zaujem mal Mercedes, Red Bull mu ho vyfukol hlavne vdaka tomu, ze mu hned zaistil sedacku v F1 namiesto dalsich juniorskych serii.

Presne ako pises spolu s @Henry_Ford, az cas ukaze. Hype je hlavne okolo Antonelliho, ale aby nebol predcasny, o takych talentoch sa uz narozpravalo vela. Svojho casu aj Hulk, Grosjean, Vandoorne, de Vries, Pourchaire, atd boli povazovani za buducich Schumacherov. Velmi malo talentov sa vobec do F1 dostane, este menej sa dokaze adaptovat a este menej sa dostane aj do konkurencieschopneho auta.

Drzim im palce, ale este realne nic nedokazali, tak by som krotil ocakavania. :slight_smile:

To je pravda, ale z biznis pohladu sa to timom neoplati. Pre nejaky stredopolovy tim ma vacsi zmysel jeden platic, ktory im donesie miliony ako mlady talent, ktory sice zajazdi lepsie vysledky, ale v tom aute aj tak zazrak neurobi a po roku-dvoch odide do lepsieho timu. Dava to zmysel jedine pre RB, ktory ma dva timy a B tim ma (povodne mal) na to, aby vychovaval jazdcov pre Acko. :slight_smile:

Suhlas k talentu, k pripravenosti si pochybnosti pamatam, ale to iste viacmenej plati prave napr. o Kimim. Tiez nevidim medzi zasvatenymi pochybnosti o jeho talente (nemusi byt hned generacny megatalent ako Max), ale o pripravenosti (skusenosti atd.) na rychly skok do F1.

Toto ja samozrejme viem a suhlasim, len islo o zasluzenie miesta v F1 vo vztahu k talentu atd., nie o dovodoch preco sa tam aj tak mnohi nedostanu… Napr. taky aj tebou spominany Pourchaire ma v kariere velmi dobre vysledky, aj titul v F2, kde som ho vnimal ako talentovaneho (urcite viac nez Micka), no nema velkych sponzorov a “meno”, mozno aj stastie na trhu, tak nedostal ani len sancu sa ukazat, co je skoda…

1 Like

Připadá mi, že v poslední době F2 ztratila význam jako předstupeň F1 hlavně proto, že kandidáti na F1 jsou buď už vybraní a jenom sbírají zkušenosti, nebo jim ani vítězství v celém šampionátu nezaručí vůbec nic a jdou stejně “na čekačku”.

1 Like

Vidim to podobne, navyse tie nove pravidla tam tak zamiesali karty, ze sa niektore veci dost tazko posudzuju. Po odchode Thea som tam ale ani moc extra talentu na F1 nevidel, mozno az prave na Ollieho, zvysok vacsinovo bud slabi, alebo uz “stari”… Uvidime co Kimi, s Olliem to s trapiacou sa Premou tuto sezonu moc nevychytali…

Když on se i talent těžko posuzuje, v F1 se naopak jezdci považovaní za talentované leckdy neprosadili. Problém je momentálně velká zakonzervovanost F1 (z více důvodů) a malý počet týmů. Když se pak odečtou stabilní dobří jezdci, nějací ti platiči a pak jezdci, od kterých se toho sice ani moc nečeká, ale “nezpůsobí škody”, tak je prostor pro začátečníky minimální. Takže držím palce Olliemu i Kimimu, ať se práší za kočárem :smile: .

2 Likes

nesledujem Pourchaireho karieru ale tento rok je v Indycar zatial 21. Sice vynechal Indy 500 ale aj tak nic moc vysledky.

Popravde ma Indy vobec nezaujima, je to o dost ina seria a zavodenie ako F4, F3 ci F2, kde mal vysledky top, aj v kartingu predtym… Zaujimave ze tie vysledky si nespomenul.

pisem, ze ho nesledujem tak preto som nespomenul…ale pride mi to zvlastne. Niekto pride a hned podava skvele vysledky. Niekto sa nevie prisposobit.

Možná by měly mít týmy při nasazení nováčka do celé sezóny úlevu z rozpočtového stropu a přiměřeně třeba pro něj i možnost něco odjet mimo oficiální trénink. Pak by se mohl zvětšit i zájem o angažování začínajících jezdců.

Nie je to nic neobvykle myslim.
Ta korelacia medzi Indy a F1 casto nefunguje, mozno prave pre tie odlisnosti…
Naopak, napr. taky Sato a Ericsson sa v Indy uchytili a v F1 predtym vobec nie…

Nejsem si jistý, že by všestrannost byla pro jezdce F1 výhodou. Myslím, že poslední jezdec který byl dobrý v plecháčích byl Hartley, ale v F1 se moc neohřál.
Současné vozy F1 jsou tak specifické, že bez úzké formulové specifikace může i pro velké talenty nastat problém kvůli návykům z vozů jiných sérií.

striktne povedane je podpriemerna polovica startoveho rostu. Timy pozeraju do buducnosti. Je tu niekolko pilotov (aj tych nadpriemernych), ktori tu s najvacsiou pravdepodobnostou uz o 2-3 roky nebudu. Bottas, Hulk, Hamitlon, Alonso, Magnussen, Ricciardo. K tomu marny Saergant a tenista Stroll… Tretina sucasnych pilotov tu o tri roky uz nemusi jazdit. Antonelly a Bearman su len dvaja. Treba dalsich 5.