Bearmana ráno zobudil šéf, v aute napokon strávi celý víkend! | Magazín F1 - F1online.sk

Ollie Bearman zažije v Brazílii tretí kompletný pretekársky víkend v F1. Pôvodne mal zastúpiť Kevina Magnussena len v piatok a v sobotňajšom šprinte. Keďže Dánov zdravotný stav sa nezlepšil, Haas potvrdil, že Bearman zostane v aute aj po zvyšok víkendu.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/177748/bearmana-rano-zobudil-sef-v-aute-napokon-stravi-cely-vikend

Výborně, příští rok tam budeme mít další kluky šikovný! Jen do toho!

1 Like

Co nováček to šupa. Říkám si jak je to možné, že jsou ti nováčci tak dobří?
Obávám se, že díky nezkaženým nováčkům se krutě ukazuje v jak těžkých problémech je F1 kvůli šetření všeho. Obávám se, že těm klukům tahle energie dlouho nevydrží, když budou od svých inženýru stéle poslouchat: šetři motor, šetři převodovku, na plyn jdeš moc tvrdě, pak se baterky přehřívají, zase máš přehřáté brzdy, musíš trochu ubrat … … …

1 Like

Spíš se ukazuje staré pravidlo, že uzavření čehokoli vede ke stagnaci. Nebýt toho, že občas tam někoho pustit musejí, můžeme žít klidně deset let v přesvědčení, že nejsou mladí nadaní kluci a že nejlepsi, co F1 potřebuje, jsou zkušenosti pořád stejných skoro čtyřicátníků. Nesmí se to samozřejmě přehánět, ale zdravou konkurenci ničím nenahradíš. Ještě ty další aspoň dva týmy, řešit momentálně o ničem nevypovidajici juniorské soutěže a bude to super.

1 Like

Čtyřicátníci jsou tam proto, že je současná F1 příliš pohodlná. Jinými slovy se už z ní pomalu vytrácí sportovní stránka,

Zase trochu reality - čtyřicátník je ve startovním poli jediný a to je ještě Fernando zcela extrémní úkaz, pak dejme tomu Lewis je “skoro čtyřicátník”. Naopak nadpoloviční většině 12 jezdců bylo letos pod 30, některým i docela výrazně. A to jsem počítal jen piloty ze sestav na začátku sezóny, následné změny by to dále posunuly věkově dolů.

Přijde mi, že ty požadavky na větší obměnu jsou spíš problém dnešních “netflixových” fanoušků s “klipovitým” uvažováním, kteří by chtěli změny co nejčastěji. Reálně je věková skladba pilotů F1 docela rozumná a obměna tam průběžně probíhá.

1 Like

Ale ne, oni byli v F1 vždycky. Jenom byli pod daleko větším tlakem od začínajících pilotů, takže se přirozeněji měnili. Vůbec nebyly takhle dlouhé smlouvy, ani nevím, kdy tohle začalo. K tomu uzavření soutěže pro nové týmy a je to.


Ollie 1,84m 78kg

Ollie 19rokov

3 Likes

Doufám, že mě nepovažuješ za netflixového fanouška, to by byla docela lichotka :smile: . Pravda je, že mě ovlivňuje i skladba čistých platičů, kterých jsme se teď docela zbavili. Když místo nadaných kluků nastupovali Mazepin, Latiffi a Sargeant, k tomu se prý museli recyklovat Magnussen a Hulk (nic proti nim osobně, Hulk by se mohl dočkat toho pódia a aspoň jsme se seznámili s mladou slečnou Mangussenovou :smile: ) a ještě jsme čekali, jestli se nám vzpamatuje Ricciardo, tak mi to nepřipadá adekvátní pro 20 sedaček vrcholné soutěže. To nepočítám takového Giovinazziho, kterého Ferrari zapomnělo u AR, a nakonec i Kimiho, který už taky jezdil ze setrvačnosti. Teď se to proměnilo pěkně.

Samozřejmě. Kdysi ale do F1 přicházeli dospělí chlapi a dnes děti. V tom je ten hlavní rozdíl. Dlohověkost Alonsa je hlavně v tom, že nemá rodinu a doma by se nudil. Přesto musím připomenout, že kdyby byla F1 stéle stejně nebezpečná a stresující jako dříve, tak by si i Alo našel méně stresující zábavu.
Dlouhodobé smlouvy nejspíše začal RB s Vettelem.

Je to pro mě trochu záhada proč jsou nováčci letos tak výrazně dobrý, možná jim F2 letos poskytlo něco co je opravdu na F1 připravilo, prostě nevím. Šetření všeho mi moc pochopitelně nevoní, ale jestli to hraje tak výraznou roli tak proto neb se to na konci vyplatí, a mělo by se to postarat o rozdíl, jenže jak to že ti nováčci teda nezaostávaj? Prostě zvláštní. Mě zbývá jen konstatovat že jsou sakra dobří. Myslel jsem si že Antonelli nebude mít první sezonu šanci něco pořádně ukázat, no po posledních událostech musím říci, že se v tom možná pletu.

Alonsa ani tak nemyslím, byť to můj oblíbenec není. V situaci AM se nedá říct, že by tam měl být někdo jiný, oni by se hlavně měli už stabilizovat aspoň na střední úrovni výkonnosti. Pak můžou řešit jezdce.

S tím Netflixem je to míněno dost obecně - ono to ovlivňuje nepřímo všechny, jak se debaty přelévají. Já jsem například fanoušek starší, pro mne jsou první vzpomínky na F1 spojeny třeba s titulem Jody Schectera, či nástupem Williamsu a titulem Alana Jonese a tak… Přesto nemám problém přiznat, že i na mne má současný vyhrocenější a urychlený mediální obraz dopad, prostě se před tím schovat nejde.
Jinak podle mne skutečně byl v minulosti problém hlavně s blokováním sedaček platiči, ale to se naštěstí hodně omezilo. Asi poslední vyložení platiči byli podle mne Latiffi a Mazepin, oba jsou naštěstí pryč.
Třeba Sargeanta bych už takto jednoznačně neklasifikoval, tam sice americký trh roli hrál, ale podle všeho si od něj reálně něco slibovali, holt to nevyšlo, to se stane. Něco podobného Zhou, ale tam je problém spíš v tragické výkonnosti týmu, tak nelze hodnotit.

Hm :slightly_smiling_face:
image

1 Like

Hlavní problém asi bude v tom, že současná F1 už dávno není sprintem, ale celoročním maratónským závodem. Nováčci, kteří přijdou v roli náhradníka na jeden závod na šetření kašlou a tlačí na vůz co se dá a slaví úspěchy.
Až pojedou celou sezónu, tak se asi zařadí do davu a budou soupeřit pouze se svým týmovým kolegou a to ještě pod důrazným dohledem týmového ekonoma.

Kdyby se F1 zbavila kyselin, tak by se F1 hodně zlacnila a znovu by se mohlo více závodit.

No jo, Čou. Na toho jsem zapomněla. I když je to sympaťák, tak je taky svého druhu platič a jinak by se do F1 nepodíval. Júki to samé, pak se docela vyjezdil a teď nevědí, co s ním. Pokud bude mít RB štěstí, tak ho Lawson zajezdí a budou ho moct poslat k vodě :smile: . A zase, takoví jezdci byli vždycky, ale zaplatili si nějaké ty jízdy v odložených autech, do závodu se většinou nekvalifikovali a byl od nich pokoj. Podle všeho jsme vrstevníci, tak si to určitě pamatuješ :smile: .

Naopak Lawson, Colapinto a Antonelli ten výškový priemer skôr budú znižovať. A to by som čakal, že už vsetci tí mladí budú obri.

Inak teda Lando, Kevin, Daniel a asi aj Oscar sú určite o trochu vyšší než majú uvedené.

Lando má 1,77m (čo nesedí s vyššie uvedenou tabuľkou). Výška ostatných (Kevin 1,74m, Daniel 1,79m a Oscar 1,78m) sedí s tabuľkou od Motorkára. :slightly_smiling_face: