Antonellimu by neprekážalo, keby sa zopakoval rok 2014 | Magazín F1 - F1online.sk

V druhej časti kvalifikácie na posledné preteky uplynulej sezóny delili prvého a pätnásteho pilota len necelé štyri desatiny sekundy. To je stav, ktorý Formula 1 považuje za veľmi žiadúci. Nežiadúce však bolo, že množstvo turbulentného vzduchu znemožňovalo akékoľvek pretekanie na trati. FIA a F1 chcú v budúcom roku zachovať to prvé, ale zbaviť sa toho druhého. Rozhodne nechcú ďalšiu dominanciu.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/223716/antonellimu-by-neprekazalo-keby-sa-zopakoval-rok-2014

No, ak by Mercedes dominoval, lebo obchadza pravidla s kompresnym pomerom, tak, myslim, ze to by uskodilo celej F1…

Btw, preco to vieme tak skoro? Nie nahodou sa timy boja, ze im to FIa zakaze, ak by sa na to prislo - co je dnes lahke, a boli by na zaciatku?

O tom, co robilo Ferrari s motorom nevedel nikto. Je mi divne, preco sa o tomto vie skor, ako vyjde na trat prve auto… :slight_smile:

Vpodstate FIA to už potrvdila, iba predstaví kompromis, že 2026 keďže je už neskoro budú môcť tento nelegálny motor použiť, ale v 2027 bude musieť byť ok


Zdá se, že všichni se snaží o totéž co Mercedes, ale když se jim nedaří, tak chtějí přinutit FIA, aby zasáhla stejně jako v 2006, kdy zakázala Renaultu hmotové tlumiče jen proto, že Ferrari a McLaren nedokázali odvést tak dobrou práci jako Renault.

Na mieste FIA by som spravil nasledovne - Vsetko plati ako je v pravidlach a ak ten motor prejde meranim pri izbovej teplote tak je vsetko v poriadku. Staznost na nejakej arbitrazi nema sancu uspiet kedze meracia metoda je definovana pri izbovej teplote a akakolvek ina meracia metoda, ktora by mohla dokazat, ze sa ten pomer zvysi nie je v sulade s pravidlami.
To je to iste ako kamerove zaznamy, ze sa predne ci zadne kridlo prehyba. moze tam byt vidno priehyb aj pol metra a stale to nie je relevantny dokaz na DSQ.

Takže se zase potrestá mistry inovací posledních dvou desítek let - Mercedes (částečně i McLaren) a RedBull.

Ostatní týmy nejsou schopny přijít s ničím výjimečným a originálním, a tak spoléhají jen na FIA (viz Ferrari).

Smutné.

U Audi nespokojenost chápu, budou nováčci.

Ferrari s Hondou je v tomto ohledu spíše vtipné.

A merc bol vtipný u podláh 2022. Každý kto je múdry sa bude snažiť sťažovať. Aj merc každý to robí.

To isté ako v 1976 Ferrari donútilo dsq McL za auto širšie ako 1mm. Síce im to víťazstvo po súde vrátili, ale museli to auto celé prestavať a v ten moment sezóny už bol lauda ďaleko vpredu a nebyť nehody v nemecku, tka by bol majster.

Mercedes bol viac nez vtipny u podlah v roku 2022. Rozohrali politicke hry s cielom spomalit konkurenciu a vratit sa na celo a tu zmenu pravidiel ohladom podlah si skutocne aj vydupali. Len sa im uz nejak nepodaril ten navrat na celo, zato dominancia Verstappena posilnila. Well done.

Presne, ale Vasseur ten Mercedes najlepšie okomentoval.

1 Like

Byla to sezóna, která navazovala na 8 titulů PK v řadě. Mercedes si to mohl/může dovolit.

Mhmm, tak snad má Vasseur (a celé Ferrari) něco na příští sezónu skutečně připravené. Anebo se zase budou spoléhat jen na FIA?

1 Like

Mercedes do roku 2021 bola zasluha Rosa Brawna.
Mercedes od roku 2022 je vizitka Tota Wolfa.

Mercedes má teď z motoru odpad, to je celé :slightly_smiling_face:

Něco podobného jsem četl včera. O všech nějaké info nebo spekulace, ale o Ferrari nebyla ani čárka.
Buďto tam všichni drží jazyk zuby nebo mají hlavu v dlaních.

Četl jsem, že Ferrari vyhlásilo bobříka mlčení.
Třeba kápli na něco zajímavého a nechtějí aby se v tom FIA špárala před začátkem sezóny.
Vlastně se psalo, že mají problémy s tajným materiálem na hlavy válců, ale to už dávno vyšumělo.

Klasicky není nic slyšet, protože nic překvapivého od nich ani uniknout nemůže. :grinning: