AMuS: Audi sa chystá predať menšinový podiel v tíme katarským investorom | Magazín F1 - F1online.sk

Záväzok Audi k novému projektu vo Formule 1 je spochybňovaný od dňa jeho predstavenia. Aj keď Nemci tvrdošijne odmietajú akékoľvek špekulácie, zo súčasného pohľadu sa príbeh nemeckého továrenského tímu podobá skôr na Alpine, Jaguar či Toyotu, nie na Mercedes. Potvrdzujú to aj posledné správy o predaji menšinového podielu v Sauberi investorom z Blízkeho východu.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/179239/amus-audi-sa-chysta-predat-mensinovy-podiel-v-time-katarskym-investorom

Po McLarenu a Astonu bude Sauber další arabský tým?
FIA je už taky z části v arabských rukách a o Liberty mají arabi výsostní zájem.

Jak se zdá, tak z Evropy přicházejí do F1 už pouze ECO zvěrstva.

Za toto šialené zúročenie vkladu môže papa Stroll do druhého auta k synovi kľudne posadiť dcéru alebo ich psa, stále bude v zisku.

3 Likes

cely svet je iba o peniazoch tak co cakat.
Dufam, ze audi na tom bude lepsie ako Haas a potom po par rokoch by mohlo byt v top 3. RB podla mna padne nizsie a potom ho predaju andretimu aj ked to by bola vysoka hodnota pre andreti.
F1 uz pomaly straca svoju tvar. som zvedavy na nove pravidla. ak to nebude nic zaujimave tak prejdem na ine seri3, je dost co sledovat okrem F1 :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nie som zást@nca ( nevhodné slovo ??? :open_mouth: ) eco zverstiev ale v širšom kontexte sú mierené práve proti arabským rukám

Špatně se díváš. Mé slova jsou totiž mířené proti ubohosti a úpadku Evropy.

Bohuzel, jaky je rozdil v kvalite kdyz si zajdu do obchodu a koupim fake tricko z Ciny aniz bych to tusil, nebo ho objednam primo z Ciny levneji a jeste s postou zadara, zadny. Evropsky prodejce si prijde na nulu, trochu se stydim, ale kdo koupi stejnou vec za vic penez? Bezny clovek za nic nemuze.

Nebo takovy Polak, ten rad vydela balik na Cechovi, ale aby dal vydelat druhemu to neee…

Uz len cakam kedy skonci ten motorovy projekt, pretoze VW je momentalne v najvacsej prdeli aku zazili a pchat prachy do F1 motoru ked zatvaraju fabriky v Nemecku, to urcite neprejde.

6 Likes

Audi má hlavně problémy. A velké. Za první samotné značce klesají prodeje a v segmentu luxusních vozů mají problémy v Číně i USA. V Číně v segmentu luxusních vozů začínají vládnout čínské značky, navíc celní opatření EU proti čínským vozům a chystaná Trumpova cla proti Evropě (a Číně) moc dobrou perspektivu pro Evropu nekreslí. Za druhé Audi je součástí VW, který se chystá zavírat továrny v Německu, propouštět a na zbylých pozicích snižovat mzdy. Odbory jsou ovšem silné a jsou proti, takže sotva může VW obhajovat, že snižuje mzdy, když jedna z dceřinných značek současně nalévá peníze do týmu F1. Navíc (za třetí) Audu samotné hledá, zatím marně, kupce pro svou továrnu v Bruselu, kde končí výroba ztrátového SUV Q8 e-tron.

De facto to už napsal @helmutko.

Souhlasím s tím, že Evropa se hroutí. Bude to relativně pomalý proces, ale už začal.

1 Like

Mohlo by si to koupit Ferrari nebo Arabové McLarenu, aby měli svoje sesterské týmy. :grin:

Sleduji jak mají kyselinové produkce velké problémy na celém světě. A Čína se Evropě jen směje a čeká až budou evropské automobilky v marastu až po kolena a pak jim uštědří finální ránu z milosti a obsadí celý automobilový trh. Dokonce už i Čínské Volvo zastavilo výrobu kyselin.

Podobně to dopadne i s F1. Určitě i VW s Renaultem, by uvítali, kdyby si F1 přestala hrát na spasitele planety a začala se věnovat pouze sportu. Stejně ty kyseliny mají být jen něco kolem pěti let a pak se budou rušit.

Co je dnes nemusi platit zitra. USA ma noveho prezidenta, zeleny grc smeteme ze stolu i u nas a zase bude fajn.

to je ako kyvadlo. Swing back sa v EU zacal uz davnejsie. ked si precitas Draghiho spravu o stave, cim sa vlastne EU bude riadit nasledujucu dekadu, tak ti je jasne, ze sa veci pohli opacnym smerom. EU je velka institucia s velkou zostrvacnostou. Volby v Nemecku a zachrana nemeckeho priemyslu tieto veci urychlia.

2 Likes

Bohuzel, vsichni vime jak dokaze neomezeny prisun penez zmenit cloveka. Nejhorsi je kdyz si pak nekdo zacne hrat na vladce sveta a nenecha veci prirozenemu vyvoji, hlavne v ekonomice. Bohuzel dnes je vsechno rizene na pozadi, ne ze by v minulosti nebylo, ale pri dnesnich moznostech uz je toho prilis.

Ono to praveze moze byt uplne naopak. Dnes je spontannost pritomna viac ako kedykolvek pred tym. Skus argumentovat proti tomuto… Dnes polovicu vetkych investorov na vsetkych financnych trhoch v global tvoria osobne investicie. Z toho plynie brutalny vplyv socialnych sieti. Vsak sa pozri ako rastli akcie Tesly. Za 3 roky dosiahla zhodnotenie 8x tolko ako historicke maximum Toyoty. Toyota je stale najvacsi automaker na svete poctom aut aj obratom a ani nie su pozadu vo vyvoji ako sa to stalo europskym automobilkam. Dnes trh riadi FOMO viac ako nejake sede eminencie v pozadi.

Investori, i ti nejvlivnejsi se dnes na burze ridi jednoduchym zpusobem, v makroekonomii se vyznat je dost problem, na nic se neda spolehat, natoz na nejake predpovedi, to uz vubec, pac veci se meni rychle, kdyz ti takovy technologicky US index klidne behem par hodin spadne o 10% jen proto, ze se nejaky slavny a znamy US obchodnik rozhodne prodat 50% akcii Apple ze…

Pockat Sauber ako taky, znacka totalne konci ?
Audi komplet skupilo akcie Sauberu a ten nazov prestane existovat ?

Netuším jestli se Sauber vyskytuje i v jiném sportovním odvětví, ani jestli ho VW míní používat. V každém případě je velká škoda, že pravděpodobně zůstane pouze v srdcích fanoušků.

ja som dlho bol proti nákupom z ali. Ale potreboval som loadcell do pedálov fanatec a kamarát z ligy mi dal typ na priemyselný. Obchod v cz. Loadcell stál 2800 czk. Dal som do googlu typ a hneď mi to našlo na ali ten istý, tie isté nálepky…Len cena bola 1200 Czk - za dva kusy. Od vtedy z ali mesačne niekoľko balíkov. Na českých eshopoch čínske veci niekoľkonásobne predražené.

Taky s tim nemam problem, obcas neco koupim. Ano je to tak, uz jsem si zvykl overovat si produkty, kupovat naprimo, zalezi o co jde, nemam problem neco koupit na zkousku.